ValTho of les 3 vallées

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Wij hebben met ons appartement een skipas bijgeboekt, maar deze is enkel geldig in ValTho en niet in de rest van les 3 Vallées.

Ik heb wel gezien op de website dat deze toch 150 km skipistes inhoudt.

Is er in het gebied van ValTho zelf genoeg te doen om je er een week te amuseren? Het is de eerste keer dat we naar ValTho gaan.

Ik zou opleggen voor gans 3 vallées. Met de skipas voor enkel Val Thorens ga je constant skiën in de kom rond Val Thorens, met de grote skipas kan je echt grote tochten maken door de andere valleien.

Ik zou opleggen voor gans 3 vallées. Met de skipas voor enkel Val Thorens ga je constant skiën in de kom rond Val Thorens, met de grote skipas kan je echt grote tochten maken door de andere valleien.

.robin op 18 jan. 2014 12:44

+1

je hebt ook een valtho/orelle/lesmenuires/martindebelleville pas

life is a beach, or a pile of snow

als jullie ervaren skiërs zijn zou ik zeker de 3V pas aanschaffen. Je kunt daar zulke schitterende tochten maken naar de andere uithoeken van het gebied. Je zult er zeker geen spijt van krijgen, en het is de extra kosten zeker waard.

Je kunt ter plekke ook voor een dag een uitbreiding nemen, scheelt niet zo veel met van te voren een uitbreiding bestellen.

Je kunt ter plekke ook voor een dag een uitbreiding nemen, scheelt niet zo veel met van te voren een uitbreiding bestellen.

Irene op 18 jan. 2014 19:15

Misschien dat we dat doen, dan kunnen we eens een grote dagtocht doen.

Vorig jaar zat ik in Tignes. Is het in Valtho een beetje vergelijkbaar?

Bedankt voor de reacties!

Wij zijn vanochtend weg gereden uit val thorens, hebben7 dagen heerlijk geskied in het hele trois vallees gebied. Ik zou je skipas zeker uitbreiden. 1 dag vermaak je je wel in val thorens maar het hele gebied is zo mooi en biedt veel mogelijkheden. Met alleen de val thorens pas ben je erg beperk en zou voor mij niet voldoende voor een week zijn.

Ik vind Tignes en Val Thorens wel vergelijkbaar, al heb ik het idee dat Tignes iets bredere pistes had en Val Thorens wat moeilijkere pistes (al ben ik in Tignes alleen maar in de meiweek geweest, dus niet alles open en dus wellicht niet een heel reeel beeld).

Ik heb een keer een week een trois Vallees pas gehad, gaaf om lange tochten te maken en steeds nieuwe pistes te pakken. Afgelopen jaar een Val Thorens pas gehad, omdat er ook
mensen in onze groep zaten die minder ervaring hadden en nog gingen lessen. We wilden toch met elkaar lunchen, dus toen ik Val Thorens gebleven. Ook toen heb ik mij meer dan vermaakt; een aantal blauwe pistes om chill naar beneden te rijden en een aantal zwarte pistes om met vermoeide benen weer beneden te komen.

Ligt dus denk ik ook aan je gezelschap wat voor skipas je neemt.

Ben gisteren teruggekomen uit Les Menuires. Had een pas voor hele gebied. Ben meerdere keren in Val Thorens geweest. Opvallend daarbij was dat er in de hele Trois Vallees weinig wind was en op hetzelfde moment was er boven in Val Thorens erg veel wind met sneeuwvlagen ( op de Peclet, waar overigens een prachtige grote lift heen gaat met diverse blauwe en rode afdalingen) Gevolg van die wind was ook dat er veel van de sneeuwbovenlaag werd weggeblazen en er nogal wat kleine steentjes op de pistes lagen. Aan mijn nieuwe ski’s is goed te zien. Advies dus neem een pas voor
het gehele gebied. Tochten via de Mont de la Chambre richting Meribel en Courchevel zijn prachtig op allerlei niveaus. Zijn de pistes als gevolg van temperaturen dan wel minder sneeuwval minder dan kun je overal hoog blijven. Heet gebied is overigens zo groot dat je een dag nodig hebt om Les Menuires, Merinbel en Courchevel te bezoeken. Een goede dag uitzoeken (meteo france) en het is een echte sensatie. Val Thorens ervaar ik,als oudere als een echt domein voor de jeugd met als summum de Folie Douce. Als je dat voor het eerst ziet geloof je je eigen ogen niet. Je moet dan wel even omhoog vanuit het dorp en dat kan vanaf dit jaar zelfs als voetganger omdat aan de nieuwe stoeltjeslift een aantal bakjes voor voegangers zijn toegevoegd.

Plaats een reactie