Superdevoluy 1-8 februari 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Superdévoluy

Een reisverslagje van m’n 2de trip van het seizoen. We hadden gezocht naar een niet al te duur gebied dat geschikt was voor het grootste deel van de groep: beginnende skiërs en lichtgevorderde snowboarders. Vorig jaar was ik al es in Superdévoluy geweest en het was me er bevallen (zie reisverslag: https://www.wintersporters.be/forum/topic/95965 ), dus de keuze was snel gemaakt.

Dit jaar is er een deel van de sleepliften vervangen door een nieuwe zetellift, de Sommarel. Deze gaat langs een heel mooi stuk van het gebied tot bijna op het hoogste punt.

null

null

Dit heeft ervoor gezorgd dat een aantal pistes beter toegankelijk zijn, wat voor het gebied een zege is maar voor sommige locals wat jammer ("nu is het daar direct verspoord na iedere sneeuwval")

Wij zaten dit jaar in l’Orée des pistes, met z’n 8en in een appartement voor 10 personen. Ruime kamers, mooie ligging in het bos, wel een erg kleine woonkamer en wat ver gelegen van het centrum (dat we nog steeds liefkozend “Blankenberge” noemden). Er is een afslag van de hoofdpiste die langs het chaletpark liep, maar voor de beginnende skiërs was dat de eerste dagen nog wat te hoog gegrepen. Op het eind van de week waren ze gelukkig van die extra wandeling verlost ;-) Ohja, sneeuwkettingen zijn hier geen overbodige luxe!

null

Over de sneeuw kan ik kort zijn: super!

null

null

Het is duidelijk een Zuid-Westelijke winter! Af en toe was het zicht daardoor nogal beperkt en soms stond er ook een stevige wind, maar bv. de woensdag hebben we overdag gewoon 30-40cm sneeuw bijgekregen op de pistes. De liften bovenin het gebied draaiden niet, maar beneden tussen de bomen was het best plezant!
null

null

null

null

Jammer genoeg de nacht erop stevige buikgriep gehad, waardoor ik de mooiste dag van de week met weinig energie moest door zien te komen, maar zeg nu zelf, zo’n sneeuw laat je niet liggen:

null

Rechtdoor dan maar, want draaien of remmen was te lastig:
null

De nacht van donderdag op vrijdag is het stevig beginnen regenen tot rond 11u 's ochtends. Best een deprimerende start van de dag, maar daarna heeft het nog een 20-tal cm gesneeuwd op een paar uur tijd en tegen de late namiddag begon het wolkendek op te lossen. Het resultaat? Een mooie afsluiter van een mooie en afwisselende reis:

null

null

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Mooi verslag, leuk dat je het naar je zin hebt gehad en veel sneeuw!

No sweat no glory

Mooie foto’s ! heb het daar ook erg naar me zin gehad, en kan me de kritiek van de locals wel indenken want die sleepliften en pistes waren altijd heerlijk rustig

Certified ski-boy, glijbewijs

Nice verslag, landschappelijk mooi skigebied :)

Lekker veel sneeuw! Super! Mooie foto als afsluiter:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Plaats een reactie