Restaurants in Valtho / of halfpension nemen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hi,
Wij gaan met een groep van 7 met oud en nieuw naar Val thorens. Nu ben ik er al vrij vaak geweest, maar ik wil toch even jullie mening.
Welke restaurants zijn allemaal leuk, lekker en betaalbaar in Val Tho?
Ik heb zelf goede ervaringen met Rendezvous. Maar wat is nog meer top?

Of zouden jullie adviseren om half pension te nemen? We zitten in Les Balcons, waar dat mogelijk is, maar dit kost 229 euro.
Voor dat geld kan ik denk ik ook wel zelf ontbijten (in appartement met boodschappen) en 's avonds op eigen gelegenheid ergens eten?
Hebben jullie nog tips?

Work less || Board more

Voor 229 kan je normaal gesproken wel een week eten maar dat ligt eraan wat je besteed aan je eten natuurlijk. Als je uit gaat van 20-30 per keer zit je vrij ruim vind ik. Als je overal 3 gangen eet word het natuurlijk een ander verhaal En met half pension word daar wel vanuit gegaan meestal.

Ik ben nog nooit in valtho geweest trouwens, maar overal moet het voor dat geld lukken lijkt mij.

🏂

Voor de prijzen van Le Chalets de Thorens (op de piste) zie: http://www.leschaletsduthorens.com/restauration/carte.pdf…
Info la Marine (ook op de piste) zie: http://www.viamichelin.nl/web/Restaurant/Val_Thorens-73440-C…

bon ski

Nog bedankt voor jullie reacties. In de middag eten we sws al op de piste of met eigen broodjes mee in de rugzak. Ik eet normaliter alleen een hoofdgerecht… dus dan is 229 euro wel veel (ook al is dat dan inderdaad 3 gangen).
Daarom was ik even benieuwd naar andere ervaringen. We zijn met 7en en die andere van onze groep zijn bang dat we nooit ergens makkelijk plek hebben e.d. Maar je kan natuurlijk gewoon dagje van te voren even ergens reserveren? Nog tips qua restaurants in het dorp Val Thorens zelf @skifan ?

Work less || Board more

Ik ben een jaar of 6 geleden in Val Tho geweest en vond t eigenlijk relatief erg duur eten, eigenlijk Hoofdgerecht, toetje en een drankje ben je (voor niet eens al te bijzonder eten) toch heel snel 30 a 35 euro per avond kwijt natuurlijk…

Maar wanneer je een avondje bijvoorbeeld pizza afhaalt of soep en brood eet dan heb je het al snel terug verdient om niet HP te zitten.

Wij hebben wel eens als we met z’n tweeën of drieën naar Les Balcons gingen het arrangement met 7 driegangendiners (dus geen ontbijt) in het restaurant van Les Balcons genomen. Meer dan prima, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Kostte een paar jaar geleden iets van E 135 pp. Zeker voor een grotere groep is elke dag zelf koken voordeliger, maar als je in VT een beetje fatsoenlijk gaat eten ben je met drie keer buiten de deur eten dat bedrag ook kwijt.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Cassiej
Helaas, geen tips. Omdat we zolang in L3V zijn koken we ons appartement en nemen we “casse croûte” op de piste

bon ski

In het winkelstraatje (boven centre sportif) zit ook een lekker frans restaurantje. Ook het restaurantje tegenover Rendez Vous (op de hoek van de gebouwen langs de piste) heb ik goed ervaringen mee.
Bij la Folie Douce kun je ook erg goed eten, alleen dat is meer voor 's middags want 's avonds kom je de berg niet meer op.

don't eat the yellow snow

Kijk ook hier even voor restaurants in VT. https://www.wintersport.nl/dorpen/val_thorens/restaurants…

MAND!

Frankrijk en restaurants? die 2 woorden passen eigenlijk sowieso toch niet in 1 zin? of er moet slecht bij staan… Maar met een keertje pizza halen of een hamburger moet dat toch wel lukken? Alleen ik denk niet elke avond

Als ik later groot ben trouw ik met mijn board!

We hebben toch maar 7x diner geboekt! Er was in Les Balcons blijkbaar ook een optie om het zonder ontbijt te nemen en dat scheelde een hoop geld. Bedankt voor jullie reacties!

Work less || Board more

Frankrijk en restaurants? die 2 woorden passen eigenlijk sowieso toch niet in 1 zin? of er moet slecht bij staan…

Marlonr op 9 dec 2014 14:44

Natuurlijk heb je in Frankrijk, en dus ook in de Franse Alpen wel goede restaurants. Culinair is een Frans woord en ook het begrip Michelin-sterren is Frans. Feit is wel dat je een goed restaurant in Frankrijk niet goedkoop is.

Betaalbare restaurants met lekker eten in Val Thorens zijn : Le Petit Fermee (tegenover appt. Montana) en het restaurant van appt. Pierre en Vacances Le Tikal. Beide liggen in het lage gedeelte van Val Thorens

en hoe was het geweest! nog via balcons hp genomen? en even off topic hoe waren de appartementen? wij gaan er feb. heen. wij hebben 2 k.ap cabine .

Ik reis vaak naar Frankrijk en niet alleen naar de skigebieden. In de plaatsen aan de middelandse zee heb je heel vaak restaurants die keuzemenu’s aanbieden voor 10-20 euro. Je hebt dan een aantal opties voor je voor- hoofd- en nagerecht. Dit is meestal heel goed. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet of dit soort restaurants ook in skigebieden zitten.

vaak heb je tussen de middag vaak van de menu’s tussen de 10-20 euro ook in skigebieden. kwaliteit varieerd maar ik heb nooit slecht gehad…

Uiteindelijk hebben we rechtstreeks via les balcons enkel 7x diner geboekt. Was goedkoper dan hp en ontbijten kan je net zo goed zelf in je app. Ook op je eigen tempo. Diner was prima daar!

App ook. Gewoon prima, basic maar schoon. En er zit een zwembad etc bij.

Work less || Board more

Plaats een reactie