Vervoer naar ortisei

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Ulrich (Ortisei)

Wij zoeken een buspendel vanuit Nederland naar ortisei Italië. .van maandag tot maandag ,alles wat ik kon vinden op internet was vrijdag heen en zaterdag terug, iemand tips of ervaringen hiermee?

*bericht bewerkt door Rogier op Invalid Date

Buspendels gaan uit van accomodaties die van zaterdag tot zaterdag worden verhuurd. Ik denk dat je van maandag tot maandag niets gaat vinden.

Wat onverlet laat dat je er wel kan komen van maandag tot maandag natuurlijk. Zo rijdt Flixbus tegenwoordig ook naar Italië. Het nadeel is wel dat je dan best lang onderweg bent, omdat je onderweg ook stopt en waarschijnlijk 1 of 2 keer moet overstappen.

De betere optie is denk ik de trein. Je kan de winterdienstregeling nog niet bekijken, maar http://www.nshispeed.nl leert dat je vanaf Utrecht CS in ruim 10 uur met 2 keer overstappen in Brixen bent. Vandaar kan je met lokaal vervoer verder naar Ortisei. Via http://www.bahn.de kun je meestal goedkoper kaartjes boeken (verkoop begint 3 maanden vantevoren). Maar dan moet je vertrekstation of aankomststation in Duitsland zijn.

Trein is inderdaad optie, wij hebben nu 2x de nachttrein (City Night Line) genomen die kant op en is ons prima bevallen.
Nadeel van de dagtrein is dat je vrij laat in Brixen aankomt (op dit moment 18:55) en er dan bijna geen bussen meer het dal in rijden en je op taxi bent aangewezen; terug laat de verbinding op zaterdag te wensen over agv ICE verbindingen die dan niet rijden.

Boeken kun je ook via de Treinreiswinkel, officiële DB Agent en kent de wegen om tickets goedkoper te maken.
Zij hebben vaak ook eerder dienstregeling info beschikbaar (die wisselt altijd begin december).

CNL wordt er overigens per dr 17 niet beter op, naar Munchen vertrekt nl dan niet meer uit Amsterdam, maar vanuit Dusseldorf, waardoor er een overstap bij komt (was 1x, wordt nu 2x, excl. het laatste stuk met de bus). Verder is mij nog niet bekend of hij (1) nog steeds elke nacht rijdt en (2) of de vr heen/za terug in de winter door rijdt naar Innsbruck

Rob

Plaats een reactie