Les balcons de Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo,

is er iemand van jullie nog recent (afgelopen skiseizoen bijvoorbeeld) in de residentie Les Balcons de Val Thorens geweest en met name in het appartement voor 12 personen? Wil er nl. graag een keertje naar toe maar ik vind toch wel wat negatieve recensies dat de appartementen klein en vuil zijn maar misschien is dit voor de kleinere appartementen enkel maar zo.

Daarom iemand die mij kan helpen? Zelfde vraag voor de welness die er aanwezig zou zijn, te doen of niet? Uiteindelijk betaal je toch makkelijk 7000 euro (skipas bij) dus dan mag het toch wel wat in orde zijn.

Over het algemeen ( uitzonderingen daar gelaten ) moet je niet in Frankrijk een appartement huren en die betrekken met het max aantal personen die aangegeven worden op de website.

Ter voorbeeld, wij hadden afgelopen seizoen een app voor 8 personen mrt zen 4e en zelfs dat was niet heel ruim te noemen.

In Frankrijk is het ook vaak dat je bent overgeleverd aan de schoonmaak capaciteiten van je voorganger en niet alle voorgangers zijn schoonmaak wonders, dit neem ik meestal voor lief en haal er de eerste dag meteen een doekje en bezem door.

Ga je dus met 6 man in dat app zitten volstaat dat prima, is het een beetje viezig dan ben je er ook zo doorheen als je met 6e even schoonmaakt.

Daarentegen als je er met 6 ingaat voor 7000 euro is wel erg aan de prijs, voor dat geld pp kan je ook een mooi hotel boeken.

Maar echt met 12 man erin gaan zitten, zou ik niet doen, ook al is het bedrag gedeeld door 12 dan wel weer een leuke prijs je zit dan echt op elkaars lip.

don't count the days, make the days count !

@Doopy-d: dat geldt in algehele zin zeker maar zeker niet voor dit complex.
Ik ben hier geweest voor mijn werk @Janssens en het 9-kamerappartement, waar ik heb gezeten, is gewoon FANTASTISCH!

Alle luxe aanwezig en verder niets te maken met hoe de gemiddelde wintersporter in Frankrijk zich voor een weekje in een ‘hut’ laat duwen. Velen van ons weten wat het is als je een verkeerd aantal m2 voor een week boekt en de jaren '60 en '70 zijn vaak nog in volle glorie te bewonderen in Frankrijk.

Gewoon boeken, zoveel toiletten, badkamers en alles is luxe. Ik vraag mij alleen wel af hoe lang het allemaal mooi blijft onze borg kregen wij zo terug zonder een echt grondige inspectie. De gezelschappen brengen veel plezier mee en troep dus hoe lang het goed zal gaan…
Het waren goede bedden, prima badkamers genoeg warm water en je zit super qua locatie. Geen enkele reden denkbaar om niet te boeken.

Ondertussen al iets langer geleden, dus ik weet niet hoe het de tand des tijds heeft doorstaan. En ook slechts ervaring mer één appartement. Maar ik vond de Les balcons de Val Thorens in 2010 prima en zeker voor Franse begrippen ruim. Ik zat in een vierpersoons appartement en die had gewoon twee kamers en niemand hoefde op een slaapbank.

Click. Click. Peace

2 jaar terug een week in les Balcons verbleven met een groep van 15 personen. Het zou een app voor 16 personen moeten zijn, maar er waren volgens mij 2 of misschien zelfs 3 bedden over.
Genoeg kamers, toiletten en douches. Keuken was aan de kleine kant voor 16 pers. De woonkamer was oké, maar verder was het ruim opgezet, de kamers verdeeld over 3 (of 4) verdiepingen, dus veel halletjes waar de troep kon staan. De kamers varieerde dan ook sterk. Wij hadden een redelijke kleine kamer op de bovenste verdieping, maar er was wel een douche en wastafel aanwezig. Net buiten de kamer was een toilet dat we deelden met de kamer tegenover ons. Het halletje was erg groot en daar lagen dan ook de snowboardspullen en kleding van 4 personen. Dus de kamer was uiteindelijk groot genoeg.
Echt mooi en netjes is het niet. Schoon was het ook niet echt, maar na 1 dag met 16 personen is dat het sowieso niet meer.
Ik was ook erg sceptisch n.a.v. wat ik allemaal gehoord en gelezen had, maar het is mij alles meegevallen.
Welness heb ik zelf geen gebruik van gemaakt, een aantal andere wel. Het was in een ander gebouw, maar volgens mij was het wel oké.

