Val thorens

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

eigenlijk wil ik alles weten, zelf ga ik vanaf mijn 3e naar oostenrijk. En stond frankrijk me erg tegen, nu we met vriendinnen willen gaan lijkt val thorens een mooie plek ivm de goedkope woonruimtes en via husk kun je er voor een mooie prijs komen! is 16 maart een goeie week? is er dan nog wel wat te doen? wat kunnen we verwachten? Qua

  • piste
  • apres ski, is het gezellig? in het dorp zelf ook veel te beleven?
  • prijzen

Erg belangrijk ook: is er genoeg sneeuw en is er voor beginnende skiers een goede mogelijkheid tot lessen qua beginnerspistes?

Ik denk dat je het om moet draaien. Niet iets noemen en dan vragen wat je kunt verwachten, maar aangeven wat je zoekt.
Waarom stond Frankrijk je overigens tegen?

Als je verder door dit forum loopt met de zoekfunctie en via "skigebieden" vind je antwoord op al je vragen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Om toch een beetje antwoord te geven op je vragen:

Pistes: Les trois Vallees is het grootste gebied van Europa, en er is voor ieder wat wils te vinden. Tevens is het een hooggelegen gebied en kan er vaak met koninginnedag nog geskied worden (de fameuze Dutch Week)

Apres-ski: Er is wel wat apres-ski te vinden, maar niet zoals in Oostenrijk. 's middags gaat het los bij La Folie Douce.

Prijzen: Val Thorens is wel duidelijk duurder dan Oostenrijk, maar ook weer niet onbetaalbaar.

Indd…

we zoeken, gezelligheid maar idd, we hoeven niet zo nodig s’avonds nog door als het aan de eind van de middag maar feest is. tot hoelang gaat dat ongv door? en een beetje uitdaging in de pistes.

Uitdaging ga je er genoeg vinden :P… en op de piste gaat het door tot 5 uur bij de Folie Douce of in maart/april bij de 360 Bar!

Daarna heb je savonds in Val thorens tal van verschillende uitgaansmogelijkheden (verschillende clubs/kroegen van verschillende nationaliteiten)…

Pistes zijn er in alle maten en soorten, als je relatief beginner bent heb je overigens genoeg aan de skipas voor alleen Val Thorens (140km).
De echte Franse apresski is eigenlijk na 't skien een drankje op een terras, dan thuis even bijkomen/omkleden en tussen 7 en 8 ergens lekker gaan eten en blijven natafelen als het gezellig is.
De “echte” apresskikroegen in VT zijn redelijk import, er zijn zelfs kroegen speciaal gericht op de Nederlandse jongere, maar ook bijvoorbeeld een Irish Pub.
Apresskihotspot Folie Douce (lees Sjakie hierboven) ligt bovenaan de Plein Sudpiste, en lang zoeken hoef je niet, je hoort 'm al van verre.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

we zoeken, gezelligheid maar idd, we hoeven niet zo nodig s’avonds nog door als het aan de eind van de middag maar feest is. tot hoelang gaat dat ongv door? en een beetje uitdaging in de pistes.

Gast510 op 27 nov. 2012 15:26

Ik denk dat je in Val Thorens meer uitdaging gaat vinden in de pistes dan in Oostenrijk, met name de off-piste mogelijkheden zijn zo goed als oneindig

Qua pistes en uitdaging is dit uiteraard een van de topgebieden in de Alpen.
Apres-ski is goed bij La Folie Douce. (aankomst PleinSud lift)

Prijzen in het skigebied voor drank en eten kunnen wel (serieus) tegenvallen.
Bier (25cl) en cola’s voor 3-4 euro, halve liters voor 7-8 euro.

Niels: aankomst plein sud lift… (of 3vallees1 kan ook)…

Halve liter bij Folie douce 5/6 euro en in veel andere kroegen 5 euro… cola/whiskey vaak 8 euro…
Vind het allemaal wel meevallen…

Weet niet of le monde nog bestaat. MAar daar heb ik ook leuke apres ski gehad.

Aeterna Nive

Niels: aankomst plein sud lift… (of 3vallees1 kan ook)…

Sjakie op 27 nov. 2012 18:46

Ja tuurlijk, aangepast ;)

5 jaar geleden mijn Franse vuurdoop gehad door een keer met de bus naar Valtho te gaan en sindsdien nooit meer weggegaan. L3V heeft voor mij alles wat ik zoek in een skigebied: groot, diversiteit aan pistes en off-piste mogelijkheden, sneeuwzeker, betaalbaar en genoeg apres-ski.

Er wordt gezegd dat Frankrijk geen apres-ski kent zoals in Oostenrijk, maar vanaf drie uur staat het bij de La Folie Douche en 360-bar (vanaf februari) vol en gaat door tot respectievelijk zonsondergang en 18:00. Daarna stromen de Nederlandse tent Le Monde en diverse Engelse en Scandinavische barren vol en wisselt het publiek tot 00:00 af. De ondergrondse Malysia gaat zelfs tot 3:00uur door. Dus qua apres-ski en uitgaansleven zit het daar wel goed. Prijzen 0,5ltr cola/bier € 6,- en afhaalmaaltijd €10,-

Voor beginners is alleen een skipas Valtho te nemen en mochten ze meer willen zien in het gebied, alleen die dag upgraden naar L3V.

110% snow addicted

Plaats een reactie