skipas prijs gebied Liberté Torgon / Chatel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Torgon

De skipas prijzen voor skigebied Liberte verschillen nog al of je deze in Torgon koopt (CHF) of in Chatel (euro). Voor een pas voor 6 dagen scheelt dit omgerekend 23 euro per volwass. dat deze goedkoper is als je deze in Chatel koopt. Wij gaan in Febr. met 8 personen en verblijven in Torgon en overwegen nu om de 1e dag naar Chatel te rijden en daar de passen de kopen scheelt bijna 200 euro. Weet iemand of dit mogelijk is om dan de 2e dag in Torgon op te stappen of moet je de 1e lift altijd vanuit Chatel pakken vanwege de rigistratie ?

Als je een skipas koopt voor (een deel van) PDS maakt het niet uit waar je (in dat deel) opstapt. Het prijsvoordeel zal komen door de verschillende koersen van de valuta. Ik zou alleen verwachten dat het hooguit enkele euro’s zou schelen.

Ik kan het prijsverschil overigens niet zo snel terugvinden. Weet je zeker dat het in beide gevallen om exact het zelfde gebied gaat?!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Waarom niet online bestellen? Krijg je ze thuisgestuurd, hoef je niet heen en weer te rijden.

@Hessel ik zou deze passen niet online bestellen. Mochten de sneeuwcondities tegenvallen, zoals nu het geval is, dan zou ik eerder een PdS pas kopen aangezien Chatel/Torgon/Chapelle voor een groot deel dicht zijn nu. Ik denk overigens ook dat dit verschil veroorzaakt wordt door de gehanteerde wisselkoersen.

''Powder to the people''

Dan zou ik wachten tot de vakantie wat dichter bij komt. Het lijkt er op dat de condities gaan verbeteren.
Opsturen duurt ca 7 dagen, daar wel even rekening mee houden.
Als condities te onzeker zijn, dan zit er niks anders op dan ter plaatse te kijken en te kopen (al dan niet in Chatel)

Bedankt voor de info.

Nu de koers van de Chf van de week met 20 procent is gestegen wordt het nog interessanter om een skipas in Chatel te kopen.
Volgens VVV Chatel verkopen ze of een pas voor heel PdS of een pas voor Chatel. Krijg alleen geen info of je met deze Chatel pas ook tot in het dorp Torgon kan komen, dus opstappen met de La Jorette lift.

Wie kan ons vertellen of je met de Chatel pas ook gebruik kan maken van de La Jorette lift.

Torgon hoort erbij. Check even de site van chatel, daar staat het gebied op.
Volgens mij hoort chatel linga, pre la joux, superchatel, morgins aan de chatelzijde en torgon tot het gebied.
Of je de eerste lift uit het gebied moet nemen waar je de pas koopt weet ik niet. Even mailen en je hebt antwoord (kan ook in engels)

Bedankt voor de info.

Nu de koers van de Chf van de week met 20 procent is gestegen wordt het nog interessanter om een skipas in Chatel te kopen.
Volgens VVV Chatel verkopen ze of een pas voor heel PdS of een pas voor Chatel. Krijg alleen geen info of je met deze Chatel pas ook tot in het dorp Torgon kan komen, dus opstappen met de La Jorette lift.

Wie kan ons vertellen of je met de Chatel pas ook gebruik kan maken van de La Jorette lift.

JvanD op 17 jan 2015 12:43

Als je een pas koopt voor het Chatel gebied, kan je daarmee volgens mij wel in Torgon komen, en waarschijnlijk ook wel die lift van de La Jorette (je bedoelt “Tronchey” neem ik aan?) nemen. Echter moet je er wel goed om denken dat deze pas ALLEEN geldig is in het Chatel gebied, dus wil jij naar Les Gets/Morzine kunnen skiën bijvoorbeeld, is het beter om een PDS-pas te halen, die geldig is in het hele gebied.

Stay frosty

Plaats een reactie