Wij hebben toen rond de 550 pp(begin feb) betaald incl. skipas. Ik vond dat een zeer mooie prijs voor het geen we er voor kregen.
Alles valt en staat met de verwachtingen die je hebt.

Vorig jaar in les Balcons gezeten. We kregen bij aankomst (week 3) een gratis upgrade waardoor we met 5 man in een 10 persoons appartement zaten. 8 volwassenen had wel gekund, 10 was krap geweest. Er was goed genoeg gepoetst, het blijft een locatie die niet de hoofdprijs kost en “de Franse slag” heet niet voor niks zo :)
We wilden voor dit jaar dezelfde locatie boeken, maar ondanks 6 weken eerder dan vorig jaar een poging om te boeken was alles weg. Voor een paar tientjes pp meer gekozen voor le hameau du kashmir en voor ons het geld waard. Maar ik zou ook zonder problemen les Balcons kiezen.

Aan allen van jullie, bedankt voor de toch wel nuttige informatie!

Ik heb ook al wat ervaring met Franse accommodaties maar tot hiertoe altijd al een volledige chalet gehuurd en die zijn meestal wel in orde, probleem is dat je er in Val Thorens gen vindt die op de piste liggen. Hebben eens in gehucht Saint Marcel gezeten maar dat ligt gewoon langs de hoofdbaan op kwartiertje rijden voor Les Menuires.
@laagvlieger: jij bent in het 9-kamer appartement geweest, wanneer was dit? Ik heb alvast een voorboeking gedaan bij snowtime.nl die ik eventueel tot 1 aug. kosteloos kan annuleren maar als ik het zo lees ga ik het toch doen denk ik.

Bedankt heren!

Over de accommodatie zelf weet ik niets, wel valt het op dat zowel aan het begin als het eind van het seizoen het laatste stukje afdaling naar Les Balcons erg slechts is. Bovendien is het geen afdaling voor beginners.
Beide conclusies zijn gebaseerd op onze waarnemingen vanuit de Plein Sud lift die over Les Balcons en het laatste stukje piste gaat.

bon ski

Dat klopt, maar vanuit de place Caron (uitgang bovenste tapijtlift) sta je binnen 10 minuten op skischoenen bij de laatste appartementen. Dus ook voor beginners die nog niet aan die lastige afdaling toe zijn is het prima te doen.

Helemaal eens met Skifan, hoewel sinds een aantal jaren wel het levensgevaarlijke stukje ijs helemaal aan het einde door een trap vervangen is. Toevoeging: ook midden in het seizoen is het veel gebruikt en zeker voor beginners (te) pittig. Alternatief is dan de Plein Sudpiste doorskien tot aan het bruggetje richting centrum en er dan afstappen de weg op. Ik schat 200 meter op het asfalt omhoog lopen.

Ik ben vaak in Les Balcons geweest, in appartementen met één, twee of drie slaapkamers. Mijn advies zou zijn om een appartement te kiezen waarin niemand in de woonkamer hoeft te slapen. Dan zijn de appartementen ruim genoeg, niet wat iedereen als echt Frans omschrijft. Er zijn altijd genoeg badkamers en toiletten om elkaar niet in de weg te zitten.
Mijn ervaring is dat de appartementen in het hoofdgebouw wat ouder en intensiever gebruikt zijn. In ons geval betrof dat een appartement met 3 slaapkamers.
De verzorging is daar prima, en de appartementen waren altijd schoon. Ze hebben meen ik inmiddels ook een luxer gebouw: Les Balcons Platinum of zo.
In het Balcons-wijkje heb je overigens ook meer complexen waar appartementen voor grotere groepen zijn, ik meen Chalet Val 2400, precies tegenover Les Balcons en juist naast dat afdalinkje waar Skifan het over had.

Afgelopen winter hebben wij voor het eerst ergens anders in VT geboekt, Le Hameau du Kashmir. Is erg goed bevallen, iedereen een eigen slaapkamer met badkamer is toch wel prettig als de kinderen geen kind meer zijn.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Janssens: 2,5 jaar terug ben ik daar geweest. Ik heb slechts 1 soort van groepsfoto maar degene op de foto willen niet herkenbaar in beeld.

