hoe kom ik in val thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Hoe kom ik van het vliegveld geneve naar, val thorens. Wat zijn de reistijden en wat kost het met de taxi /bus /trein.
Hoor het graag
Hans

Er rijdt op zaterdag 7x per dag een bus, heen en terugreis samen kosten ?118 per persoon. Met de trein duurt 4 uur tot Moûtiers, vervolgens nog met de bus (1.5 uur) naar Valtho. De trein kost ?52,-, die bus ?32,- voor heen- en terugreis. Sneller is een auto huren in Geneve, dit kost in totaal ?400,-. Afhankelijk van hoeveel personen meegaan is dit dus goedkoper. Het is in ieder geval sneller, het is 2.5 uur naar valtho.

waar kan ik die bus vinden op internet? ook enkeltje? en van en naar chambery, omdat dat vliegveld dichterbij is?

http://www.altibus.com/

  • enkeltje is ook mogelijk…
  • Volgens mij vliegt er vanuit Nederland meer op geneve dan op Chambery (maar niet zeker)…
  • Voor de rest prima te doen! (in moutier met zelfde kaartje overstappen op bus naar Val tho).

118 euro p.p voor een retourtje van Geneve naar Valtho?!? Lijkt mij niet toch? Vind ik flink aan de prijs.

Ben een auto bezetting van vier personen rijdt je voor 90 euro p.p. van NL naar Valtho en terug (benzine en tol). Je bent er in 11 uurtjes. Van deur tot deur.

@Pascal: Als je alleen benzine en tol rekent wel. Maar je mag je auto ook nog parkeren in Val Thorens (ca. 65 euro) en je bent natuurlijk ook ruim 2000 km dichterbij je eerstvolgende garagebeurt. Dan ook nog de kosten van je winterbanden, de sneeuwkettingen en je komt ook niet echt uitgerust aan.

Ik heb een keer gevlogen naar Genève en met een huurauto verder. Het is zeker niet goedkoper en veel tijd scheelt het ook niet. Maar je bent minder moe na de reis.

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Voor een short-trip met weinig personen (zeg 2)zou ik een auto huren. Doe dat trouwens in het Franse gedeelte van Geneve airport, is een stukje goedkoper. Als je met een groep bent kan je beter een taxi-busje regelen. Reken op transfertijd van minimaal 3 uur . Met name het laatste stuk vanaf Moutiers valt tegen. En met slechte condities (lees: sneeuw) kan het nog langer duren. Overigens vliegt Transavia deze winter naar Chambery , dat is een stuk dichterbij , praat je over 1,5 uur met een auto. Deze vlucht gaat echter maar 1x per week en is relatief duurder dan naar Geneve met Easyjet.

Voor een short-trip met weinig personen (zeg 2)zou ik een auto huren. Doe dat trouwens in het Franse gedeelte van Geneve airport, is een stukje goedkoper. Als je met een groep bent kan je beter een taxi-busje regelen. Reken op transfertijd van minimaal 3 uur . Met name het laatste stuk vanaf Moutiers valt tegen. En met slechte condities (lees: sneeuw) kan het nog langer duren. Overigens vliegt Transavia deze winter naar Chambery , dat is een stuk dichterbij , praat je over 1,5 uur met een auto. Deze vlucht gaat echter maar 1x per week en is relatief duurder dan naar Geneve met Easyjet.

@skieur, je hebt gelijk. Ik had andere kosten ook mee moeten rekenen. Ik heb ‘toevallig’ al winterbanden en sneeuwkettingen en een dakkoffer:)

Voor wat betreft vermoeidheid. Je kan desgewenst natuurlijk wisselen van chauffeur. De door jou voorgestelde manier van reizen vind ik juist weer vermoeiend. Ieder zijn ding dus zo zie je maar.

En de parkeergarage in Valtho kan je ontwijken door een accommodatie in Les Menuires te nemen en een 3V pas:)

Als je, je totale reistijd doorrekent ben je met de auto niet zoveel langer onderweg, alhoewel ik altijd naar Tignes rij iets verder.

Ik bedoel auto vol naar vliegveld vliegen taxibusje regelen etc. kost ook tijd. En met de auto is het volstorten en rijden, in ieder geval geen oops haast moet de trein halen of het vliegtuig.

Maar goed das mijn mening.

Je kunt ook de Ski Thalys nemen, brengt je rechtstreeks naar Moutiers, vandaar
aansluitende bus (kun je hier al boeken).
Is bijna nog sneller dan vliegen …

Heb regelmatig de Thalysmogelijkheid bekeken, is qua reistijd prima. Alleen moet je rekening houden met de aanrijmogelijkheden naar (voor mij) Rotterdam of Antwerpen. Heen kan redelijk voordelig met actietarief, terug is dan vaak gewone prijs. Met drie of vier personen schrok ik me altijd wezenloos over de totaalprijs en ging ik maar weer gewoon met de auto. Zeker buiten de vakanties prima te doen en meer mogelijkheden om alles mee te nemen wat je wil.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Moet je voor de busreis van Geneve airport naar Val Thorens reserveren of gewoon daar betalen?

@Pascal: Als je alleen benzine en tol rekent wel. Maar je mag je auto ook nog parkeren in Val Thorens (ca. 65 euro) en je bent natuurlijk ook ruim 2000 km dichterbij je eerstvolgende garagebeurt. Dan ook nog de kosten van je winterbanden, de sneeuwkettingen en je komt ook niet echt uitgerust aan.
Ik heb een keer gevlogen naar Genève en met een huurauto verder. Het is zeker niet goedkoper en veel tijd scheelt het ook niet. Maar je bent minder moe na de reis.

Skieur op 7 nov. 2011 14:24

118 euro p.p voor een retourtje van Geneve naar Valtho?!? Lijkt mij niet toch? Vind ik flink aan de prijs.

Ben een auto bezetting van vier personen rijdt je voor 90 euro p.p. van NL naar Valtho en terug (benzine en tol). Je bent er in 11 uurtjes. Van deur tot deur.

Pascal op 7 nov. 2011 14:07

90 euro pp?! Moest effe kijken van welk jaar dit topic was maar in 2011 was autorijden niet zo goedkoop.

Net twee weken terug uit LM, met auto via Zwitserland: kosten incl jaarvignet € 440,-; ja niet zo erg zuinig met koffer en automaat, dus met vieren € 110,-. Voordeel Les Menuires gratis overdekte garage bij appartement. Inclusief alle stops en inkopen doen in Annecy 11 uur rijden met zijn drieen. Heb in verleden ook regelmatig gekeken naar of vliegen of trein, maar komt steeds duurder uit, koffer heb ik al jaren, winterbanden gebruik ik in Nederland ook.

Pas op met blauwe pistes

Trein rijdt rechtstreeks van Brussel naar moutiers in ca 7 uur. Vanaf daar rijden bussen op en neer. Enkeltje €10,60. Kan retour ook reserveren bij altibus. Niet bij snowbuzz boeken, die rekenen 2x zo veel en kwamen bij ons niet opdagen op de terugweg. Bijna trein gemist.

Plaats een reactie