kerstvakatie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Domaine

Hoe is het daar eigenlijk om te skiën tijdens de kerstvakantie ? Koud ? Ook als de zon schijnt ? Ski je dan dikwijls in de zon ? En hoe zit het met de verbindingen tussen Valmorel en St-Francois Longchamp ? Ik heb het dan niet alleen over deze kerstvakantie maar ook over de vorige.

is er iemand geweest met kerst? Zou er voldoende sneeuw liggen de eerste week van de kerstvakantie?

Prachtig gebied. Je moet wel wat geluk hebben met kerst. St-Francois Longchamps is vrij zonnig. (Toch toen wij er waren). We hadden ook meer dan genoeg sneeuw. Ik heb vroeger ook al wat opzoekingswerk gedaan en kerst 2006-2007 was het daar een ramp. Maar die winter ben ik naar plagne geweest en het was mijn slechtste skivakantie wat sneeuw betrof.Stenen en beenharde pistes. Eind januari datzelfde jaar naar Tignes en daar was er wel sneeuw maar ook een triestige bedoening.Dat jaar was het bijna overal een ramp.
De aansluiting met Valmorel is gewoon met een afkoppelbare lift en ligt goed centraal in het gebied. Geen sleepliften meer te zien en ze zijn allemaal vrij modern. Prachtig gebied trouwens. Zelf ben ik ook aan het denken van er dit jaar terug naar toe te gaan.

wij zijn daar al 2 maal geweest , dit jaar gaan we terug , een prachtig gebied , veel brede pistes en zeer goed voor kinderen.
wij hebben al telkens heel veel zon gehad , kunnen skieen in pull.er ligt zeker genoeg sneeuw , omdat je hoog kan gaan , en lagergelegen pistes zijn van sneeuwkannonnen voorzien.Ideaal!!!

Plaats een reactie