openingstijden liften val thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hallo wintersportliefhebbers,

Wij gaan 30 dec rijden richting val thorens en nu vroegen wij ons af hoelaat de liften normaal gesproken opengaan en hoe laat ze op 1 jan opengaan.

Op 1 januari gaan de liften op dezelfde tijd open als normaal…
Het hangt er per lift vanaf (de hoger en verder gelegen liften gaan later open). Uurtje of 09.15/09.30 zijn de meeste liften open. Als het die nacht heeft gesneeuwd (meer dan 20 cm) dan zou het kunnen zijn dat de liften later open gaan door PIDA: plan d’intervention de declanchement d’avalanches (het preventief lawines veroorzaken).

Kijk dat hoor ik graag, heb je ook enig idee hoe laat ze sluiten? En zit daar dan ook weer verschil in tussen hoog en laag?

De verste en hogere liften beginnen rond een uurtje of 4 te sluiten… De wat dichter gelegen liften sluiten ongeveer rond 16.30/16.50 uur

Ja, er zit ook verschil tussen hoog en laag. De lift-sluitingstijden sluiten zo op elkaar aan dat je bijvoorbeeld de verbinding terug naar VT nog goed kunt halen! Zo weet je zeker dat als je in Les Menuires net op tijd de lift terug pakt, de liften die je daarna moet hebben nog open zijn etc…

In februari sloten de eerste liften (die echt ver van de bewoonde wereld liggen zegmaar) rond 16:00 uur en als laatste sloten de liften vlak bij het dorp. De rolbanden (ben even de franse naam kwijt) doen het zelfs tot 18:00u geloof ik.

Exacte tijden weet ik niet maar in elk geval is alles goed op elkaar afgestemd.

Ah sjakie we waren tegelijk ;)

Klein foutje, de liften gaan een half uur later open op 1 januari (dus rond 10 uur zijn de meeste liften soieso open).

En als er een orkaan langs komt is alles dicht…werd ook bijna de berg op geblazen :-)

Plaats een reactie