Verbinding nr first

Dit onderwerp gaat over de bestemming Wengen

Is de verbinding vanuit wengen al beter/snellernaar first ? Trek voor het eerst naar dit skigebied met hotel in wengen.

Gaat prima voor een dagje. Omhoog naar Männlichen, dalafdaling naar het dalstation van de gondelbaan Grindelwald-Männlichen. Vandaar de bus naar de Firstbahn.

Je kunt in één dag dat gebied wel uitskiën als je vroeg genoeg onderaan in Grund bent. En ook op tijd terug natuurlijk. Als je eenmaal op Kl. Scheidegg bent, kun je terug naar Wengen glijden. Alternatief: de hele weg per kabelbaan terug, of zelfs per trein via Lauterbrunnen.

Persoonlijk vind ik voor beide gebieden Grindelwald een betere uitvalsbasis. Veel plezier; het is er prachtig!

*bericht bewerkt door Quick op 20 aug 2019 22:10

Mr. Slow

Zeker te doen. Maar je moet wel de bus nemen in Grindelwald.

Ik vind Wengen trouwens de beste uitvalsbasis, want dan valt de verbinding naar Schilthorn ook nog wel mee.

Dag Julien, maar daarvoor moet je de trein en bus nemen ?

Ik heb de verbinding zelf niet genomen. Maar je kan volgens mij vanuit Wengen naar Lauterbrunnen. En vanuit Lauterbrunnen kun je weer de trein naar Mürren/Schilthorn pakken. Ik zou zowel First als de Schilthorn niet overslaan.

In First ben je relatief snel klaar, maar heb je een prachtig uitzicht op de Eigen/Mönch/Mettenberg en tja, de Schilthorn is voor mij sowieso een beleving apart. Laat staan Mürren wat ik misschien nog wel het mooiste dorp van de hele Jungfrau Regio vind.

Video die we in in First en Kleine Scheidegg gemaakt hebben:

Video die we in Mürren gemaakt hebben:

Dat tweede filmpje kende ik nog niet, maar wat een heerlijke beelden @rene.

Mr. Slow

Van Wengen naar de Schilthorn neem je de trein naar beneden, dan aan het station de lift naar boven en dan nog een kort treintje en dan kan je alles met de skis aan doen.
Terug naar Wengen ski je tot aan het station in Lauterbrunnen en neem je daar terug het treintje naar boven

Vanuit Grindelwald is dat wel een lange treinreis

Vanuit Grindelwald is dat wel een lange treinreis

juliensiebens op 23 aug 2019 09:36

Valt wel mee vind ik …
Grindelwald - Lauterbrunnen is met de BOB maar 35 min (overstap in Zweilütschinen), via Scheidegg ga je dat niet redden.

Verder is Schilthorn via Stechelberg (Bus vanaf L’brunnen), volgens mij sneller en scheelt sowieso een wandeling door Mürren van het BLM station naar de Schilthornbahn (ca 700m)

Rob

Gaat prima voor een dagje. Omhoog naar Männlichen, dalafdaling naar het dalstation van de gondelbaan Grindelwald-Männlichen. Vandaar de bus naar de Firstbahn.

Alternatief:
Omhoog naar Scheidegg, vandaar naar Grund skiën en daar de bus
alternatief:
Stukje met de trein (naar Gwald ‘dorf’) en dan lopen naar de Firstbahn

Beetje afhankelijk van of je liever loopt of een bus/trein pakt.

Wij zitten (ongeveer) elk jaar in Grindelwald, maar naar de Firstbahn lopen we gewoon, gelijk een mooie warming up.

Rob

Wat betreft het treintje, is het gebruik ervan inbegrepen in de prijs van de skipass of dient men apart te betalen ervoor? Onze eerste keer daar…

Hangt ervan af welk treintje je bedoelt. De Wengernalpbahn van Grindelwald en Wengen naar Kleine Scheidegg is inbegrepen. Voor de andere treinen hangt het van de skipas af (Grindelwald-Wengen of complete Jungfrau Region).

Mr. Slow

Hangt ervan af welk treintje je bedoelt. De Wengernalpbahn van Grindelwald en Wengen naar Kleine Scheidegg is inbegrepen. Voor de andere treinen hangt het van de skipas af (Grindelwald-Wengen of complete Jungfrau Region).

Quick op 22 dec 2019 20:57

Bedankt Quick,
Ja ik had het vooral over de Wengernalpbahn. Wij logeren in Lauterbrunnen en kunnen daar dus opstappen voor Wengen en Grindelwald?
Voor bezoek aan Jungfraujoch moet je extra betalen vermoed ik.?

Yep. Wel de moeite om eens te doen, en je krijgt korting met een skipas. Maar zou dat tijdens een wintersportvakantie minder snel doen dan bijvoorbeeld in het voorjaar of zomer.

Zie https://www.jungfrau.ch/fileadmin/Prospekte_und_Broschueren/…

Mr. Slow

Yep. Wel de moeite om eens te doen, en je krijgt korting met een skipas. Maar zou dat tijdens een wintersportvakantie minder snel doen dan bijvoorbeeld in het voorjaar of zomer.

Zie https://www.jungfrau.ch/fileadmin/Prospekte_und_Broschueren/…

Quick op 23 dec 2019 09:18

Hartelijk dank!!
Nog een laatste vraagje. Doen we nog voordeel als we onze passen online bestellen? (we vertrekken woensdag) Of is er enkel korting als je vroegboekt?

dubbelpost

*bericht bewerkt door Auke83 op 24 dec 2019 00:06

Yep. Wel de moeite om eens te doen, en je krijgt korting met een skipas. Maar zou dat tijdens een wintersportvakantie minder snel doen dan bijvoorbeeld in het voorjaar of zomer.

Zie https://www.jungfrau.ch/fileadmin/Prospekte_und_Broschueren/…

Quick op 23 dec 2019 09:18

Hartelijk dank!!
Nog een laatste vraagje. Doen we nog voordeel als we onze passen online bestellen? (we vertrekken woensdag) Of is er enkel korting als je vroegboekt?

mazie op 23 dec 2019 12:40

Daar ben je te laat mee, early bird skipas is 21 dagen of meer van te voren boeken.

Koop je een 3 dagen of meer skipas, kan je voor slechts 61chf naar Jungfraujoch.

Ik ben benieuwd hoe de nieuwe lift is van grindelwald grund naar Maennlichen, deze splinternieuwe lift is nog maar net open en brengt je 20min sneller omhoog dan zijn voorganger! Zoek maar eens op V-projekt Grindelwald.

Overigens heb je op First de Firstglider en de Firstflieger, beide gratis met je skipas!

Ik vind het een heerlijk gebiedje en ligt lekker in de zon (als die schijnt 😎).

Prachtige lange rode en blauwe afdalingen. (Neem de buitenste rode, hoewel je een paar keer zal moeten prikken is het echt een aanrader!
Laatste stukje moet je weer met de bus, die rijden vaak zat en zijn ook gratis als je skipas hebt.

Plaats een reactie