Toffe pistes Val thorens ?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Eerst even de situatie schetsen, ik ga samen met een kameraad op shortski (13/03 tot 17/03) naar val tho.
Voor ons is het de eerste maal in dit gebied. Ik ben een gemiddelde boarder en geef de voorkeur aan rode pistes. Men maat is een heel goede skiër en zijn voorkeur zijn zwarte en rode. Nu moeten we niet constant ook samen naar beneden gaan. Dus is het soms leuk dat hij een zwarte kan nemen en ik een rode die beneden (of midden de piste) samenkomen.Zijn er zo enkele pistes ?
En welke afdalingen zijn sowieso een must als je langs daar gaat ?

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Ik lees in een ander topic dat je beter de Peclet niet moet nemen ;-)

Ik lees in een ander topic dat je beter de Peclet niet moet nemen ;-)

Hans- op 24 feb. 2014 17:29

hahahahahaha

Gang is alles

Peclet is inderdaad aan te raden!

Hier kan jij een rode nemen en hij een zwarte :

null

Gang is alles

De Funitel de Peclet is sowieso al een erg relaxte bak om vanuit het centrum mee naar boven te gaan.
Voor zover mij bekend gaan er dan enkele rode en blauwe pistes naar beneden. Zwart is er enkel als je na het uitstappen van de Funitel nog hoger de gletsjer op gaat. Ook kun je onderweg naar beneden nog een zwart e nemen, t.c. dE Cascade. Uiteindelijk komen al die pistes weer beneden uit ongeveer halverwege het dorp. Op de pistekaart is e.e.a. goed te zien en die is dacht ik ook te downloaden vanaf de webside van bureau tourisme. Hoe het zij al die pistes hebben hun charmes. Wat men aan zwart vindt kan ik niet volgen. Dat is dikwijls meer acrobatiek. Geef mij maar de blauwe en de rode. Wat ik zelf wel gemerkt heb dat het boven op de pistes daar flink winderig kan zijn, met als gevolg sneeuwverstuivingen en vervolgens brij veel steentjes op de piste die mijn nieuwe ski’s behoorlijk hebben beschadigd. Ik weet niet of dat ook bij snowboarden het geval zal zijn. De pistes vanaf de Peclet vindt ik wel de leukere van het gebied.

@Hans moet je dan de lift terug nemen? ;-) lol

🏂

Ik lees in een ander topic dat je beter de Peclet niet moet nemen ;-)

Hans- op 24 feb. 2014 17:29

tiens tiens, heb er ook iets van opgevangen, maja anders ga ik met de lift terug :p

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Het is niet dat ik nog geen zwarte pistes ben afgegaan maar qua referentie enkel die van de Kronplatz (sylvester, piculin en ertna ofzoiets). Maar met het snowboard vindt ik de rode toffer. Snelheid is niet alles voor mij. Neem graag nog wat kleine spronskes mee enzo en relaxe stukken (genieten van het uitzicht en het zonneke).

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

De pistes aan de kant van Orelle zijn tof. Ook de cime de caron is een mooie lift met mooie afdalingen.
Mont vallon maar die zit denk ik niet in de standaard skipas.

Hans, waar heb jij dat gelezen? Ben wel eens benieuwd waarom dan niet namelijk.

Hans bedoelde het met een dikke ;-)

🏂

Funitel Peclet lift: vanuit dit punt heb je mooie rode knalpistes naar beneden. Ook kun je vanaf Lac Blanc piste een lift omhoog pakken naar een klein stukje zwart genaamd Glacier. Inderdaad uit het andere topic :)

Cime Caron lift: zowel rood als zwart naar beneden. Mooi uitzicht op Val Thorens trouwens! En mogelijk om een gave off-piste afdaling te maken

Masse 2 lift: een goede zwarte piste naar beneden op de top (Masse) en iets verder naar beneden (Lac Noir, ook offpiste te pakken). Enkele rode pistes er omheen zodat jullie apart kunnen gaan maar wel weer steeds bij de Masse 2 lift uit kunnen komen. Voor dit stuk van het gebied heb je trouwens een uitbreiding op je skipas nodig!

Portette lift: goede rode piste genaamd Portette

Mont Vallon lift: goede en vooral lange rode pistes

3 Vallees 2 - dus de stoeltjeslift en niet de gondel: ook hier een kleine zwarte en een rode die beiden weer bij de lift uitkomen (of bij La Folie Douche, ook leuk ;-) )

Can't wait for the snow!

Ik lees in een ander topic dat je beter de Peclet niet moet nemen ;-)

Hans- op 24 feb. 2014 17:29

Ik zou er juist nog ff van genieten voordat de lift gesloten word. :P

Übung macht den meister!!!

De ‘Tete Ronde’ (vanaf de Funitel Peclet), ook al is het “slechts” blauw geeft me altijd een hele grote lach op mijn gezicht om vanaf te knallen.

De Moraine! sowieso vind ik die kant van Val Tho prettiger skien, Cime de caron ook erg aan te raden!

Mijn favoriete VT-pistes zijn de Christine, mooi niet al te rood en vaak belachelijk rustig en de veel rodere maar relatief korte Col, al was het maar vanwege het uitzicht op de gletscher als je achter de berg langs gaat. Deze komt uit op de blauwe Moraine en Genepi, blauw maar minder flauw als je in eerste instantie denkt. De Asters daar vlakbij ken ik overigens (nog) niet. Verder de hele Orelle-vallei zoals @Jurian al aangaf.
Aanvulling op Jurian: Mont du Vallon ligt inderdaad in de Meribelvallei (en valt buiten de pas die alleen voor VT geldt), maar beide rode pistes daar zijn fraai, evenals -behalve als de sneeuwcondities in het smalle middenstukje erg ijzig zijn- de rode Lac de la Chambre daar naar toe, vanuit VT de eerste afdaling in de Meribelvallei.
Je kunt als je eens alle valleien wilt doen de skipas voor alleen VT overigens per dag uitbreiden voor L3V.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Een dag uitbreiding kan wel een optie zijn aangezien we maar 3 dagen op de piste kunnen vond ik een vol l3v pas er wat over. Maar heb al gelezen dat je bij slechter weer (veel mist enzo) beter de lager gelegen pistes neemt maar veronderstel dan dat deze onder een andere pas vallen

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Les orelle kan je overigens supermooi linksom naar beneden. Is geen officiële piste meer maar wel erg gaaf stuk! Je krijgt het idee dat je in de middle of nowhere zit maar in werkelijkheid ben je 1 bergkam verwijderderd van de piste.

Een dag uitbreiding kan wel een optie zijn aangezien we maar 3 dagen op de piste kunnen vond ik een vol l3v pas er wat over. Maar heb al gelezen dat je bij slechter weer (veel mist enzo) beter de lager gelegen pistes neemt maar veronderstel dan dat deze onder een andere pas vallen

Maartenvc op 26 feb. 2014 09:14

De pistes in Les Menuires en Saint Martin vallen inderdaad niet onder de standaard VT-pas. Maar ik heb vaker het omgekeerde meegemaakt, dat het beneden slechter was dan boven. De VT-pas geeft ik meen 140 km, met veel variatie en mooie pistes. Voor drie dagen is die speeltuin meer dan groot genoeg!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie