westendorf

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

ik en mijn vrouw zitten week 5 28 januari tot5 februari in westendorf wie zit er dan ook wij gaan voor het skieen maar ook voor de apriski

Heb je ook een vraag of wilde je dit gewoon eventjes mededelen?
Ik ga aankomend jaar voor de 3e keer in Westendorf (après)-skiën. Ook voor de 3e keer met mijn voetbalteam. Overdag gaan de fanatieke sporters de piste op om te knallen terwijl de rest uitrust van de avond ervoor. 's Avonds gaan we met z’n allen de kroeg in, FEEST!

Ruud

ik ga voor de 2e keer naar westendorf ben gewoon benieuwd wie er dan ook in die week is mischien dat mijn vrouw en ik andere tegenkomen via het forum om misschien kennis te maken in westendorf of misschien samen eens wat te gaan drinken of een tochje te skieen

Ik ga met de kerst naar Westendorf, zal ze voor je opwarmen :)

In week 2 2012 zit ik in Westendorf. Eens kijken hoe het daar is. Ga al jaren op wintersport ben nog nooit 2 keer in de zelfde plaats geweest! In week 5 zit ook nog in Saalbach / Hinterglemm. Dus veel sneeuwkilometers in 2012!!!

ik ga voor de 2e keer naar westendorf ben gewoon benieuwd wie er dan ook in die week is mischien dat mijn vrouw en ik andere tegenkomen via het forum om misschien kennis te maken in westendorf of misschien samen eens wat te gaan drinken of een tochje te skieen

westendorf op 2 dec. 2011 16:48

We gaan in week 3 naar Westendorf ,in wat voor week gaan jullie

wij gaan ook week 5 naar westendorf om te skieen en sávonds lekker zuipen!!

okee dan drinken we er samen misschien nig wel een

Ik zit er ook van 28 jan tot 4 feb!
Tot dan

Ik zit er ook van 28 jan tot 4 feb! Tot dan

Arie op 25 jan. 2012 00:49

okee welk hotel

schijnt witte poeder genoeg te liggen

Wij zitten in week 11 in Westendorf, dat duurt nog even maar het kriebelt behoorlijk hiero :)

Ik zat het piste plan nog eens te bekijken en wilde eigenlijk vragen hoe de aansluiting in brixen is met de liften naar de andere kant van het dal.
Dus als je vanuit Westendorf naar de Choralpe gaat en dan afdaalt naar Brixen. Kun je dan meteen instappen in de lift richting Hochbrixen? Of moet je dan nog met de bus of lopen?

als je de afdaling van de choralpe neemt.

laatste stuk snelheid houden. je komt uit bij een
transportband die klein stukje omhoog gaat. en daarna overgaat in een sleeptouw. laaste stukje lopen ongeveer 50 meter naar de gondel naar brixen.

als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel.
kom al meer dan 10 jaar in dit gebied.

groet willem.

Hoe zit het met de verbinding van Westendorf naar Kirchberg, is dat goed te doen op de ski?

Groet Gerwin

Hoe zit het met de verbinding van Westendorf naar Kirchberg, is dat goed te doen op de ski? Groet Gerwin

Gerwin op 25 jan. 2012 11:29

Je moet de afdaling pakken onder de KI-west, daar de bus pakken naar pengelstein.

Wat je kunt doen is een taxibedrijf in kirchberg zoeken die bellen om daar te wachten, kosten zijn ong. 2€ pp voor een taxi, mits je met een paar bent natuurlijk.

de afstand van ki-west naar pengelstein is niet zo ver. echter lopend is het niet te doen.

Je zou ook v/a westendorf kunnen blijven hangen in kirchberg en bij de fleckalm een taxi pakken naar westendorf terug, kun je wat verder het gebied in en het wat later maken… ook deze taxi is iets van 20€ voor ene busje.

heb ook wat verzoeken ingediend naar onderkomens.
ben benieuwd of er nog iets vrij is.

