Val Thorens 21 april - 28 april 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Ik heb een vraag, ik ga van 21 april - 28 april 2012 naar Val Thorens.
Heb ik in deze periode ook winterbanden en of sneeuwkettingen nodig?
Voor mij is het de eerste keer dat ik deze periode ga skiën.
Hoor graag van jullie.

Normaal in die periode niet, maar neem ze altijd voor de zekerheid mee, je weet maar nooit.

Ja die heb je nodig. Ook in Frankrijk is het zo dat wanneer je in winterse omstandigheden terecht komt je altijd winterbanden en kettingen bij je moet hebben. Ik weet echter niet of dit net zoals in Duitsland en Oostenrijk seizoen gebonden is.

Het kan laat in het seizoen lijken, maar vergeet niet dat Val Thorens boven de 2000 m ligt. De kans dat er eind april een flinke sneeuwdump komt en daarmee de wegen onbegaanbaar worden is aanwezig.

Gewoon op zomerslofjes en kettingen mee.

Juist zomerbanden en sneeuwkettingen mee! Tijdens de reis tik je op de route de soleil zomaar een kleine +20 graden aan. Dan gum je je winterbanden lekker op.

Heb wel drie keer flinke sneeuw gehad eind april in Valtho. Binnen een uurtje zijn de wegen weer schoon. Mede door de warmte en de sneeuwschuivers. De weg naar boven is sowieso goed te doen. Vaak regent het lager dan Valtho.

Sneeuwkettingen heb je hooguit in Valtho zelf nodig. Alhoewel je auto staat droog en sneeuwvrij in de parkeergarage. Dus daar wegkomen is ook een eitje. Maar ja, je weet nooit:)

Al 4 jaar ga ik naar de Dutchweek eind april/begin mei. Altijd op de zomersloffen en de sneeuwkettingen gaan wel mee.
Vele dumps gehad in die periode maar de wegen zijn inderdaad na een uurtje weer schoon.
Zo ziet de vallei eruit vanaf ValThorens begin mei. Menuires zie je goed liggen
http://tinypic.com/view.php?pic=34tesdz&s=5

iedereen bedankt voor het posten.
Ben weer wat wijzer geworden.

@ducatif1

Haha ja dat beeld ken ik :)
Was vorig jaar zeker?

Mocht je er nou toch niet helemaal zeker van zijn voor wat betreft je banden? Wij gaan namelijk al jaren met de bus naar de Dutch Snow Week. Gezellig, relaxed en relatief goedkoop. Zeker gezien de kosten voor het parkeren in Val Thorens vinden wij het reizen per bus een goede optie.
Check anders deze site: http://www.activeadventure.nl/busreizen/index_bekijken.php?s…

Winterbanden zijn levensgevaarlijk op warme dagen, je remweg wordt langer en je raakt sneller in de slip. Net zo gevaarlijk als remmen met zomerbanden tijdens een sneeuwbui.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

haha levensgevaarlijk :)

Winterbanden zijn levensgevaarlijk op warme dagen, je remweg wordt langer en je raakt sneller in de slip. Net zo gevaarlijk als remmen met zomerbanden tijdens een sneeuwbui.

Constant op 29 feb. 2012 21:22

Sinds eenpaar jaar is de samenstelling van het rubbermengsel van winterbanden zodanig dat dit niet meer waar is. Er zijn zelfs hulpdiensten zoals ANWB die tegenwoordig het hele jaar door met winterbanden rijden. Dat is omdat ze veel in de berm staan maar ook omdat winterbanden niet meer zo onveilig zijn als vroeger.

Plaats een reactie