Val Tho in maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Wie is er al eens eind maart naar Val tho geweest? ik ben er zelf nooit geweest en ga eind maar die richting op. Heb al veel gelezen over het dorp en 3V maar een beetje info van mensen die al geweest zijn in maart zou fijn zijn wat betreft sneeuwkwaliteit/weer, apres ski, skigebied en drukte.

Ik hoor het graag

Don’t worry, een van de meeste zekere gebieden in de alpen wegens zijn hoogte. Vorig jaar moeten uitwijken met pasen naar Val Tho omdat er in Les Sybelles geen vlokje meer was. In Val Tho was het toen nog te doen, zelf in de rotwinter van vorig jaar. Eind maart = heerlijk genieten in de zon van zalige lente-sneeuw
Voor après-ski moet je naar mijn mening niet in Val Tho zijn, gezien de grootte van het gebied valt de drukte altijd wel mee.

better to be off piste, then to be pisted off

Eind Maart is prima te doen. Ik ben er zelfs wel een paar keer de 2e week en zelfs de laatste week van April geweest.
Met deze winter zou ik me helemaal geen zorgen maken. Er ligt nog zoveel sneeuw.
Het skigebied is fantastisch, als je een ervaren skier bent, is een pas voor de 3-Vallées aan te raden.

over eind maart zou ik me niet veel zorgen maken over de sneeuwcondities in ValTho. De condities in de laatste week van het seizoen, de week van koninginnedag, zijn goed. Het is een sneeuwzeker gebied. Don’t worry, ski happy. Ik weet echter niet hoe de condities in het hele skigebied 3V zullen zijn in maart.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Ik kom zojuist terug uit Valtho, en ik kan je garanderen dat er daar nog genoeg sneeuw ligt voor de rest van het seizoen. Condities kunnen haast niet beter. Ook de rest van het 3 vallees gebied lag er prima bij.

Ook qua apres ski zit je goed in valtho. Zoek maar eens op La folie douce in val thorens op Youtube. Check deze maar eens:

Groeten Herman

Condities in de rest van de 3Vallées zullen dit jaar eind maart ook nog wel redelijk zijn. Het enige is dat het in de lagere delen bij b.v. Méribel, La Tania, e.d. op de zuid hellingen 's middags wat papperiger wordt. Maar je zit dan al 1000m lager dan de meeste pistes bij Val Thorens. Geldt overigens ook vaak voor de piste ‘Plein Sud’ in Val Thorens.
Ik heb ook in de eerste helft van April nog mooie tochten kunnen maken door de 3Vallées.

@Herman

Apres ski in ValTho vind ik eigenlijk heel erg tegenvallen. La Folie Douce is wel aardig, maar groot nadeel vind ik dat je daarna nog die veels te drukke en vaak slecht geprepareerde piste af moet skien. Verder is er qua apres ski eigenlijk niets te beleven. Na 10 uur s avonds begint het leven in de andere uitgaansgelegenheden pas.

Maar het skien is in ValTho prima, dat dan weer wel.

Wat een goede berichten hoor ik hier. Ik heb er nu al mega veel zin in. Hele dag boarden en rond een uur of 3/4 apres skien en zo te zien in het filmpje hierboven zal ik me daar prima kunnen vermaken. Je zou denken dat het in maart toch al wat warmer wordt…zou het dan ook mogelijk zijn om in enkel een trui,pulli en thermo de berg op te gaan of blijft een skijas nodig?

Het ligt totaal aan de weersomstandigheden. Als het zonnetje schijnt en je skiet op een helling die in de zon ligt en het is een temperatuurtje rond de nul dan zou je zonder skijas kunnen gaan skien. Het ligt totaal aan het moment. Het kan in maart ook evt keihard vriezen…

De kwaliteit van de sneeuw is goed, omdat het hoog ligt en ook heel erg goed geprepareerd wordt. Zelfs wanneer de temperatuur een aantal graden boven nul is.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Val Tho in maart, we doen het al jaren. meestal de 3de maart week. Even kijken hoe het met de vakanties van de Duitsers, Fransen,Russen zit. Afgelopen jaar zijn we de laatste week geweest. Geen schoolvakanties! Sneeuwkwaliteit was 's middags matig, maar 8 dagen superweer. In maart en april hebben we warmte en erge kou al beleefd. Dankzij de hoge ligging durf ik het elk jaar weer aan. Over een week wordt het de 6de keer Valtho.
Verder kiezen we de hellingen uit. Bijvoorbeeld de La Masse 1 en 2 's morgens dan oversteken naar de Mont Vallon. Ik vind juist de grootte van het gebied super. Ook even dagelijks checken op iphone hoe het weer is. het kan zijn dat je in Meribel bewolking hebt en aan de kant van Orelle zon.
Dit jaar (begin februari, net voor HET ongeluk) in Arlberg geweest. Op zondag in St. Anton maar -15gr. en in Lech -23gr. De keuze was na 2 dagen skien met -20gr. snel gemaakt. St. Anton dus.
Ik zou zeggen gaan en km maken.

