Verbinding Westendorf - Brixen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

Ik kan nergens goed vinden hoe de verbinding vanaf Westendorf naar Brixen nou precies zit.

Als je vanuit Westendorf de Alpenrosenbahn tot bovenaan pakt tot aan de blauwe 111, kan je dan vervolgens via de rode 11 direct naar Brixen skiën? Of moet je vanaf de Alpenrosenbahn eerst via de blauwe 113 naar de Choralmbahn skien, om daarna omhoog te gaan en vervolgens de rode 11 te pakken? Bovenaan de Alpenrosenbahn wijst het pijltje namelijk naar rechts, maar eerst helemaal naar het dal van de Choralmbahn zou erg om zijn lijkt me.

En aan het einde van de rode 11 zie ik geen piste meer tot aan het dal, maar wel een soort sleeplift. Google maps geeft een piste weer tot aan het dal, waarna je daarna dus direct omhoog zou kunnen met de gondel het grotere gebied in.

Wie kan mij dit uitleggen? Bvd.

dat is wel de weg, je kunt ook tot het middelstation alpenrose gaan, dan de 113 (uit mijn hoofd) naar dalstation choralm. daar bven inderdaad de 11 richting brixen.

aan het eind van de rode ga je via een lopend bandje en een touw richting de gondel, die je of terugbrengt naar westendorf of naar brixen met de gondel

*bericht bewerkt door pimmetje op 04 mrt 2017 14:34

piste 111 vanaf het topstation, richting choralm of vanaf middelstation de 113

@Jasperassink Je kan bij het midden station van Alpenrosenbahn uitstappen en dan via 110 a en 113 naar de  Choralmbahn skien,om naar Brixen te gaan. Beneden aan piste 11 is een lopende band die je een stukje omhoog brengt en een touw sleeplift .Dan even via de loopbrug de weg oversteken en gaan! 

Bedankt voor de reacties allemaal.

Als je vanuit Westendorf gaat skiën heb ik het idee dat het elke ochtend wel een aardige onderneming is om naar Brixen te komen. Of lijkt dit optisch zo en valt het praktisch wel mee? Misschien overwegen om wat te zoeken in Brixen.

Als ik moet kiezen zou ik eerder voor brixen gaan omdat je dan makkelijker door het gebied kan gaan. Ook zal de afdaling van westendorf naar brixen voor beginners wat pittig zijn.

Übung macht den meister!!!

voordeel van westendorf is wel dat je makkelijker richting kitzbuhel kunt.

Ik vind de rode 11 altijd een hele fijne afdaling! Vind het heerlijk om hier mijn dag mee te beginnen. Gewoon voor gaan zou ik zeggen!

Plaats een reactie