Valfrejus nog niet open, Dagje Val Thorens?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valfréjus

Ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen…
We gaan 13 januari naar Valfréjus. Dat gebied is momenteel nog niet open, maar er wordt wel wat sneeuw verwacht.

Nu zag ik dat er ook een pas is waarbij je een dag naar Val Thorens kan. Ik was alleen benieuwd hoe je dan in Val Thorens komt. We gaan met een georganiseerde reis inclusief bus. Dus een auto is lastig. Iemand hier ervaring mee? Op de site kan ik alleen de prijs vinden, maar verder vrij weinig info.

@Waah Check ook driedubbel of je tijdens matige sneeuwomstandigheden ook naar Val Tho mag. Soms sluiten ze op dat soort momenten dit soort combinatiepassen uit. Het sneeuwt er trouwens behoorlijk momenteel…

Click. Click. Peace

Je kan idd tegen gereduceerd tarief 1 dag naar valthorens via orelle van ik geloof 22 euro! Daar heb je dan geen speciale pas voor nodig, maar gewoon je gebiedspas waardoor je dus dat voordeel krijgt! Ik weet alleen niet ofdat je dit bij de kassa van orelle kan, denk dat je beter in Valfrejus al je ticket kan halen. Mijn vrouw is nu in valthorens en het is GEWELDIG zegt ze!!! Als je een Eskimo pas neemt kun je ook een dag naar 4 andere dorpen die erbij aangesloten zitten, deze pas kost 25 euro extra en dan mag je in ieder dorp 1dag skiën/ snowboarden! Wat betreft vervoer: voor de Eskimo pas rijden er bussen en die zijn als het goed is gratis! Als je dus naar orelle wil weet ik niet ofdat daar een bus naartoe gaat maar volgens mij ligt Valfrejus van alle dorpen bij orelle dus wellicht met een taxi dan! Hoop je een beetje op weg geholpen te hebben en aks hè nog andere vragen hebt hoor ik het wel. Ben nu zelf 2x in la norma geweest en nog nooit in Valfrejus, maar 2 zwagers van me die er afgelopen kerst bij waren hadden een Eskimo pas, aussois was een aanrader omdat die een piste open hadden van de top tot dal en valcenise had de meest gevarieerde pistes open, in la norma waren het alleen groen en blauwe met een klein stukje rood die wel goed waren gezien de mogelijkheden en bonneval zijn ze niet geweest omdat die toen maar 3 pistes open had en vonden ze alleen daarvoor te ver rijden! Ze zijn dus ook 1 dag in valthorens geweest helaas niet tegen het voordeel tarief want dat had men eraf gehaald vanwege de extreem verwachtte drukte… Wel kregen ze de 25 euro van de Eskimo pas terug dus dat compenseerde dat toch weer! Hopenlijk heb je gewoon een geweldige week in Valfrejus en geen sneeuw zorgen, maar vanaf donderdag staat er ook weer regen op het menu met een stijgende vorstgrens dus hopen dat dat meevalt!!! Alvast veel plezier!

LA NORMA😍☃️

idd dat is nog wat @Rogier zegt! In de week dat wij er zaten was het per dag bij het loket van orelle max. 2000 passen voor die dag en dan rolluiken dicht en helaas voor de rest!

LA NORMA😍☃️

Dank voor alle tips! Ik zal zeker kijken voor de Eskimo-pas. Al boarden we maar 3 dagen, is het misschien toch de moeite wel waard. Vriendin was niet zo snel op het snowboard, maar de knop is opeens om… dus kon alleen Valfrejus wel eens te klein zijn.

1 vraag is nog onbeantwoord. Gaat er iets van een bus of verbinding naar Val Thorens? de max aan tickets snap ik heel goed, maar enige optie voor ons is dat een taxi (kan daar je uitrusting uberhaupt in?) of ski-bus achtig iets.

@Waah, ik denk dat een taxi het handigste is om vanuit Valfrejus naar orelle te komen en dan het gebied van valthorens in. In Oostenrijk hebben alle taxi busjes een rek achterop voor de ski’s, maar in Frankrijk heb ik geen idee ofdat ze dat ook hebben… Misschien weet @Rogier dit of iemand anders???

LA NORMA😍☃️

Is het bij die Eskimo-pas niet zo dat je aan vaste dagen gebonden bent voor de andere plaatsen? Dus dat je niet kunt kiezen op welke dag je naar welk ander gebied gaat? Ik meen dat vorig jaar in Val Cenis begrepen te hebben.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Frank, dat is juist, als je met de bus gaat/moet! Als je met een auto bent/kunt kan je zelf je dag en gebied kiezen!

LA NORMA😍☃️

Oja @Waah, als je er maar 3 dagen bent kun je volgens mij niet eens een Eskimo pas nemen, omdat die alleen per week lopen! Dan is toch de optie valthorens via orelle degene waar je naar moet kijken!

LA NORMA😍☃️

@Waah, wij gaan de 15e naar Valfréjus. Ook wij waren best bezorgd maar ik kan je vertellen dat het goed sneeuwt daar. Er zijn al diverse pistes open. Kijk voor live beelden maar eens op http://valfrejus.ltt.li/cam1/ en http://valfrejus.ltt.li/cam2

Misschien tot ziens in Valfréjus

null

Ooit in Aussois geweest maar uiteindelijk geen gebruik gemaakt van de eski-mo pas of de mogelijkheid voor een dagje Val Thorens omdat we toen nog kleine kinderen bij ons hadden. Wel gekeken hoe dit werkt. Als je op de site van eski-mo.com kijkt zie je daar per plaats het busschema staan om naar de andere plaatsen te gaan: http://www.eski-mo.com/navettes-valfrejus. Voor naar Orelle kan ik zo snel niets vinden, alleen dat je een supplement kunt kopen. Misschien ter plaatse vragen of het mogelijk is om dit per bus te doen.

De hoeveelheid sneeuw zal niet het probleem zijn. Heb afgelopen week ook ervaren dat bij matige condities de toestroom vanuit Orelle gemaximeerd wordt. Even na 9-en waren de tweeduizend gasten al naar boven en konden we onverichter zake terug naar Val Cenis waar overigens prima te skien was. Met de Eskimo pas kun je zelf bepalen wanneer je in een van de andere gebieden wilt skien en is leuk vanwege de grote variatie. Als je gebruik wilt maken van de gratis bus ben je wel gebonden aan vaste dagen en tijdstippen zoals MirjamP schrijft. Aussois ligt op een zuidhelling, lekker bij veel sneeuw en zon, La Norma en Val Cenis hebben meer noordhellingen.

@Waah wij gaan 23 januari een week naar Valfréjus. Ben wel hoe jij het ervaren hebt. En hopelijk gaan de rest van de pistes nu in rap tempo achter elkaar open.

Zal wel een review plaatsen nadat we geweest zijn met alle info :) we zijn de 17e al terug dus dat moet wel lukken voor je gaat @denniston

Plaats een reactie