Renate

ValTho eind maart is absoluut geen probleem. Doe het al jaren want sneeuwzeker en niet al te druk. A.s. zondag ben ik er weer. (daarvoor eerst 3 dagen Kirchberg doen vanaf morgen)

Wat een goede berichten hoor ik hier. Ik heb er nu al mega veel zin in. Hele dag boarden en rond een uur of 3/4 apres skien en zo te zien in het filmpje hierboven zal ik me daar prima kunnen vermaken. Je zou denken dat het in maart toch al wat warmer wordt…zou het dan ook mogelijk zijn om in enkel een trui,pulli en thermo de berg op te gaan of blijft een skijas nodig?

John op 29 feb. 2012 19:27

Heb eind februari al zonder jas geskied in val tho, was erg warm in de zon!

vrijdag op weg naar val tho, maar het schijnt nogal te gaan sneeuwen en veel bewolking(volgens weeronline) dus maar hopen dat de sneeuwbuien beperkt blijven tot de nacht en overdag stralende zon.

Aanstaande vrijdag vertrek ik ook naar Val Thorens! Superveel zin in! We horen wel veel spookverhalen over ons complex (tempels du soleil) weet iemand daar meer van?? Mzzls.

@ Jarno, complex tempels du soleil is een apart, maar naar mijn mening een goed complex. Ik kom daar al een jaar of 5. Ik weet niet wat voor verhalen je daar hebt gehoord, maar er gebeuren wel eens is dingen (met name de Dutchweek) die niet door de toeristen kunnen. Het is wel een donker complex op de gangen, omdat er haast geen daglicht bij komt. de kamers die liggen echt super met mooi uitzicht over de piste, maar dat heb je bij meer dan 90% van de complexen in het dorp. Als je je de spookverhalen over het complex iets uitdiept naar wat je gehoort hebt kan ik je daar een antwoord op geven op 14-3 einde van de dag en anders andere forumleden. In elk geval heel veel plezier!!!

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

@ Nick, hee bedankt! Als ik bijvoorbeeld op deze website kijk bij ervaringen en ik lees het bericht van "ontevreden klant" word ik niet echt vrolijk. Schimmel op de muren… Gesjoemel met borg… Ik ben al meerdere malen in Val Tho geweest, en altijd waren de appartementen prima in orde; maar ik ben nog nooit in Tempels Du Soleil geweest. Dus vandaar.

Plus ik had nog een vraag voor zij die de 16e vertrekken: komende week maandag t/m donderdag moet ik 's ochtends alleen de piste op (wánt vriendin in Snowboard-klasje); zou ik dan bij iemand aan kunnen haken?

Aanstaande vrijdag vertrek ik ook naar Val Thorens! Superveel zin in! We horen wel veel spookverhalen over ons complex (tempels du soleil) weet iemand daar meer van?? Mzzls.

Jarno op 13 mrt. 2012 22:21

Ik zat ook in dat complex… Nah voor 3 dagen is het te doen, maar langer… Erg klein, vieze gangen en toen wij er waren 1 nacht ZEER veel geluidsoverlast. Ons appartement was gelukkig wel schoon. Nog een nadeel: vaak ver lopen tot de kamer en trage liften. Service was wel goed.

Ik ben net terug uit Val tho. Prima condities. Heerlijk zonnig weer en pistes liggen er nog prima bij. Tegen uurtje of 4-5 merk je her en der wat papperige sneeuw.
Wij hadden bovendien mazzel dat er 1 dag voor onze aankomst nog vers laagje was gevallen.

Qua Apres ski raad ik echt wel La Foulie Douce aan (bij plein sud). Wat een gekkenhuis. De MC weet er wel een feestje van te maken en je ziet alle nationaliteiten bij elkaar. Ook veel mafkezen, dus je kan je ogen uitkijken :)
Als je meer tussen de Nederlanders wilt staan kun je ook naar de 360 bar (naast Chalet Val Thorens).
De beste apres ski is toch op de piste tussen de bergen :)

Qua kroegen is er van alles. Ligt eraan waar je van houdt, maar meestal pas druk rond uurtje of 10. En in malaysia ga je door tot de late uurtjes.
Dus wie zegt dat je voor Apres ski niet in Val tho terecht kan is gek. Al is Frankrijk natuurlijk wel anders dan Oostenrijk.

