Tignes 01/08/2013

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

Een zomers reisverslag deze keer: We hadden het plan opgevat om de Col du Galibier op te fietsen en nu we toch in de buurt waren: even kijken hoe het is om in de zomer op een gletsjer te gaan snowboarden.

De eerste dagen stonden we met de camper op de camping in Bramans, ergens tussen de skigebieden van Aussois en Val Cenis.

null

Erg mooie omgeving daar:

null

Dan de col du Galibier zelf: we begonnen aan de voet van de Col du Télégraphe: 12km stevig klimmen. Daarna daal je even wat af richting Valloire. Jammer genoeg geen foto’s van, maar het lijkt me echt wel een gezellig wintersport-dorp. Misschien komende winter eens gaan bekijken!

Na Valloire begint de Galibier pas echt.

null

Wat volgde waren van de lastigste kilometers die ik al gefietst heb, maar het is uiteindelijk gelukt!

null

Het uitzicht maakte wel veel goed, de Alpen zijn duidelijk ook mooi zonder sneeuw!

null

null

De dag erna zijn we over de Col de l’Iseran (waar ik de afdaling van herkende: in de winter is dat gewoon een piste!) gereden om dan richting het witte topje in het midden van onderstaande foto te gaan:

null

Het is maar een vreemd zicht, een snowboard in het zomers groene gras:

null

Maar eens boven komt het toch weer van pas:

null

null

null

De pistes waren 's ochtens vroeg nog erg hard (ideaal voor het carven), maar werden snel zachter. Tegen rond 9u was de sneeuw top: net zoals op een mooie lentedag. Vanaf 10u30 begon het op de meeste plekken dan weer papperig te worden, maar op een snowboard is dat eigenlijk best leuk.

Al bij al een leuke ervaring: een beetje bevreemdend, zo temidden van de zomer, maar als echte wintersport-verslaafde moet je’t toch es gedaan hebben :-)

null

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ziet er netjes uit man!

Tignes lijkt me toch het mooiste en beste zonerskigebeid :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Leuk verslag en heerlijke foto’s!

mooi mooi! nice pics! Ne mens zou er goesting van krijgen

Mooi verslag!

Leuk verslag en mooie foto’s!!

The mountains shall bring peace to the people

Heel leuk verslag en ook hele mooie foto’s zeg! Ik zou toch ook nog wel een keer graag de Col du Galibier beklimmen!

De zomerverslagen blijven komen, mooi gedaan :)

Leuk om te lezen!! Misschien ook maar eens doen de komende jaren… :)

Dank voor het verslag! Zomerskiën /boarden begint steeds hoger op de to-do list te raken op deze manier ;)

@ThijsMeeusen Tignes is inderdaad leuk voor gewone skiërs / snowboarders: voldoende hellingsgraad en zo. Voor freestylers schijnt Les Deux Alpes wel leuker te zijn, maar zo ver ben ik nog niet ;-)
@Henri. Zorg dat je een voldoende kleine versnelling hebt. Ik heb echt serieus moeten “stoempen” met m’n 30-25. Tegen volgende klimuitdaging steek ik een andere cassette achteraan! :-D

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Leuk verslag! Inderdaad zijn de Alpen ook in de zomer mooi. Helaas krijg ik de rest van de familie er niet heen.

Gaaf hoor: en fietsen en ‘wintersporten’ heerlijk die Alpen!

Click. Click. Peace

@joepiedepoepie Deze keer ook maar 1 van mijn vrienden meegekregen. Het is wel leuk, die Alpen, maar veel mensen hebben het toch niet begrepen op de koelte 's avonds en het gebrek aan strand ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Waar heb je ‘strand’ voor nodig als je ‘bergen’ hebt :-)

When life gets too complicated.... SKI

Ze krijgen mij echt niet naar het strand.
Ik woon er nog geen 10 km vandaan en kom er nooit!

Fijn verslagje! Heb ook de Galibier gefietst deze zomer, dat gevoel als je op de top kwam was heerlijk ;-)

@katrienv “YESSS, 't is bergaf vanaf nu!” ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Toch maar eens een filmpje van gemaakt :-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Leuk!!

Plaats een reactie