Van Orelle naar Val Thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Wij verblijven binnenkort in Orelle, en kunnen met een cabinelift in het gebied van Val Thorens komen in ongeveer een kwartier tijd.
Maar kan je ook goed met deze cabinelift, naar een ski-materiaal verhuurzaak in Val Thorens komen?
Met de auto zou de rit zo ongeveer 2 uur zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Lijkt me lastig, je kunt volgens mij niet vanaf boven makkelijk met de lift naar Val Thorens komen.

hebben ze geen verhuur in Orelle?

Nee kan niet. Ook al zou je de lift Grand Fond weer naar beneden nemen dan nog mis je een stuk en moet je dus via pistes lopen en dan nog een heel eind.

Los daarvan op het einde van je vakantie moet je weer terug zonder ski’s en dat is zo mogelijk nog onhandiger. Zeker omdat je dan de pistes omhoog moet lopen en je dit op het einde van de dag wil doen en dan ook nog de orelle lift terugnemen.

Gewoon in Orelle of een naburig dorpje doen.

PS dat kwartier lijkt me erg optimistisch. Volgens mij start die lift ergens tussen 800 en 1100 meter en je gaat naar 2300 meter om dan vervolgens over te stappen in de volgende lift (stoeltjes lift) die je naar 2800 meter brengt. Dan ben je pas bij de pas en kun je skieen.

Ik schat dat beide liften je minimaal een minuut of 30 a 40 samen kost.

Even googelen en ik kom op:
http://www.orelle-sports3000.com/
Hier staat:
Orelle Sports 3000
Bij het vertrek van de telecabine.
Reserveren via internet niet mogelijk, tel. nummer en email staan vermeld.

bon ski

Weten jullie ook misschien, hoe je het snelst bij de skischool kunt komen in Val Thorens?
Moet je dan na de Orelle-lift, ook eerst nog die stoeltjeslift nemen?
Wellicht heeft SPAM, hier ook wel een antwoord op.
Wij kennen het gebied niet, vandaar mijn vraag.

Niet handig als van Orelle naar een skischool in Valtho moet. Als je daar al naar toe kunt/moet skiën heb je bijna al geen les meer nodig. Hoop niet dat er beginners bij zijn. In Orelle is er toch ook een skischool?!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Om in Val Thorens te komen moet je inderdaad ook nog die stoeltjeslift hebben, en vervolgens een stevige afdaling.
Maar volgens mij is het ook mogelijk om les te nemen aan de Orelle kant aan de bovenkant van de gondel vanuit Orelle.

Je kan inderdaad in Orelle terecht:
http://orelle.esf.net/en/index.htm

Waarom ga je in Orelle zitten als je alles in ValThornes wilt doen ?
Lijkt me vrij omslachtig allemaal.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

In Orelle betaal je 400 Euro voor een week, In Valtho 700 + je parkeergarage…
Wij zitten volgende week ook in Orelle, maar wij gaan de Maurienne-vallei verkennen met de SMSF-pas (Ski Maurienne Sans Frontieres)

Weten jullie ook misschien, hoe je het snelst bij de skischool kunt komen in Val Thorens?
Moet je dan na de Orelle-lift, ook eerst nog die stoeltjeslift nemen?
Wellicht heeft SPAM, hier ook wel een antwoord op.
Wij kennen het gebied niet, vandaar mijn vraag.

Paula op 16 feb. 2012 12:17

Een klein kijkje op de pistekaart en je weet alles

van de week in mijn uppie de orelle gedaan (vriend had knieblessure, dus op mezelf aangewezen). NIet wild geskied, maar de liften aan de orelle kant zijn lang en sommige niet echt snel. Je ziet gauw een 10-15 min (wel in het zonnetje met mazzel). De blauwe afdalingen zijn goed te doen en er is een groene afdaling. Niet veel lesgroepen gezien, wel veel snelheidsfreaks. Op terug weg was Orelle kant afgesloten. Aardig wat wind, maar precieze reden weet ik niet.

Naar Val tho ben je zoals hierboven staan wel even bezig. De afdaling daar naar toe is niet zo pittig (blauw), maar alleen liften kom je er niet.

euh... doen!?

Voor dat mensen de indruk krijgen dat de Orelle kant alleen maar blauw is: meeste pistes zijn rood er zijn een paarblauwe pistes en 100 meter groen voor de skischool.
Mooiste piste is de combe rosael vanaf de caron, een echte zwarte!

helemaal mee eens (qua dat blauwe betreft)! zwarte ga ik over een jaar of 2 uitproberen!

euh... doen!?

In Orelle betaal je 400 Euro voor een week, In Valtho 700 + je parkeergarage…
Wij zitten volgende week ook in Orelle, maar wij gaan de Maurienne-vallei verkennen met de SMSF-pas (Ski Maurienne Sans Frontieres)

Hakke op 16 feb. 2012 12:47

goh, dan deed ik vorig jaar toch iets goed. 500 euro betaald in de carnavalsvakantie voor Val Thorens. Geen last-minute ofzo.

kortom, je uitspraak is nergens op gebaseerd

Mijn ervaringen met de skishop onderaan de Orelle-lift zijn uitstekend. En m.i. ook een prima punt om op te stappen voor 3V. Nooit bijzonder druk.
Bovendien heeft het Mauriennedal ook enorm veel te bieden aan skimogelijkheden !

skiverhuur is top in orelle(sports3000) erg vriendelijke mensen.
en als je daar logeert krijg je nadien ook 10%.
top ski’s (rossignol oversize ti) 100€, je hebt er ook van 80€,…
skibotten 30€/week

Plaats een reactie