Tips voor Les brévières, Tignes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes

Ik heb zonet mijn vakantie naar valmeinier kunnen omboeken naar een week reis naar Les brévières , Tignes dus.
Zijn er mensen die dit dorp bezocht hebben en tips of to do’s hebben? :). Veel sneeuw ligt er in het dorp niet , maar niet minder dan in Valmeinier , en hier kan ik zowiso skiën, hogerop.
De lift naar les brévières draait van 08 uur tot 18 uur heb ik gelezen? Op de site van de organisatie stond wel vermeld dat de liften kunnen gesloten zijn bij slechte sneeuwcondities en je dus met de wagen naar tignes moet rijden, zou dit nu het geval zijn? ik zie in elk geval sneeuw op de piste liggen in les brévières, de opening van die lift is gepland nu zaterdag… we zullen zien :).
Ik ben al een pak gelukkiger nu ik zeker weet dat ik sneeuw zal zien met kerstmis :).

En hoe zit het met de parking in les brévières, kan ik mijn wagen daar (gratis) kwijt of moet ik zowiso 50 eur betalen voor een parkeergarage …

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Kan een moderator mijn topic titel fixen aub?

het moet zijn => Les brévières , Tignes.

Dank u.

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Hoe rijden jullie naar Tignes?
Want ik lees overal dat je de gps niet mag volgen, ik ben nu niet echt een navigatie wonder te noemen… En wil niet aan die gesloten pas te komen staan, iemand tips , staat die ‘pas’ vroegtijdig aangekondigd?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

gefixed

Click. Click. Peace

Over het rijden. Laat je GPS sturen naar Tignes via Albertville. Als hij je via de Maurienne vallei leidt zit je fout ;-)

Click. Click. Peace

Bedankt Rogier ;)!
Ik zal er op proberen letten, haha :p
Vraagje ivm parking voor de ‘kenners’.
Ik heb op de site gelezen dat er parkeerterreinen zijn in les brévières.
Zijn deze even duur als de parkeergarages? Dat kan toch niet…?
Op die site staan parkeertarieven, maar daar staat niet voor welke parking dit is …

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Vanuit Noord NL: Door duitsland, bij basel de grens over, dan Bern->Lausanne->Geneve, in FR Annecy->Albertville->Moutiers…
Verdorie… heb er nu al weer zin in :)

Die prijzen voor parking is voor alles volgens mij, zowel onder als bovengronds. Geen verschil voor zover ik weet.
Bij het reserveren kun je de parkeerplaats/garage kiezen waar je wilt staan en daar krijg je dan een code voor.

EDIT: En kijk voor als de lift niet gaat naar de gratis shuttle bus naar Le Lac/Val Claret. Scheelt weer extra parkeerkosten!

Ik denk wel dat de lift 21 december zal gaan hoor, de piste van brévières ligt toch besneeuwd en is uitgerust met sneeuwkanonnen :). En dat vind ik best wel schandalig van die parkeerplek… Ik ga ter plekke wel zien waar ik me ga parkeren… Maar ben geen voorstander van te ver parkeren van mijn accomodatie…
Ik dacht dat een open parkeerplek bijna niets zou kosten tegenover een overdekte…

edit: lift openingsdatums = The Espace Killy (Tignes and Val d’Isere) will open on the 30th of November 2013 to 4th of May 2014

The Tignes glacier open is from the 12th of October 2013 to 11th of May 2014

Lifts in Les Brevieres will be open from 14th December 2013.

It’s worth noting that reduced rates are available on Espace Killy ski passes at the start of December for those who want to squeeze in a bit of pre-Christmas skiing!

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Je hebt een grote parkeerplaats en die is gratis en vlak bij de lift
openbare parkeergarage die zijn er niet

Super, dan zet ik mijn wagen daar wel, want overal lees ik enkel van betalende parkings…
Dan zet ik mijn wagen daar, met de hoes erover (is hij ook tegen de kou beschermt) :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Vincents is toffe kroeg voor wat feest na het skien! Paar leuke en ook goede restaurantjes in het dorp zelf. Wellicht is er ook nog live muziek op dinsdag in een van de restaurantjes onderaan de piste. Zie je vanzelf aan de posters in het dorp.

Is er in de buurt een leuke kerstmarkt te vinden? Ik wil namelijk echt wel eens kerstmarkt bezoeken, als het niet in Tignes is, dan ergens kortbij…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Niemand die een markt weet zijn in de buurt?

Niemand die een markt weet zijn in de buurt?

Weet niet of er een kerstmarkt is ,dat zal je na moeten vragen in het dorp
maar je zal waarschijnlijk de berg af moeten tijden naar Bourg St Maurice

Weet iemand tot waar ik kan skiën met een tignes pas ? Ik heb enkel een pas voor Tignes, ik heb niet meer nodig denk ik aangezien mijn vrouw een beginner is… Maar ik weet dus niet tot waar ik kan skiën ?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Gewoon googlen of op de site van Tignes kijken werkt een stuk sneller over het algemeen.

