Westendorf of Ehrwald leuker?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Ik wil onze wintersportvakantie boeken voor de voorjaarsvakantie 2012. Wij zijn 2 keer in Filzmoos geweest, vonden we erg leuk, maar ik ken die drie bergen daar nu wel dus willen we wat anders. Onze dochters van 11 en 14 jaar willen voor het eerst gaan snowboarden en wij zitten op blauw en rood niveau.

Het voordeel van Ehrwald lijkt mij dat je dan niet over Munchen hoeft te rijden. Maar kun je daar makkelijk naar de liften toelopen vanuit het centrum of moet je veel met de bus?

Westendorf lijkt me erg leuk, maar misschien is de apres ski daar een beetje te druk? Ik hou ervan om gezellig een wijntje te drinken in een barretje, maar hou niet van gelal.

En hoe druk is het op de pistes in beide dorpen in de voorjaarsvakantie?

Westendorf=Hollanders.

Dat is voor mij een No-Go.

ik kom al enkele jaren in Ehrwald, het is inderdaad vlug te bereiken. Een apres-ski stelt hier eigenlijk niet veel voor, vanaf het centrum kan je te voet wel naar de wetterstein maar daar is maar 1 sterk verouderde stoeltjesliften verder zijn het allemaal sleepliften.Op de Alm is wel een leuk skigebied voor beginners met genoeg blauw en rode en zelfs 1 korte zwarte piste, maar wil je op de Alm gaan skien dan moet je vanuit het centrum toch echt de auto of bus pakken. Bij de lift is genoeg parkeerruimte als je op tijd komt tenminste.Het is ook in de voorjaarsvakantie gewoon druk, bij de liften valt het nog wel mee door de goede liften, maar is het op de piste gewoon aansluiten af en toe.Wil je wat meer uitdaging dan kun je vanuit Ehrwald ook in Lermoos gaan skien, dit is een wat groter skigebied met wat meer uitdaging.Al met al is Ehrwald een leuke bestemming voor jonge gezinnen of voor beginners, ik zelf ben al uitgekeken op dit gebied maar doordat ik nog jonge kinderen heb en een heel fijn appartement ben ik de komende jaren veroordeeld tot dit leuke dorpje als ik met mijn gezin ga skien. Maar als ik zonder mijn kinderen ga dan zal ik zeker een ander gebied kiezen.

@benny. Benny, alsjeblieft, er zijn zeker gebieden te vinden die én een leuk onderkomen bieden, én leuk is voor kinderen én leuk is voor volwassenen. Beetje moeilijk te geloven, dat je veroordeeld bent tot dat leuke dorpje Ehrwald. We zijn een paar jaar in Fiss-Ladis geweest en dat gebied staat er om bekend dat het zeer geschikt is voor kinderen, maar dat het ook voldoende te bieden heeft voor de gevorderde skiër. Even zoeken dus. Groeten, Harrie

Fiss is erg druk, daardoor niet ideaal voor kinderen.

Hoi Benny

Als ik jouw bericht lees lijkt het wel of je het een straf vind om komend seizoen weer naar Ehrwald te gaan.

Je vermaakt je daar toch wel ? of zie je het helemaal niet zitten.

@RR. Beste RR. Wat stel jij dan voor als alternatief voor Benny?

Harrie

Jeanette, kom zelf al vele jaren in Westendorf en het Brixenthal. Mega skigebied, je kunt alle kanten uit, dus de drukte verdeeld zich altijd aardig.Westendorf doet veel voor kinderen tijdens de ski- snowboardles. Drukke Apres ski kan je vermijden. Er zijn genoeg tentjes waar je ook rustig van je wijntje kan genieten.

Jeannette wat heb je gekozen?

kom zelf al 20jaar in Brixen en kan zeggen dat dit gebied super is en ben 3 jaar geleden in Ehrwald geweest maar sorry hoor dat mag toch niet in de schaduw staan van het brixen gebied. Westendorf is echt leuk ook voor de kids van 11 en 14jr.

jeroen

Westendorf kun je best heen ook voor rust, zeer mooi en groot gebied, ook voor de kids prima, is mijn vaste bestemming…

Westendorf = gelal. Als jullie toch een groot skigebied willen kun je beter naar Elmau, hopfgarten of going gaan. Zelfde skigebied; maar minder apres-ski. Ook is Kaltenbach groot modern en familievriendelijk.

Afgelopen seizoen kennis gemaakt met de Skiwelt, en nooit geen echte apres skier geweest en ook niet zo’n fan van Hollanders op vakantie.

Nou was ik prettig verrast met het gebeid qua mogelijkheden, en vond ik het dus reuze meevallen in Westendorf.
Tuurlijk, als je wil kan je het opzoeken, maar het wordt je echt niet door je neus geboord zoals sommige mensen het schetsen.

Enige nadeel, ik weet niet hoe de voorjaarsvakantie valt komend jaar, maar door de geringe hoogte is de sneeuw niet altijd geweldig in het voorjaar.

Qua sneeuwzekerheid lijkt Ehrwald ook beter. Het skigebied ligt permanent hoger dan 1000m en je kan daar dan ook nog eens naar de Zugspitze.

In feb dit jaar Ehrwald gedaan. Leuk gebied voor beginner (mooie blauw en brede rood en voor snowbaord ook grappig denk ik) Na een week ben je denk ik wel uitgekeken.
Zusspitze is grappig om te zien (bij mooi weer ver kijken, alles was week voor voorjaarsvak dicht daarboven) en skien voor beginner niet heel erg grappig. Met Zugspitzskipas wel veel andere gebieden te doen (berwang, lermoos enzo) dus genoeg te zien. Apresski in Berwang zeer matig, wel leuk barretjes voor je glas rode wijn.

euh... doen!?

Plaats een reactie