Skiroutes in Valloire?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Valloire

Ik ga half januari naar Valloire en ik vroeg me af of ze daar ook skiroutes hebben (dus ongeprepareerde, “off-piste” routes die wel tegen lawines en alpen gevaren gezekerd zijn)? Ik vind dit een geweldig manier om toch wat powder mee te pakken zonder te investeren in een drie eenheid en een cursus oid.

Ik kon er zelf niks over vinden op de skimap maar mijn frans is niet geweldig dus hopelijk zie ik het over het hoofd.

Niet bekend met het gebied, maar even op de pistekaart gekeken. Wat je zoekt is ‘piste sécurisée patrouilée et non damée’

O.a. bij de grand chaulet afdaling staat dat tekentje erbij.

Geweldig daar kan ik wat mee! Bedankt tiny-m

Ben er een paar jaar geleden geweest. Er zijn niet veel skiroutes voorzover ik weet, maar vast wel een paar. Als je nog een goedkoop, leuk eettentje wil: aan piste grapil (onder TSD Grandes Drozes) zit een boerenhut waar je uitstekende belegde baguettes en meer kunt eten voor weinig geld.

Mr. Slow

Alle pistes met het groene S-symbooltje(op de nieuwste pistekaart) worden niet gerepareerd en zijn te vergelijken met skiroutes zoals die in Oostenrijk te vinden zijn. Er zijn er 6 in totaal, 4 zwarte en 2 rode. Paar jaar geleden allemaal geskied en vooral de zwarte routes zijn behoorlijk pittig, maar wel erg leuk!

*bericht bewerkt door paolie op 22 nov 2016 11:28

Het gros van de zwarte pistes zijn niet-geprepareerde routes, en liggen dus over het algemeen in bückels. Er zijn ook enkele rode pistes die niet worden geprepareerd om dezelfde reden :-).

Cotérieux (ziet uit op een natuurgebied), en Dahu (in een mooie vallei) zijn aanraders als dit je ding is. Frans zwart, dus behoorlijk pittig.

De rode (Edelweiss en Chamois) zijn dalpistes waarvan het altijd afwachten is of ze open zullen zijn.

@

Alle pistes met het groene S-symbooltje(op de nieuwste pistekaart) worden niet gerepareerd en zijn te vergelijken met skiroutes zoals die in Oostenrijk te vinden zijn. Er zijn er 6 in totaal, 4 zwarte en 2 rode. Paar jaar geleden allemaal geskied en vooral de zwarte routes zijn behoorlijk pittig, maar wel erg leuk!

paolie op 22 nov 2016 11:27

Heb jij of iemand anders misschien een link naar de nieuwe piste map in hoge resolutie? Ik kan alleen een kaart vinden die bijna niet te lezen is op de site van valloire. Wel bedankt voor de tip want ik kan ze nu inderdaad vinden op de kaart!

@

Alle pistes met het groene S-symbooltje(op de nieuwste pistekaart) worden niet gerepareerd en zijn te vergelijken met skiroutes zoals die in Oostenrijk te vinden zijn. Er zijn er 6 in totaal, 4 zwarte en 2 rode. Paar jaar geleden allemaal geskied en vooral de zwarte routes zijn behoorlijk pittig, maar wel erg leuk!

paolie op 22 nov 2016 11:27

Heb jij of iemand anders misschien een link naar de nieuwe piste map in hoge resolutie? Ik kan alleen een kaart vinden die bijna niet te lezen is op de site van valloire. Wel bedankt voor de tip want ik kan ze nu inderdaad vinden op de kaart!

@ITWarrior Bergfex heeft altijd pistekaartjes op zeer hoge resolutie.
Hier heb je de link naar de map van Valloire
http://nl.bergfex.com/valloire/panorama/

Born to Ride

Ik ga half januari naar Valloire en ik vroeg me af of ze daar ook skiroutes hebben (dus ongeprepareerde, “off-piste” routes die wel tegen lawines en alpen gevaren gezekerd zijn)? Ik vind dit een geweldig manier om toch wat powder mee te pakken zonder te investeren in een drie eenheid en een cursus oid.

Ik kon er zelf niks over vinden op de skimap maar mijn frans is niet geweldig dus hopelijk zie ik het over het hoofd.

ITWarrior op 22 nov 2016 00:43

En hoe was de vakantie ? Ben er ook geweest en het is mij er prima bevallen

En hoe was de vakantie ? Ben er ook geweest en het is mij er prima bevallen

HaringHighRichardt op 1 feb 2017 23:37

Ja qua skiën zeer goed! En qua weer ook! Ik vond de horeca wat tegen vallen, het bier was vrij duur en je kon niet op super veel plaatsen op de berg lekker wat eten. Maar misschien ben ik ook een ander typen gebied gewend.

Voor mij was het zeker leuk voor een keertje maar volgende keer toch weer naar een iets beter Oostenrijks gebied.

Horeca tegenvallen, … vreemd ik heb er heerlijk gegeten en gastvrij en vriendelijk personeel .

Halve liter bier voor 5.5 euro vind ik niet duur, wat waren jou prijzen dan ?

Ik had van het gebied vooraf gedacht dat het een echt beginners gebied was maar dat viel mij reuze mee, een heleboel mooie zwarte afdalingen

Ik dacht vorig jaar in een beter Oostenrijks gebied te zijn namelijk Solden, als ik deze met dit gebied vergelijk, dan kies ik toch voor dit gebied qua uitdaging en drukte op de pistes

Wat is voor jou dan een beter Oostenrijks gebied ?

Plaats een reactie