Ik dacht alles aan de Tignes-kant van Toviere en Fresse (inclusief de Grand Motte-gletsjer dus).

Inderdaad, ik vond het niet op de site, ik heb het gevonden via de online skipas site :).
Dat lijkt zo een kleins tuk in vergelijking met de val d’isere kant? Maarja hoeveel km piste heeft een beginner nodig… Die doen toch liever vaak dezelfde (bekende) piste denk ik ^^

Mag ik de tommeusses lift nog nemen dan of niet? http://www.tignes.net/nl/skien-in-tignes/ski-run-map-28.html…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Tommeusses mag je in met de Tignes pas…
Ik vind zelf de Val d’Isere kant wel een toevoeging, zeker voor beginners het hele ‘groene’ gedeelte (pistes Genepy, Borsat, etc.) vanaf de bovenkant van de lift ‘Fresse’ (en dan weer omhoog met Borsat Express)…

Tommeusses mag je in met de Tignes pas…
Ik vind zelf de Val d’Isere kant wel een toevoeging, zeker voor beginners het hele ‘groene’ gedeelte (pistes Genepy, Borsat, etc.) vanaf de bovenkant van de lift ‘Fresse’ (en dan weer omhoog met Borsat Express)…

JeroenS op 18 dec. 2013 09:39

Ja maar mijn skipas zat bij de accomodatie bij… anders moet ik meer betalen voor die kant erbij, misschien doen we het er wel een dagje bij maar dat is lang niet zeker…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Ik snap nooit waarom mensen zo’n groot gebied uitbreiding NIET nemen. In jouw geval is het als het goed is slechts €37 pp(extra ten opzicht van een 6 daagse Tignes pas). Daar krijg je een stuk meer afwisseling, extra mogelijkheden bij slecht weer, meer avontuur enz. voor terug. Als je de skipas ter plekke voor 1 of 2 dagen uitbreid ben je waarschijnlijk al hetzelfde of meer kwijt. Plus op zo’n vakantie geef je al genoeg uit, kunnen die paar tientjes er ook wel bij.

Ik snap nooit waarom mensen zo’n groot gebied uitbreiding NIET nemen. In jouw geval is het als het goed is slechts €37 pp(extra ten opzicht van een 6 daagse Tignes pas). Daar krijg je een stuk meer afwisseling, extra mogelijkheden bij slecht weer, meer avontuur enz. voor terug. Als je de skipas ter plekke voor 1 of 2 dagen uitbreid ben je waarschijnlijk al hetzelfde of meer kwijt. Plus op zo’n vakantie geef je al genoeg uit, kunnen die paar tientjes er ook wel bij.

Gast184 op 18 dec. 2013 10:57

ja ik weet het maar toch, met dat geld kunnen we eens gaan eten… Ergens kan het ook veroren geld zijn he… Als beginner doe je niet zoveel km… En het gebied waar ik oorspronkelijk ging was ook maar 150 km dus…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Maar als je slechte condities hebt qus sneeuw of weer, dan is het erg fijn als je naar de andere kant van het gebied kan. Heeft me al meerdere keren ‘gered’. Maar je moet het uiteraard zelf weten hoor, ik snap het alleen niet zo goed. Vooral als mensen sowieso wel twijfelen over een of enkele dagen ter plekke een uitbreiding te kopen, wat vaak gewoon duurder is.

Maar als je slechte condities hebt qus sneeuw of weer, dan is het erg fijn als je naar de andere kant van het gebied kan. Heeft me al meerdere keren ‘gered’. Maar je moet het uiteraard zelf weten hoor, ik snap het alleen niet zo goed. Vooral als mensen sowieso wel twijfelen over een of enkele dagen ter plekke een uitbreiding te kopen, wat vaak gewoon duurder is.

Gast184 op 18 dec. 2013 11:11

Als het moet, kan ik het inderdaad daar doen voor een dag :) Ik heb pistes in tignes tussen de bomen en boven de sneeuwgrens, een gletsjer,… wat moet je meer hebben :p ik snap je redenering, maar die gaat bij ons niet op (1e skireis) dus kilometer vreten zit er niet in :)

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Op de pistes naar Les Brévières (Myrtilles en Pavot) zijn alleen niet van de beste kwaliteit bij weinig sneeuwval. Veel stenen op het blauwe pad (Myrtilles) en ijzige buckels op de rode piste. En heel veer meer pistes tussen de bomen zijn er niet.

Ik denk dat je je vooral gaat vermaken (ook als beginner) op de blauwe pistes rondom de liften Palafour, Chardonnet, Grattalu, Merles en Gand Huit. De blauwe van de Fresse terug naar Val Claretzijn leuk, maar als het druk is niet zo lekker skiën en vrij snel hobbelig, is mijn ervaring.

Met name Grattalu vind ik persoonlijk erg fijn…

Ik denk niet dat je een juist beeld van Tignes hebt, Sven. Tussen de bomen in Tignes is niet zoals tussen de bomen in bv. Oostenrijk.
Tussen de bomen in Frankrijk is laag, misschien wel te laag.

Plaats een reactie