Skien met kinderen in Espace Killy?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val d'Isère

Hoe is het skien voor kinderen hier? Er gaan er volgend jaar 4 mee dat al de nodige ski-ervaring hebben, maar ook een van 5 die nog moet beginnen. En de pa en ma houden wel van een groot skigebied,
Graag jullie ervaringen.

Lastige dalafdaling(en), voor de rest prima te doen!

Het is zeker een mooi skigebied. Nu zaten wij altijd in Tignes en skieden regelmatig naar Val d’Isere. Val heeft meer sfeer dan Tignes. Tja mbt kids, het is een uitdagend skigebied, echter denk ik dat dat los loopt.
Mijn persoonlijke voorkeur qua skigebied, grootte en uitdaging is en blijft 3 vallee.

Er zijn genoeg groene pistes voor de beginners, kinderweide, etc. En de lastige afdalingen kunnen worden vermeden door de lift naar beneden te nemen. Maar eerlijk gezegd, ik vind andere gebieden veel geschikter en leuker voor kinderen. Ben je al eens in Wengen geweest?

We zijn al naar verschillende gebieden geweest. Espace Killy valt best mee. Het skigebied zit ook niet overvol. De brede groene pistes boven zijn zeer breed, zodanig dat beginnelingen goed hun bochtjes kunnen oefenen. Het inderdaad geen gemakkelijk gebied maar de moeilijker pistes kunnen gemakkelijk gemeden worden. Mijd wel de drukke verbindingspistes met de beginnelingen. Aan de kant van Le Fornet boven is het ook lekker rustig. Je kan ook bijna overal met de gondel terug naar beneden als je de dalafdalingen wil mijden.Als je mijn mening vraagt, zeker een aanrader!

Plaats een reactie