skischool

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wagrain

Heeft iemand ervaring of tips betreffende een skischool in Wagrain.
Mijn dochter is 5 jaar. Ben op zoek naar een kindvriendelijke skischool. Ervaringen en tips zijn welkom! alvast bedankt, Gabrielle

Zelf niet neen. Maar ik kon er dit jaar aan de slag. (studies nog af te werken)
Laatste herfstvakantie mijn BLOSO ski-iniator afgelegd in kaprun en de baas van de skischool van Wagrain kwam er gedlipomeerde skileraren zoeken. De organisatie met wie ik toen naar Kaprun ben gegaan, Airness, trekt ook geregeld naar Wagrain en sprak alleen maar goed over het dorp, gebied en skischool!
Als ik me niet vergis heeft het dorp een eigen skischool op drie locaties of zoiets. Ik denk dan ook dat je dochter er wel terecht kan.

Maar zoals ik zei zelf nog niet geweest…

http://www.ski-wagrain.at/dutch/start.html

Gehan

bedankt voor je reactie.

Ik werk bij de Skischule Wagrain en woon ook in Wagrain.
Deze skischool heeft inderdaad 3 locaties. Afhankelijk van de plaats van je onderkomen, kies je een locatie waar je dochter gaat starten met de lessen. Op alle locaties zijn Nederlands sprekende leraren aanwezig.

Als je nog meer wilt weten, hoor ik het wel.

Inderdaad skischule Wagrain.
Op alle drie de locaties (Grafenberg, Kirchboden (juniorland) en de Rote8er) zijn uitstekende faciliteiten en hulpmaterialen voor kinderen aanwezig.
Tevens is er op alle locaties de mogelijkheid om mittagsbetreung ( eten tussen de middag met leraar) te boeken.
Op dinsdag is er bij Grafenberg een kinderdisco en op donderdag hebben alle locaties "rennen’, de wedstrijd.

Thank God summer is over!

Ik werk bij de Skischule Wagrain en woon ook in Wagrain.
Deze skischool heeft inderdaad 3 locaties. Afhankelijk van de plaats van je onderkomen, kies je een locatie waar je dochter gaat starten met de lessen. Op alle locaties zijn Nederlands sprekende leraren aanwezig.
Als je nog meer wilt weten, hoor ik het wel.

Inge op 26 nov. 2012 17:23

Inge, dank voor je reactie. Wij verblijven in familiehotel Erika. Ken je dit hotel? Heb geen idee bij welke lift dit in de buurt ligt? Waar onderscheidt jullie skischool zich in vergeleken bij rot-weiss-rot? dank, gabrielle

Skischule Wagrain onderscheidt zich in het volgende t.o.v. Rot Weiss Rot:

  • 3 locaties terwijl RWR alleen bij Grafenberg zit.
  • Meer nationaliteiten skileraren (nederlands, duits, oostenrijks, deens etc). RWR had vorig jaar 1 nederlandse leraar.
  • Op alle 3 locaties een goed kinderland voor de beginners. Met forderbanden en draaimolens. Rwr
    heeft 1 forderband en minder faciliteiten.
Thank God summer is over!

Ik kan me alleen maar bij Lisa aansluiten voor wat betreft de verschillen tussen RWR en Skischule Wagrain.
Hotel Erika ligt het dichtst bij de Grafenberg maar ook niet ver van de locatie Kirchboden/Juniorland.

Wat een goede tips bedankt! Mijn dochter is 3 jaar en ik zoek ook nederlandse les. Worden er groepjes met nederlandse kinderen gemaakt? Moet ik reserveren voor de week van 16 tot 22 februari? Groeten Jennifer

ik zou wel reserveren , vraag maar bij de skischool naar chris (christiaan) die regelt het wel :)

grtn Rob

Voor kinderen van 3 jaar kun je reserveren, maar is niet perse noodzakelijk.
Ik geef ski-spiel les aan ca. 3 tot ca. 4 jarigen op de locatie Kirchboden/Juniorland, gedurende de ochtenden van 10-12 uur.
Op alle locaties zullen in de NL-krokusvakantie veel Nederlandse leraren aanwezig zijn.

Hallo, dank jullie wel! Ik ga reserveren en wel voor juniorland. Kan ik zelf ook lekker even skien… We gaan elkaar dus ontmoeten Inge. Tot dan. Groeten Jennifer

Leuk, tot in de krokusvakantie!

Hoi. hoi.

Weet niet of jullie nog dit forum lezen.

Wij komen vanaf 15 februari a.s. met 3 kids van 4, 5 en 7 jaar. Dame van 4 voor eerst les, dame van 5 licht gevorderd(2 weken op skis gestaan 1x Pioux Pioux , 4 weken op skies gestaan Ourson(Frkr.)
Wij , de ouders, 9 allepistes/Gevorderd, willen mogelijk gaan skieen in andere gebieden richting bad Hofstein.
We zitten op Sonnenleite boven Wagrain en gaan dus zowieso met de auto…
Welke plek zouden jullie aanraden? De rote 8 trekt i.v.m. kinderwelt daar…

groetjes Berrins

Als jullie willen gaan skiën in het Gasteinertal, moet je rekening houden met een reistijd met de auto van ca. 40 minuten (enkele reis), dat lijkt me wat ver weg als je kinderen skiles hebben in Wagrain…
De dichtstbijzijnde locatie bij Sonnseite is Grafenberg, maar je zou ook kunnen overwegen naar de Rote8er/Wagraini’s Winterwelt te gaan, dit is wel weer de andere kant op als je toch naar Gastein wilt. Op alle drie de locaties zijn kinderfaciliteiten aanwezig, het maakt dus niet zoveel uit waar je de kinderen op les doet.

Plaats een reactie