dutch week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo,
Wij (gezin 3 kids) willen in de week van 30 april nog ff knallen in VT. Het is dan echter de Duch Week. Is het gedurende deze week te doen voor een gezin (met camper op de camperplaats van VT) of maar niet doen vanwege het gefeest en dronken figuren?
Alvast bedankt.

Hoi,

Wij gaan al 15 jaar tijdens Dutchweek. Vorig jaar met kinderen van 3 tot 12 jaar en die gingen de voorgaande jaren ook mee. Wij hebben nooit last gehad van dronken mensen. Ja 's-nachts af en toe wel wat geluid, maar dat heb je ook tijdens andere weken. Op de piste is het over het algemeen, naar mijn idee dan, prima te doen. Wij vinden het altijd een hele gezellige week en gaan altijd met plezier. Over camperplaats weet ik niets, misschie weet @skifan daar meer van.

Mocht je gaan, dan wens ik je heel veel plezier.

linda

na 3en de Plein Sud lift even ontwijken. De pistes zullen geen problemen vormen.

Val Thorens is altijd druk. In het dorp staat in de Dutch week een tent waar tot 21.00 uur muziek (sommigen noemen het ook lawaai) wordt gemaakt. Na 21.00 uur naar de disco en en 's morgens om 04.00 uur luidruchtig er weer uit.
Inwoners van de vallei willen daarom liever niet in Val Thorens wonen.
Maar, als je feest en gezelligheid zoekt is dat hier te vinden. Daarnaast is kans op goede sneeuw (maar ook op regen) en kun je het seizoen er prima afsluiten.
Met een camper heb je van alle nadelen geen last, deze mag namelijk nergens in Val Tho staan. Alleen op P4 mag je één dag gratis staan (en zover reikt het geluid niet).
Tenslotte de Folie Douce, volgens mij is die al dicht tijdens de Dutchweek, maar daar ben ik niet zeker van. Ik heb nog nergens de aankondiging van de afsluiting gezien.
Voor meer info: http://www.valthorens.com/nl/evenementen-en-activiteiten/act…

bon ski

Val Thorens is altijd druk. In het dorp staat in de Dutch week een tent waar tot 21.00 uur muziek (sommigen noemen het ook lawaai) wordt gemaakt. Na 21.00 uur naar de disco en en 's morgens om 04.00 uur luidruchtig er weer uit.
Inwoners van de vallei willen daarom liever niet in Val Thorens wonen.
Maar, als je feest en gezelligheid zoekt is dat hier te vinden. Daarnaast is kans op goede sneeuw (maar ook op regen) en kun je het seizoen er prima afsluiten.
Met een camper heb je van alle nadelen geen last, deze mag namelijk nergens in Val Tho staan. Alleen op P4 mag je één dag gratis staan (en zover reikt het geluid niet).
Tenslotte de Folie Douce, volgens mij is die al dicht tijdens de Dutchweek, maar daar ben ik niet zeker van. Ik heb nog nergens de aankondiging van de afsluiting gezien.
Voor meer info: http://www.valthorens.com/nl/evenementen-en-activiteiten/act…

skifan op 31 mrt 2016 21:34

Er is een uitstekende camperplaats, P2, met stroom etc…dus dat is geen probleem, voor 15 euro per dag
zie: http://www.campercontact.com/nl/frankrijk/rhone-alpes-o-73-7…
Dit voor degene die het bericht leest en denkt, jammer geen camperplaats, die is er dus wel.
Wij hebben besloten te gaan, mits het weer een beetje redelijk is. Maar ja, ik hoef nix te boeken.

Wij gaan nu voor het 4e jaar op rij naar de Dutchweek. En dan niet om te feesten (doen we werkelijk niks mee), maar om nog even lekker in de meivakantie te skiën (met kids van eerst 4 en 6 en nu 8 en 10 jaar). Vaak papperig in het dal, maar heerlijk hoger op. In deze 4 jaar van alles meegemaakt, van regen tot poedersneeuw. Maar zelfs met regen blijven de pistes goed - de pistewerkers weten het allemaal elke nacht weer netjes te maken. Ik zou gewoon lekker gaan en genieten van de voorjaarszon en het skiën !

Plaats een reactie