Valloire of Dienten/Maria Alm met oud en nieuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Valloire lijkt mij een prima keus om van 31/12-7/1 op skivakantie te gaan. Ik heb hier een voordelig appartement gevonden inclusief skipas. Wij gaan met 2 volwassenen en 2 kids van 15 en 13 jaar.
Dienten/Maria Alm vind ik ook een goede optie; wat is de beste keus qua sneeuwzekerheid?
Wij zoeken een skigebied met meer dan 100 km piste en niet te massaal.
Dank jullie wel.

Valloire is uitgestrekter en de verbindingen zijn eenvoudig (veel blauwe en groene pistes, maar ook voldoende echt steile pistes die gemakkelijk te omzeilen zijn). Hochkönig is minder uitgebreid en een stuk uitdagender.
Ik vond Valloire veel mooier. Ook is het een authentiek dorp met normale horecaprijzen (koffie 1,90 op de piste). Aprés Ski is verwaarloosbaar, daarvoor moet je dan weer in Oostenrijk zijn…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Sneeuwzekerheid maakt weinig uit denk ik. Valloire ligt hoger, maar is meer inner-alpin. Hochkönig is opvallend sneeuwzeker ondanks de lage ligging, maar kan wel een pech hebben als de sneeuw vanuit het noorden uitblijft met kerst

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Super leuk dat ik van Harry WINTERBERG heldere informatie krijg over Frankrijk en Oostenrijk. Dank je wel. Mijn voorkeur ging al uit naar Valloire; ga nu definitief reserveren ook dankzij jouw informatie.

Super leuk dat ik van Harry WINTERBERG heldere informatie krijg over Frankrijk en Oostenrijk. Dank je wel. Mijn voorkeur ging al uit naar Valloire; ga nu definitief reserveren ook dankzij jouw informatie.

Rademak2 op 5 aug 2016 23:12

Mijn echte tip is: als je maar 1x per jaar gaat skiën, ga dan lekker in maart ,na de krokusvakantie. Heerlijk en een stuk rustiger. Kerst blijft altijd lastig, vaak slechte/weinig sneeuw en zeker dan overvol.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Plaats een reactie