Bereikbaarheid

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Domaine

Vrijdag avond vertrekken we naar Saint-François-Longchamp.
Ze voorspellen zo te zien weer sneeuw.
Ik vroeg me dus af hoe bereikbaar SFL is als er sneeuw ligt.
Zijn sneeuwketting rap nodig of valt het mee?

alvast bedankt!

Hoi, we hebben het een keer op de terugreis meegemaakt. Waar de sneeuwgrens ligt, moet je sneeuwkettingen om. Beneden in het dal aan het begin van de weg stond toen politie en borden om te melden dat je kettingen om moest. Weg werd goed geruimd en is met sneeuw en kettingen goed te rijden, althans dat is mijn ervaring. Succes en veel plezier!

Wij zijn juist enkele dagen terug van Valmorel. Iets voordien had het ook stevig gesneeuwd en we hadden geen sneeuwkettingen nodig. Hebben ook aan de lokale bevolking gevraagd of je die snel nodig hebt, maar dat schijnt niet het geval te zijn. Veel plezier !

Terug van gisteren!
We waren zaterdag ochtend toegekomen en we hebben de sneeuwkettingen wel nodig gehad.
En ik was blij dat ik ze had!
Heb er gezien met zo een kous rond de wielen maar die geraakte niet boven.
(er was dan ook veel sneeuw gevallen, veel auto’s kon je bijna niet zien staan op de parkings omdat ze ingesneeuwd waren)

Maar ze ruimen er zo goed dat een paar uur later alle wegen volledig vrij waren!
Dikke pluim voor die mensen!

Hangt ook af natuurlijk van de hoeveelheid. Bij geringe sneeuwval geraak met winterbanden wel boven. Al een aantal keer zo in SFL aangekomen. Bij heftige sneeuwval moet je natuurlijk wel sneeuwkettingen om.

Plaats een reactie