Drukte tijdens de Krokus in Alpendorf-Wagrain-Flachau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wagrain

We zijn ons voor de Krokus 2018 aan het oriënteren op een nieuw skigebied, een waar we nog niet zijn geweest.
Een van de opties is het gebied Alpendorf-Wagrain-Flachau.
Nu hoor ik daar verschillende verhalen over qua drukte, maar wie kan ons vertellen hoe het deze week is? Het is tenslotte een Krokusweek met 2 Nederlandse regio’s.
We willen graag weten hoe druk het is in deze gebieden, denk hierbij aan de wachtrijen bij de liften en de drukte in de bergrestaurants.
Foto’s mag natuurlijk! Dank.

Piste riderrrrr

Ben er zelf (nog) niet geweest, maar volgens mij is het bij zowel Nederlanders als Duitsers een vrij populair gebied. Zal dus wel redelijk druk zijn. Komende lente/zomer komt @GiGi vast wel weer met een mooi overzicht van de schoolvakanties in verschillende landen (vooral welke Bundesländer er in Duitsland vakantie hebben zal ook een rol spelen).

Mr. Slow

Een aantal jaar geleden ben ik daar met mijn vader geweest, ook tijdens de Carnaval/Krokus. We vonden Flachau toen vrij druk (vooral op de wat smallere pistes) en zijn regelmatig met de bus naar Flachauwinkl gegaan. Daar (en in Zauchensee) hebben we toen heerlijk en met veel minder mensen geskied… Is wel al jaar of 7 geleden.

Wij vonden het twee jaar terug erg druk (regio Noord), daardoor niet voor herhaling vatbaar. Ik weet niet meer of we toen gelijk met andere NLse of Duitse regio’s vakantie hadden. Wij hebben zelfs nooit de G-Link kunnen nemen, dat redden we gewoonweg niet in de tijd dat de kinderen skiles hadden (en dan begonnen ze al bij de Rote 8er, dus vrij ver naar Wagrain toe). Wij eten tussen de middag altijd samen en de rij bij G-Link zorgde ervoor dat we dat in die twee uurtjes niet zouden redden.

Ik heb toen zelfs uit de lift een foto gemaakt van hoe druk het soms was.

null

*bericht bewerkt door Andereja op 01 mrt 2017 10:29

Wij zijn afgelopen week (krokus regio midden en zuid) in dit gebied geweest. Op de piste voornamelijk Nederlanders en wat Denen gezien. Wij vonden de drukte meevallen. Zeker als je op bepaalde tijden bepaalde verbindingsliften mijdt. Sommige pistes wel wat druk, mn rondom Flachau. Maar met een beetje goede wil waren er ook voldoende rustige pistes te vinden. Twee keer heen en weer geweest met de G link, beide keren nauwelijks wachttijd. Max 5 minuten ofzo. Zoon had met skiklas wel dat ze 1 cabine moesten wachten omdat die vol zat. Hij had het over een kwartier wachten…

*bericht bewerkt door t@sje op 04 mrt 2018 20:53

Hier vind je een aantal reacties en tips
https://www.wintersport.nl/dorpen/flachau/forum/topic/395771…

Wij zijn afgelopen week (krokus regio midden en zuid) in dit gebied geweest. Op de piste voornamelijk Nederlanders en wat Denen gezien. Wij vonden de drukte meevallen. Zeker als je op bepaalde tijden bepaalde verbindingsliften mijdt. Sommige pistes wel wat druk, mn rondom Flachau. Maar met een beetje goede wil waren er ook voldoende rustige pistes te vinden. Twee keer heen en weer geweest met de G link, beide keren nauwelijks wachttijd. Max 5 minuten ofzo. Zoon had met skiklas wel dat ze 1 cabine moesten wachten omdat die vol zat. Hij had het over een kwartier wachten…

t@sje op 4 mrt 2018 20:51

Midden en zuid? Zuid moet noord zijn.

Piste riderrrrr

Plaats een reactie