Gezinsvakantie in mei maar ik ski niet?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

We willen in de meivakantie met de meiden naar Valtho gaan maar ik ski zelf niet.
Ligt er in en om het dorp dan nog sneeuw zodat mijn gezin in de buurt kunnen skieen. Of moeten ze eerst vele liften nemen.
Ik wil daar niet heel de dag in mijn uppie zitten.

Tijdens de meivakantie is het de zogenaamde ‘Dutchweek’. Ik ben vele malen geweest. Twee jaar geleden zelfs een vette dump gehad.

Bijna alle liften en pistes zijn nog open. Jij kunt lekker van het zonnetje genieten op een terrasje en de rest kan de piste op.

Let wel, Valtho is in die week overladen met feestvierende nederlanders… dat je het weet!

life is a beach, or a pile of snow

leuk om te horen dat er nog meer gezinnen gaan!! Welke skischool gaan jouw meiden op?? Hoe oud zijn ze??

het is altijd meteen uit het dorp skieen. Ofwel naar de eerste lift, ofwel nog verder naar beneden en daar een lift pakken. Er lopen ook 2 pistes door het dorp.
Als je overdag een beetje beneden bij Montana in het sneeuw / zon terras gaat zitten, is het altijd levendig.
En meer dan genoeg nederlanders om mee te kletsen

Echt… in de meivakantie nog skimogelijkheden?? super… , ik heb mij nog nooit in het gebied verdiept, ben een echte oostenrijk skier…maar dit kan mij voor mij de doorslag Frankrijk geven.
Hoe is de sneeuwconditie? veel pap ?

Plaats een reactie