lastminute in Superdevoluy?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Superdévoluy

Goedemiddag, wij zouden ergens in februari naar Superdevoluy willen gaan. Liefst boeken we op het laatste moment (afh. van sneeuw) een appartement voor 2 personen. Wie kent Superdevoluy een beetje en wie weet of dit haalbaar is? Is er dan gewoonlijk nog voldoende accommodatie te vinden of hebben we grote kans dat alles vol is?
Alvast erg bedankt voor het meedenken!

Februari is de drukste periode. Dus als je zeker wil zijn zou ik stilaan beginnen boeken. Of anders uitwijken naar begin maart, rustiger en goedkoper en meestal nog meer dan voldoende sneeuw.

In die mega flat zal toch wel altijd een plekje zijn voor 2?

.

Ben er 2 x een weekendje geweest met een heel goedkope busreis (de chauffeur noemde het Super-de-Veluwe). Het is best een aardig gebied, veel groen, blauw en lichtrood. Maar een paar zwarte afdalingen, oa van het hoogste punt. Dat is alleen te bereiken met een prachtige Poma-pannenkoekenlift-met-raketstart. Paar bochten er ook nog in, maar je staat in no-time boven. Buiten de Franse schoolvakanties is er altijd wel een appartementje vrij. Dat is dan het voordeel van zo’n megaflat.

Ben er 2 x een weekendje geweest met een heel goedkope busreis (de chauffeur noemde het Super-de-Veluwe). Het is best een aardig gebied, veel groen, blauw en lichtrood. Maar een paar zwarte afdalingen, oa van het hoogste punt. Dat is alleen te bereiken met een prachtige Poma-pannenkoekenlift-met-raketstart. Paar bochten er ook nog in, maar je staat in no-time boven. Buiten de Franse schoolvakanties is er altijd wel een appartementje vrij. Dat is dan het voordeel van zo’n megaflat.

77steve op 2 jan 2020 15:40

Jaaa die lift ben ik dus afgelopen jaar nog uitgevallen. Ik lette niet goed op en daar ging ik. Wij zijn vorig jaar last minute een paar dagen geweest, maar dat was in januari. Zaten toen in La Joue Du Loup.

dank voor het meedenken en jullie reacties!

Ik zou qua verblijf altijd la Joue du Loup prefereren boven Superdevoluy.
Eerstgenoemde doet nog redelijk authentiek en gezellig aan qua uitstraling, Superdevoluy totaal niet.
En qua skigebied/pistes maakt het niet uit waar je begint.

Ik weet overigens niet exact wanneer in Februari je wil gaan (check dit even met de Franse schoolvakanties, drukste zal het zijn als 2 van de 3 regio’s vakantie heeft waarvan Marseille er iig 1 is).
Anders zou je evt. ook kunnen uitwijken naar Orcières Merlette als alternatief.

Zal ook afhangen of je met eigen vervoer gaat of wacht op een aanbieding met een Sunweb bus (oid). Eigen vervoer is altijd flexibeler, dan zou je via een Airbnb achtig platform kunnen kijken naar acco.

Uitrusten doe je maar in de lift.

wij zaten vorig jaar in chalet Margot sauna en zwembad er bij en je skiet zo naar de lift

Ik zou qua verblijf altijd la Joue du Loup prefereren boven Superdevoluy.
Eerstgenoemde doet nog redelijk authentiek en gezellig aan qua uitstraling, Superdevoluy totaal niet.
En qua skigebied/pistes maakt het niet uit waar je begint.

Ik weet overigens niet exact wanneer in Februari je wil gaan (check dit even met de Franse schoolvakanties, drukste zal het zijn als 2 van de 3 regio’s vakantie heeft waarvan Marseille er iig 1 is).
Anders zou je evt. ook kunnen uitwijken naar Orcières Merlette als alternatief.

roberthoogenboom op 3 jan 2020 18:54

Klopt idd van die kleinschaligheid en authenticiteit, maar eerlijk gezegd houd ik wel van het planmatige en gemakkelijke van Superdevoluy, alles bij de hand, dicht bij elkaar. Zeker ook omdat mijn man overdag met de auto weg is, dan heb ik alles bij de hand

wij zaten vorig jaar in chalet Margot sauna en zwembad er bij en je skiet zo naar de lift

ron_R op 4 jan 2020 09:35

Klopt, maar wel veel gillende kinderen (rond het zwembad maar ook in het complex zelf) bij Margot, ten minste toen ik er was…

Plaats een reactie