Pasfoto's nodig voor skipas Val Thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Dag,

Volgens het reisbureau hebben we pasfoto’s nodig voor onze skipassen voor het skigebied Val Thorens.

Ik kan me niet heugen dat we in het verleden pasfoto’s hebben moeten afgeven? Maar wellicht is dit veranderd.

Heeft iemand een recente ervaring? Dank.

Ik ben in december nog in Valtho geweest, en pasfoto’s zijn echt niet nodig.

Vroeger, en dan bedoel ik in de tijd met skipassen die je aan je jas bevestigde, moest er een pasfoto op.
En dan stonden ze bij liften te controleren en dan kreeg je dat kaartje weer tegen je neus als ze m loslieten.
Gelukkig is die tijd voorbij.

Volgens mij alleen voor skipassen langer dan 6 dagen. Heb zelf ook via internet een pasfoto moeten uploaden voor mijn libertepas. Skifan zal het wel precies weten. Kijk anders op de website.

P

Ik heb net even voor je op de site van Valtho gekeken, en voor de gratis skipas (kinderen onder de 6 jaar en ouderen boven de 75 jaar) is wel een pasfoto verplicht.
Verder is een pasfoto verplicht voor een seizoenspas en de 3 vallees liberty pas.

Nee geen pasfoto nodig. Enkel als je een seizoensmatig neemt.
Wat ik nu wel heb gemerkt in Espace Killy vorig weekend is dat ze aan de poortjes foto’s nemen. Staat erop een tekst op met ‘Smile photo :)’, en de mensen van de lift zitten constant op een tablet/laptop te kijken. Misschien wordt zo op deze wijze ook een weekpas gecontroleerd op basis van vergelijk met vorig genomen foto aan het poortje? Kan iemand dit bevestigen?

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Steeds meer gebieden gaan over tot het “coderen” van passen; op welke manier dan ook.
Zo heb ik in Zwitserland meegemaakt dat ze de 1e keer een foto van je maken, die vervolgens automatisch telkens op een display verschijnt.
In Selva zijn de passen gecodeerd op Man/Vrouw/Senior/Kind en als je door een poortje loopt gaat er een bepaalde kleurencombinatie rood/groen branden.
Zo kunnen ze op afstand een eerste inschatting maken of er misbruik wordt gemaakt, bv echtparen waarvan er telkens maar één skiet terwijl de ander op de kids past.

Rob

Plaats een reactie