Skigebied open tegen half december + tips

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sulden (Solda)

Over 2 weken doen we waarschijnlijk een shortski naar Solda (Sülden). Voorlopig slechts 15 km piste open van de 50.
Zijn er hier mensen die al eerder in dit gebied zijn geweest? Het lijkt me dat ze toch genoeg sneeuw hebben om de rest de komende dagen ook te openen? Of doen ze dat niet vóór kerstmis bij gebrek aan skiërs?
Heeft er iemand tips over eten op de piste, parking bij de lift etc. Ons oog is gevallen op hotel Gertraude net buiten Solda.
Is er voldoende variatie om je er 3-4 dagen te vermaken?

Ben hier met de voorjaarsvakantie vorig jaar geweest. Vond het behoorlijk tegenvallen voor een week. Voor een paar dagen ok. De aparte gebiedje (kanzel en Langenstein) zijn klein en de lift is echt traag. De 10 is in de ochtend wel lekker om te doen. Het stukje Kanzel zijn meer grote paden dan brede pistes. Vorig jaar gingen deze gebieden ook pas vrij laat open. Overigens is de Rosim bahn geopend. De 16 was toen in de ochtend nog goed te doen maar loop van de dag een piste vol bulten.
Het Madrisch gebied zijn helemaal makkelijk autobahnen om te cruisen. De dalafdaling is niet veel open. Halverwege wordt het een pad waar snel steentje door heen komen.Qua eten niet veel bijzonder eten. De SchaubachHutte is misschien nog het meest Authtiek. Eerlijk gezegd met de sneeuwcondities die er nu zijn zou ik een ander gebied kiezen wat ook een stuk dichterbij ligt.

https://www.wintersport.nl/forum/topic/232309

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 04 dec 2017 18:43

May the ski force be with you !!

Beste Bram_DC zou niet voor Sulden kiezen, kun je net zo goed naar Courmayeur rijden is dichterbij en leuker !

Bedankt voor het advies! We gaan wrs richting onze vaste stek, Madonna di Campiglio. :-)

Dat kan natuurlijk prima, maar volgens mij lijkt het erop dat het op veel plekken prima gaat zijn, dus ik ben het wel met Hulskamp eens: waarom niet dichterbij? En als je echt Italië wil voor een paar dagen, dan is de Aosta vallei ook wel prima, met bijvoorbeeld Pila (heel leuk, te klein voor een week maar heel fijn voor een paar dagen).

Maar met MdC is natuurlijk ook niets mis…Veel plezier!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Er is niets mis met Solda volgens mij. Ik vond het zeker in het voor seizoen erg fijn skiën. Zeer sneeuwzeker en best leuke pistes. Vrij makkelijk bereikbaar ook via Nauders, Aosta is een stuk denk ik.

Plaats een reactie