Wel of geen dutch week val thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Ik zag de prijzen van appartementen in de week van de dutch week ( val thorens) en dat scheelt enorm met een krokusweek. We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen en dan in de leeftijd van 7 en 3 jaar.
Maar ik hoor ook dat het een enorm zuip festijn is die week?
Wie heeft er ervaring die week? of moet je juist die week vermijden met kids?

@miepmiep Dat is een week dat ik inderdaad niet met kinderen zou gaan inderdaad. Het is nogal ‘feestelijk’. :-)

Click. Click. Peace

In diezelfde periode heeft Tignes de family-jam. Dat is een speciale week juist voor ouders met kinderen. Ik ben er zelf nooit heen gegaan, maar is misschien moeite van het informeren waard.

Click. Click. Peace

In diezelfde periode heeft Tignes de family-jam. Dat is een speciale week juist voor ouders met kinderen. Ik ben er zelf nooit heen gegaan, maar is misschien moeite van het informeren waard.

Rogier op 7 mrt 2017 16:23

oke thanks ga ik ook eens naar kijken…

Los van de vraag of je naar de Dutch Week in Val Thorens moet willen met kinderen, is de logische verklaring voor het verschil in accommodatieprijs natuurlijk dat de Dutch Week buiten het hoogseizoen valt.

In alle gebieden ligt de prijs in die periode een stuk lager dan in de voorjaarsvakantie.

Mr. Slow

Los van de vraag of je naar de Dutch Week in Val Thorens moet willen met kinderen, is de logische verklaring voor het verschil in accommodatieprijs natuurlijk dat de Dutch Week buiten het hoogseizoen valt.

In alle gebieden ligt de prijs in die periode een stuk lager dan in de voorjaarsvakantie.

Quick op 7 mrt 2017 16:28

klopt dat ze goedkoper zijn ,maar dit is bij ons zeker de helft van de prijs… en belangrijkste is we moeten er nog zien te komen… ;). we hebben geen auto…

*bericht bewerkt door miepmiep op 07 mrt 2017 16:32

met de bus, het vliegtuig (+ taxi), de trein (+taxi), of als allerlaatste optie: een auto huren?

Los van de vraag of je naar de Dutch Week in Val Thorens moet willen met kinderen, is de logische verklaring voor het verschil in accommodatieprijs natuurlijk dat de Dutch Week buiten het hoogseizoen valt.

In alle gebieden ligt de prijs in die periode een stuk lager dan in de voorjaarsvakantie.

Quick op 7 mrt 2017 16:28

klopt dat ze goedkoper zijn ,maar dit is bij ons zeker de helft van de prijs… en belangrijkste is we moeten er nog zien te komen… ;). we hebben geen auto…

miepmiep op 7 mrt 2017 16:30

Gaan genoeg NL ers die week die kant op ?

May the ski force be with you !!

Heb ervaring met zowel ValTho als Tignes die betreffende week. VT is veel levendiger en dat maakt het leuk, kan ook zeker met kids, maar zeker kans dat je rumour hebt. Ook veel figuren in de mooiste outfits die amper de berg af kunnen komen.

Dit jaar gaan we weer naar Tignes, ik vind dat een fantastisch gebied en die week van 22 april is ook Espace Killy (kant van val d’isere) nog open! En heerlijk rustig op de pistes, maar verwacht niet veel actie in het dorp.
.

Gewoon proberen. Valt best mee hoor, met dat zuip- en feestgedruis. Als je het niet opzoekt, heb je er ook geen last van.
Wij komen er al jaren met jonge kinderen (vanaf 6 maanden al).

linda

Los van de vraag of je naar de Dutch Week in Val Thorens moet willen met kinderen, is de logische verklaring voor het verschil in accommodatieprijs natuurlijk dat de Dutch Week buiten het hoogseizoen valt.

In alle gebieden ligt de prijs in die periode een stuk lager dan in de voorjaarsvakantie.

Quick op 7 mrt 2017 16:28

klopt dat ze goedkoper zijn ,maar dit is bij ons zeker de helft van de prijs… en belangrijkste is we moeten er nog zien te komen… ;). we hebben geen auto…

miepmiep op 7 mrt 2017 16:30

Gaan genoeg NL ers die week die kant op ?

CJAHulskamp op 7 mrt 2017 16:40

dat zal wel kloppen maar die zullen vast geen plek hebben voor 4 personen… en bagage

Gewoon proberen. Valt best mee hoor, met dat zuip- en feestgedruis. Als je het niet opzoekt, heb je er ook geen last van.
Wij komen er al jaren met jonge kinderen (vanaf 6 maanden al).

linda5 op 7 mrt 2017 16:45

en hoe is dan op de piste?? druk of valt het wel mee?

Wij gaan na dit jaar weer nadat we de DutchWeek overgeslagen hebben voor een aantal jaar. Zoals eerder geschreven is het gezellig druk en hoef je de grote feest drukte niet op te zoeken. Er zijn in deze week meer gezinnen aanwezig met kleine kinderen. Onze samenstelling bestaat ook uit gezinnen met kinderen in de leeftijd van 9 t/m 16 jaar. De jaren dat we er waren was nooit druk op de piste of lift. Wel zijn de condities wisselt.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 07 mrt 2017 23:30

May the ski force be with you !!

Er rijden zeker nog bussen, sowieso van Dutchweek organisator Snowtime: https://www.snowtime.nl/evenement/snowtime-dutchweek-val-tho…

Plaats een reactie