Ik heb toevallig ook in tempes du soleil gezeten. Ligt wel stukje lopen van het echte centrum en de ‘bar street’ af, maar is prima te bereiken via een loopbrug en het overdekte winkelstelsel.
Studio’s zijn prima maar simpel. Het was bij ons gewoon schoon. Bovendien kregen we handdoeken, bedlinnen, vuilniszakken, vaatdoek, afwasmiddel&tabletten etc erbij. Normaal moet je dat zelf maar regelen. En schoonmaak was incl!
Ook is er een bagagedepot en douches, zodat je zelfs de dag van vertrek nog de piste op kan.

De gangen zijn wel smerig (vooral rondslingerende rommel) en vaak veel lawaai. Er zitten veel jongeren. Dus dat is wel een minpuntje. Maar verder zou ik je geen zorgen maken over die verhalen, Ik heb ze ook gelezen en het was over het algemeen gewoon prima te doen als je niet teveel eisen stelt. Je komt voor de sneeuw en niet om in je app te zitten!

Veel plezier voor degene die nog gaan!

@Cassiej Top! Bedankt voor de info!

@ Jarno, over schimmel op de muren heb ik NOG nooit iets over gehoort. Gesoemel met de borgen hebben wij NOG nooit meegemaakt daar. Laatste 2 jaar hebben wij volgens mij geen borg meer betaald… Maar het zou goed kunnen kloppen dat daar gesoemeld mee wordt. Dat gebeurd ook bij andere complexen, vrees ik…

Wat de gangen betreft… die zijn inderdaad vaak niet zo erg schoon. Daar loopt iedereen ook gewoon met zijn skischoenen etc.

De service is goed. Als er iets stuk is of je hebt iets niet moet je gewoon even naar de receptie lopen. het probleem wordt dan in meer dan 90% van de gevallen met een paar uur opgelost. Ze spreken daar een heel klein beetje Engels en je komt er vaak wel uit met hun.

Tevens is er een deel van het complex gerenoveerd. Het gaat met name om de appartementen die links van de receptie zijn. De appartementen (rechts van de receptie) zijn naar wat ik weet nog niet gerenoveerd. Rechts van de receptie is het vaak onrustiger, meer lawaai en dus meer overlast. En als tip: leun daar niet in de lift tegen de muren aan, aangezien sommige mensen het nogal leuk vinden om daar even wat urine te lozen.

ehm dit was het wel zo’n beetje. Bij nog meer vragen hoor ik het wel.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

kkk

Weet iemand hoe streng de controle is in de skythalys naar Valthorens i.v.m. het meebrengen van wiet of hasj( geen hard drugs dus !)

@ Frits, eingenlijk vind ik het zinloos om hierop te reageren, maar…:

  1. het is dom om drugs te gebruiken hoe soft het ook is.

  2. je bent de sjaak als de franse politie drugs bij je vind. dan heb je je vakantie + misschien verlenging in de bak.

  3. DIT HOORT NIET IN DIT TOPIC THUIS!!! start dan een ander topic over de drugs ofzo!!! of ga naar een junk forum daar kunnen ze je alles over vertellen, met alle respect.

Als de Alpen een vrouw is, dan zou ik ermee trouwen.

Klinkt wel heel naief hoor.
En wat dacht je van apres ski alkohol enz. dat gaat allemaal zachtzinnig zeker. Word op winter.nl toch ook over gesproken of niet dan.
Als het voor u is moet je naast je neerleggen, de wereld vergaat niet. + forum is discussie.

@frits, vergeet niet dat dit een website is waar veel gezinnen rondkijken om een indruk te krijgen van een mogelijke wintersportvakantie. Ik zou om die reden het onderwerp van softdrugs vermijden.

Als Hollandse jongen op weg naar wintersport in een Franse trein lijk je mij extra gevoelig voor een mogelijke controle; het meenemen van wiet naar het buitenland is, naast dat het onverstandig is, geheel je eigen verantwoordelijkheid.

TIP…!!!

Neem goede zonnebrandcreme mee in maart…!!! Factor "~" (oneindig) haha… de Zon brandt ongemerkt 3x factor Kreta…

Ben er 4x in maart geweest, maar 1x verbrandt terug gekomen als "zwarte piet" met trekkende harde huid, 2 dagen later was ik als de "Mummy returns"…

op de zaak hebben ze 2 weken lol gehad en kon geen klant bezoeken…haha… Gr. Karel

@jarno
Kijk zoals u het brengt snap ik het wel. laten we hier maar over op houden, het gaat om skien en dat is fantastisch.
gr.

ok zoals u het brengt snap ik het wel, laten we er maar over op houden, hey gaat mij toch alleen om het skien hoor.
gr.

@frits Thanks, ik ben het volledig met je eens: geniet ervan!

Plaats een reactie