waar logeren in Val Thorens, nachtlawaai?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Wij gaan in april voor de eerste keer met het gezin naar Val Thorens.
We zijn op zoek naar leuk appartement. Uiteraard weet ik wel dat franse appartementen aan de kleine kant zijn en dat de gezelligheid er niet echt afdruipt. Mijn vraag is vooral in welke wijk logeren we best? Ik lees op reisverslagen horror verhalen over discotheken die tot 5u s’morgens volop draaien. Het mag best gezellig en bedrijvig zijn, dicht bij winkels enzo maar weg van de zware uitgangsbuurt. Kan iemand me helpen welke wijk/residentie we best kiezen? gr k

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 13:44

Vorig jaar in les Balcons gezeten (week 3) en daar hebben we nergens last van gehad. Over een paar weken kan ik je iets vertellen over hameau de kashmir :-)

Vorig jaar in hameau du kashmir gezeten. mooi appartement en nergens last
van gehad.

Je moet in het lage, onderste deel van valtho zitten. En appartementen hoeven niet klein te zijn, even goed shoppen en vergelijken en je vindt erg nette gerenoveerde optrekjes.

Afgelopen jaar 2x naar valtho geweest.

In Januari naar Village Montana, iets duurder, relatief ruime kamers, in het lagere deel, direct aan de piste. Vrijwel geen last gehad van wat dan ook.
In Maart naar Belhambra, goedkoop, direct in centrum, 30m lopen naar Malaysia (nachtclub). Appartement was smerig en klein, maar ook hier weinig last gehad van herrie of onrust.

Het loont natuurlijk wel om bij het boeken om een zo hoog mogelijke kamer te vragen!

Dit jaar ga ik weer naar Montana, dat is heel goed bevallen!

village montana & hameau ben ik ook een paar keer geweest, maar dat is idd het duurdere segment.

Als je toch rustig wilt zitten en een normalere prijs zoekt, even kijken op de booking site van valtho zelf. Scheelt vaak heel wat geld met de touroperators, en er zitten soms erg mooie appartementen tussen van particulieren. Je krijgt bij je booking dan ook de mogelijkheid om met korting een skipas te nemen. Was vorig jaar iig nog wel het geval. :)

wij zitten dit jaar cheval blanc in valto in in de buurt van montana dus zal wel mee vallen met de herrie. en is goedkoper dan montana…

zoals connaisseur zegt is idd het lagere deel van ValTho iets rustiger. Wij zaten vorig jaar in Le Valset. Dicht bij de pistes. Met 2 pers in een 4 pers appartement was dit ruim (drie pers had ook nog gegaan).
Vorig jaar met pasen geen last gehad van lawaai enz.
Wij hadden toen zicht op het nieuwe complex van Club Med. Zag er ook heel tof uit maar 1800€/pers voor een weekje vind ik persoonlijk wat veel ;)

3 / 4 jaar geleden naar Val Thorens geweest en toen we verbleven we in Rèsidence Le Valset (appartement), erg goed bevallen, prima locatie (stukje lopen naar de uitgaansgelegenheden dus geen last van lawaai) en voor Franse begrippen best ruim.

Vanuit het lagere deel zit je daarnaast via een loopbrug in vijf minuten in het winkelcentrum.

Het lagere gedeelte is het rustigste omdat hier bijna geen uitgaansgelegenheden zitten die s avonds en ’ s nachts voor geluidoverlast zorgen.

De budget appartementen zijn o.a Pierre en Vacance Le Tikal, chamois d 'or en onze favoriet Cheval Blanc. Een iets duurdere optie is Village Montana en dan heb je nog de nieuwe luxe maar zeer prijzige Montana Plein Sud en Hameau de Kashmir.

Wij boeken altijd via Sunweb inclusief skipas en busreis.

Daartussen liggen ook nog appartementen, zoals joker, beau soleil etc. Ik zou persoonlijk niet bij een grote operator boeken en even via valtho site zelf zoeken.

Ik snap uberhaupt niet dat je last zou hebben van uitgaansgelegenheden. Muziek hoor je buiten nauwelijks als je naast de kroeg staat. Geen zorgen om maken. Beneden rondom montana is inderdaad prima. Les balcons ook bovenin. Maar je hebt echt genoeg wijken en mooie appartementen te kiezen! Ook midden in het dorp. Het is maar net wat je wilt. Laat je niet gek maken door horror verhalen op internet.

Work less || Board more

Dit jaar wegens een overboeking niet in cheval blanc maar in montana valbel gezeten. Dit beviel erg goed! En direct aan de piste. Geen last gehad van lawaai, alleen de pistebully 's ochtends =p.

Ik snap uberhaupt niet dat je last zou hebben van uitgaansgelegenheden. Muziek hoor je buiten nauwelijks als je naast de kroeg staat. Laat je niet gek maken door horror verhalen op internet.

Cassiej op 3 jan 2016 23:16

Het is ook niet dat je last hebt van de muziek, maar meer van de mensen die buiten staan te roken. Dat is vooral het geval in het straatje waar o.a Bar Le Monde en wat gezellige engelse en scandinavische pubs zitten. Dit straatje ligt schuin achter het kerkje en het winkelcentrum met de Sherpa supermarkt.

Maar verder heb je helemaal geen overlast. Wij komen al jaren in Val Thorens. De beelden die je af en toe op TV ziet waarin Val Thorens als het Lloret de Mar van de Alpen wordt afgeschilderd zijn echt zwaar overdreven.

Zaten vorig jaar in januari in ‘Le Serac’. Helemaal geen last van overlast of onrust. Vond het sowieso erg meevallen in het centrum 's-avonds. Gewoon gezellig druk zeg maar.

Dit jaar in maart in Eskival, wat direct in het centrum aan het ‘sneeuwplein’ is. Zo hoog mogelijk opgegeven, dus we zien wel. Maak me er niet erg druk om.

En overlast is natuurlijk relatief. Voor serene stilte moet je misschien niet midden in Val Thorens gaan zitten :)

Wij zijn vaak in Les Balcons geweest. In de gelijknamige wijk Les Balcons, met een aantal verschillende accommodaties, even van het centrum, is het relatief rustig. Eigenlijk nooit ergens last van gehad; één keer hadden wij een appartement, waarin een van de slaapkamers direct aan de straat grensde. Dat wilde heel laat wel eens even onrustig zijn met thuiskomende feestgangers op straat.
Dit jaar benieuwd naar Le Hameau du Kashmir, nog aftellen tot 30 januari.

Overigens is het niet meer dan een vooroordeel dat Frankrijk op de berg alleen maar uitgebouwde bezemkasten biedt. Die hebben wij ook wel eens gehad (begin jaren negentig van de vorige eeuw Pierre & Vacances in Méribel-Mottaret, met stabelbed in de gang voor de kinderen), maar er zijn tegenwoordig overal in de Franse alpen steeds meer ruime en luxe tot superluxe accommodaties, met zwembad, wellness en dergelijke.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie