Skilessen Vent

Dit onderwerp gaat over de bestemming Vent

Wij gaan met Kerst een weekje naar Vent, iemand enige ervaring met skilessen voor volwassenen en kinderen(11en13) in Vent? Lukt dit als Nederlandstaligen?

Skilessen voor beginners draaien vooral om nadoen wat de skileraar doet. Zelfs kleine kinderen die de taal niet machtig zijn kunnen veel leren van een skileraar die niet hun taal spreekt.
Mijne inziens draait goed les krijgen meer om de didactische en skitechnische vaardigheden van de skileraar dan om de taal die hij of zij spreekt.

Vent heeft maar een klein skigebiedje. Ik denk best goed voor absolute beginners. Zal lekker rustig zijn. Maar heeft ook een wat "pittiger" stukje.
Nederlands talig heb je daar denk ik niet. Zeker wel in Sölden en in de Gurgls.
De vraag is inderdaad of dat zo belangrijk is. Ik denk dat je het gewoon moet nadoen. En oefenen tot je er bij neervalt :-)
Maar het blijft een klein gebiedje.

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 11 nov 2019 18:09

Vooral neervallen voor mij dus😜

Een dag niet gevallen is een dag niet geskiet ;-)

je hebt daar altijd wel Nederlandse skileraren, twee kameraden van mij gaan er deze kerst nog heen om er les te geven. Toch kun je beter les hebben van een Oostenrijker naar mijn mening, een anwarter halen stelt niks voor

Hoe Hoger Hoe Beter

Ik was er in het voorjaar nog en heb toen een leuke oefenweide zien liggen, leek me super geschikt. Een beetje Oostenrijker kan ook wel een beetje Engels… geen zorgen om maken.

Hoi Gerry,

Ik ben vorig jaar een heel seizoen er skileraar geweest en ben er ook dit jaar met Kerst :D Kinderen leren zoals hierboven is gezegd het meeste van kijken en nadoen dus qua uitleg is dat niet heel belangrijk als ze het niet verstaan. Verder zitten rond die tijd wel meerdere Nederlanders in de groepen dus altijd wel iemand om mee te praten. Volwassenen krijgen groepslessen van ervaren skileraren die zeker Engels kunnen en soms zelfs een beetje Nederlands ;)

je hebt daar altijd wel Nederlandse skileraren, twee kameraden van mij gaan er deze kerst nog heen om er les te geven. Toch kun je beter les hebben van een Oostenrijker naar mijn mening, een anwarter halen stelt niks voor

koenlam1 op 11 nov 2019 20:26

Wie zijn dat dan? En ben het met dat laatste niet eens! Zolang de leraar maar gemotiveerd is.

*bericht bewerkt door Dirk_Simpie op 12 nov 2019 08:53

Hallo Dirk, geef jij dan les via de plaatselijke skischool of via andere organisatie? Voor ons als volwassene is Duits of Engels geen probleem, voor kids is er toch minder drempelvrees als ze wat Nederlandstalige uitleg kunnen krijgen.

*bericht bewerkt door GerryV op 12 nov 2019 10:07

Schischule Vent van Manuel Kleon. andere opties zijn er in dat gebied eigenlijk niet. Of je moet een Leraar uit Sölden of Gurgl boeken voor privélessen, maar dat is dan al snel een dure grap. En hoeft niet persee beter te zijn.

Schischule Vent van Manuel Kleon. andere opties zijn er in dat gebied eigenlijk niet. Of je moet een Leraar uit Sölden of Gurgl boeken voor privélessen, maar dat is dan al snel een dure grap. En hoeft niet persee beter te zijn.

Dirk_Simpie op 12 nov 2019 10:08

@derk_simple

Tycho en bart, en idd bij manuel

Hoe Hoger Hoe Beter

ga al meer dan 10 jaar naar Vent en heb hier rond de leeftijd van 33 jaar mijn eerste skipassen gezet. (kon helemaal niets)

Vooraan het dorp is een kinderoefenweide waar ook ik de beginselen van de skisport heb geleerd.

na een dag of 2 gaat men dan naar een eenvoudige piste over de rivier en eventueel op het einde van de skiweek naar boven voor de ‘echte’ pistes

na 4 jaar les genomen te hebben (en de rest in zelfstudie ;-) ) kom ik nu van alle pistes af in Solden en Obergurgl

De jongere leraars kunnen wel een woordje engels maar ze praten toch liever duits hoor :-))

veel plezier

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Plaats een reactie