Le Grand Domaine Januari 2012

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Domaine

Voor de eerste keer hier wezen skiën en voor 't eerst in m’n leven in een Club Med gelogeerd en ik moet zeggen dat 't allebei ontzettend is meegevallen.

Club Med Valmorel is nog nieuw (open van 18 december2011) en 't ziet er leuk uit. Ondanks 't feit dat er 1200 gasten kunnen logeren (en er 800 waren op 't moment dat ik er was) heb je nooit een gevoel van ‘drukte’ of ‘fabriek’.

Service was steeds met de glimlach en iedereen was behulpzaam; 't eten was lekker, en de cocktails bij de après-ski ook ;). Elke avond show voor de kids en later voor de groten, al hoefde je die niet bij te wonen als je niet wil natuurlijk.

Skiles was inbegrepen, gegeven door ESF. Leuke monitor gehad die ervoor zorgde dat de les niet ‘te schools’ was maar pure fun.

Gebied was niet al te groot maar voldoende afwisseling om zowel beginners als gevorderen tevreden te houden. Dat was een aangename verrassing want op de kaartjes die ik op Internet vond zag 't er veel minder uitgebreid uit.
Wel nog veel sleepliften, soms steile en lange slepers, dus met kids uitkijken naar makkelijkere liften; ook nog enkele oude stoeltjesliften die eens vervangen mogen worden! We kwamen er buiten seizoen, zalig rustig en nooit aanschuiven aan de liften!

Valmorel is een leuk dorp, heel wat gezelliger dan veel andere franse skigebieden (met lelijke betonnen flats) waar ik al in verbleef!

Hier een filmpje over mijn verblijf in Valmorel (club med):

Plaats een reactie