Dutchweek in het algemeen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hoi allemaal,

aankomend seizoen ga ik hopelijk nog een keer met mijn ouders mee op wintersport. Dat is waarschijnlijk rond oud en nieuw en ik zou graag daarna nog een keer de sneeuw op willen zoeken.
Nu zit ik er met een maatje over na te denken om naar de Dutchweek te gaan in Val Thorens.
Ik vind persoonlijk de datum ideaal omdat het lekker laat is en je er dus nog een tijdje op kan teren ;)

Zijn er hier mensen die vaak of een keer naar Dutchweek zijn geweest? Zo ja, hoe hebben jullie het ervaren, en heb je eventueel tips?

Alvast bedankt!

Edwin

*bericht bewerkt door moderator op 22 sep 2015 19:47: In goede subforum en bij skigebied geplaatst

Is het al winter?

Inmiddels 6x bij de Dutchweek geweest… Waarvoor?? Om te skien natuurlijk… Relatief rustig op de pistes rondom Valthorens. Leuke parties bij Bar-360 op de piste en leuk feest in de feestenten. Het weer?? Van beroerd weer met regen, mistig, papperige sneeuw tot koud…iedere ochtend verse powder… de hele dag skien en dan tot de avond in t-shirt op terras/balkon in de zon. En ga ik weer een keer?? Beslissen vaak pas na februari maar hoogstwaarschijnlijk wel weer :-)

Ik ben inmiddels 7x bij de Dutchweek geweest…Waarvoor ?? Om te snowboarden !! en om vele oude bekenden te zien die in de winter overal en nergens zitten maar aan het einde van het seizoen op die plaats samenkomen.
De feestjes bij de 360-bar, de feesttent en in de malaysia zijn altijd leuk !!
Van het weer is inderdaad weinig te zeggen ik kan me idd regen herinneren maar ook staalblauwe lucht en verse poedersneeuw. Verschillende keren als allereerste in de gondel naar boven gezeten terwijl menig feester zijn roes nog aan het uitslapen was…heerlijk !!

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Inmiddels al 15x geweest. En het is altijd heel gezellig. Swingend langs de 360. Gezelligheid bij de restaurantjes op de piste. Vaak dezelfde gezichten, met een blik van herkenning. Maar ook hele goede sneeuw of juist niet en dan veel slush, vandaar toch maar snowboarden. Of heel veel zon, maar vaker nog mist, regen en ook wel eens een hele week sneeuw. Ofwel, je weet eigenlijk nooit wat je kunt verwachten, tijdens de Dutchweek. En ook lekker: Niet zo heel druk omdat er meer gebieden zo laat nog open zijn.
Maar je moet het gewoon ervaren.

linda

Een beetje offtopic vraagje. In deze week is het feesten in Val Thorens, in de vakantieperiode natuurlijk ook, maar hoe is het in januari? Is het dan een stuk rustiger of moet je dan nog met je oordopjes in slapen omdat het feesten de hele tijd doorgaat?
(wat ik trouwens niet heel erg vind, ik hou wel van een feestje)

let's get this party started!!

wij zijn ook al eens geweest, maar er is 1 nadeel, veel nederlanders :p allé anders gezegd lompe en luidruchtige nederlanders (niet allemaal hoor). ^_^

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Wij zitten altijd in het gedeelte “les Balcones” in Val-Thorens en ik heb nog nooit wakker gelegen van welk geluid dan ook.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Een beetje offtopic vraagje. In deze week is het feesten in Val Thorens, in de vakantieperiode natuurlijk ook, maar hoe is het in januari? Is het dan een stuk rustiger of moet je dan nog met je oordopjes in slapen omdat het feesten de hele tijd doorgaat?
(wat ik trouwens niet heel erg vind, ik hou wel van een feestje)

Flensje op 29 sep 2015 10:05

Vorig jaar in Januari en Maart geweest, in januari in het lagere deel, daar helemaal nergens last van gehad. In maart zaten we vlakbij de malaysia, hoe hoger je qua verdieping zit, hoe minder last je er van hebt, maar ook hier heb ik niet mogen klagen, af en toe een schreeuwende rus, maar die kom je in nederland ook tegen…

Plaats een reactie