Op Tripadvisor staan mooie foto’s er staat er 1 tussen van het appartement. Bestaande uit meerdere lagen, de slaapkamers waren allemaal netjes. Indien iets niet schoon is niet miepen, direct melden of…allemaal even 5 min de handen uit de mouwen en het is schoon. Een week met zoveel man in een appartement is een enorme opgave dus beetje zelf de boel schoonhouden is ook fijn. Natuurlijk mag je verwachten bij aankomst dat het schoon is. Ik weet dus niet hoe de staat inmiddels is van het appartement maar ik zou het zo een tweede maal boeken. Veel plezier!

Bedankt iedereen! Had de filmpjes ook al gevonden op internet, denk dat ik het er maar een keertje op ga wagen. Ik hou wel van de ‘luxe’ van een privé chalet maar zo een keertje op de pistes logeren is ook wel een meerwaarde :-)

Als je echt luxe wilt zal je doorgaans de portemonnee dienen te trekken. Soms zitten er pareltjes tussen die je tegen een erg scherpe prijs kan vinden. Jullie zijn met veel man, als jullie de man een redelijk budget bij elkaar leggen is er meestal veel mogelijk echter het ski-in ski-out en dan met name voor beginners kan een enorme zoektocht opleveren.

Have fun ;-)

Ja klopt maar ik heb de voorbije 10 jaar steeds al mooie en betaalbare chalets gevonden maar dikwijls liggen die niet direct vlakbij de pistes… ik weet ook wel dat onze ‘eisen’ hoog zijn dus ik maak het mezelf ook wel wat moeilijk maar anderzijds vind ik het zoeken ook wel leuk :-)
Kan je mij nog zeggen of in de slaapkamers van Les Balcons het mogelijk is om een losse matras nog bij in de kamer te leggen? Zou voor jonge kinderen zijn… of zijn de slaapkamer sowieso al erg nipt?

Er zit verschil in de afmetingen van de slaapkamers maar er is echt wel een slaapkamer waar een kindermatras bij gelegd kan worden, lijkt mij ook vrij vanzelfsprekend dat in een groep en je hebt een kind met een matrasje dat je dan dus de ruimere slaapkamer krijgt. Ik ben met een grote groep mensen vaak degene die zegt: als ik maar een bed en een douche heb ben ik tevreden ik hoef niet zo nodig de beste kamer van het appartement.

Thuis heb ik een heerlijke boxspring en op wintersport lig ik vaak in het bovenste deel van het stapelbed. Na een dag skiën slaap ik sowieso wel…alleen heb ook ik een hekel aan een doorgelegen matras echter de laatste jaren gaat dit allemaal prima. Zo goed als thuis dan moet ik naar een 5-sterren locatie of een verhuurder treffen die goed heeft geïnvesteerd in goede matrassen.

Ik vond het appartement PRIMA en dat zijn er meer hier. Er komt een moment dat alle bevestiging daar is en dan moet je een keuze maken. Achteraf kan je beslissen of je het echt wat vond ja of nee. Ook ik vind uitzoekwerk prettig en voel met je mee als je je verantwoordelijk voelt voor een grote groep maar ik denk niet dat men ontevreden zal zijn en mocht dat wel zo zijn dan hebben jullie daar een zacht prijsje voor betaald om die ervaring rijker te zijn geworden. :-)

Op de website van Les Balcons heb je plattegronden van de appartementen, die naar mijn ervaring is redelijk overeen komen met de werkelijkheid. Daar kun je best op varen voor wat betreft specifieke vragen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Zou je graag van info voorzien maar het is denk ik al zo’n 20 jaar geleden dat ik daar geweest ben. Kan me er niet veel meer van herinneren maar vond het voor Franse begrippen erg ruim. Laatste stuk naar het appartement was toen een stuk off-piste. Geen idee hoe het er nu bij ligt.

Übung macht den meister!!!

Heb me nu ruim geïnformeerd en ben wel overtuigd om het een keertje te proberen :-) ik weet wat te verwachten en dan zal het best allemaal meevallen, de ligging en prijs maken veel goed uiteraard.

Plaats een reactie