Ik wil graag van 4 feb tot 8 feb.

Dus het kan zomaar zijn dat ik er ook zit :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Erik-Jan,

Als ik het zo lees kun je dus beter met de auto vanuit Westendorf naar Kirchberg gaan. Heb je daar meer tijd om een dagje te gaan skien. Bus/taxi verbinding lijkt me ook niet ideeal.

Dank voor je reactie!

groet Gerwin

Wij zitten in week 11 in Westendorf, dat duurt nog even maar het kriebelt behoorlijk hiero :)

Ik zat het piste plan nog eens te bekijken en wilde eigenlijk vragen hoe de aansluiting in brixen is met de liften naar de andere kant van het dal.
Dus als je vanuit Westendorf naar de Choralpe gaat en dan afdaalt naar Brixen. Kun je dan meteen instappen in de lift richting Hochbrixen? Of moet je dan nog met de bus of lopen?

SkiBroekie op 25 jan. 2012 08:30

Ik was vorig jaar in westendorf en je moet 2 meter lopen tussen de twee gondels, maar ik vind het een top verbinding.

Ik heb eergisteren 20 mailtjes verzonden naar accomodaties in Westendorf maar geen enkele reactie!

Wil er 4 feb staan dus is kort dag.

Is het aan te raden om er zo maar heen te gaan en hopen dat er iets vrij is?? of is de kans heel klein dat er nog iets is?

Ik hoorde dat aan het begin van bijv. ischl een board staat met alle "Freie zimmer"

Is dat ook in Westendorf zo?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik zat hier vorig jaar, vlakbij de gondel, wie weet is het nog vrij, zou gewoon direct bellen.

http://www.kitzalps.com/nl/vermieter/brixental/haus-leo.html…

Zo’n bord kan ik me van de vorige keer niet herinneren… Misschien even contact opnemen met de VVV?

Zijn veel accomodaties beschikbaar in Westendorf (incl. 2 grote hotels) dus als je echt een bed nodig hebt zal er best wat te vinden zijn maar dan zul je waarschijnlijk de hoofdprijs betalen…

Maar het kan altijd positief aflopen (rijden zonder te boeken) en dat je in een super pension terecht komt. Is ons een paar jaar geleden ook overkomen, we gaan er sindsdien elk jaar terug.

@Marthe en Skibroekie thanks! maar ook deze had ik gemaild haha… alles in het centrum…Maar je hebt wel een punt, misschien is bellen een stuk beter.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Je kunt beter bellen, is een stuk sneller. direct antwoord. Via de westendorf site kun je datums invullen. bij de acco’s die nog vrij zouden zijn staan ook telefoon nummers

"…" Ik was vorig jaar in westendorf en je moet 2 meter lopen tussen de twee gondels, maar ik vind het een top verbinding.

Marthe op 26 jan. 2012 10:26

Ah dat is super nieuws :)

Kun je aan die kant van het dal met de standaard pas omhoog, of moet je dan een uitgebreidere hebben?

"…"

Ah dat is super nieuws :)

Kun je aan die kant van het dal met de standaard pas omhoog, of moet je dan een uitgebreidere hebben?

SkiBroekie op 27 jan. 2012 08:04

Voor ellmau en soll en brixen heb je geen andere pas nodig, echt super makkelijk. Ik moet wel zeggen met die overstap van die 2 gondels, dat is wel als je ook de gondel naar beneden pakt en niet de afdaling, dat vond ik meer gedoe. Als we een hele tocht wilden maken ging het sneller en gemakkelijker om gewoon gondel op gondel over te stappen…

Nog 1 week vanaf 8 februari naar Westendorf met 3 vrienden. lekker (apres)skieen… Nog iemand adviezen voor goede apres ski of gezellige berghutten??

@ Erik:
Als je iest zoekt wat niet zo druk is is de karatbar onder hotel mesnerwirt gezellig. En anders Jerry’s Inn bij het babyweidje. Dit is wel een stuk drukker.
Anders nog de moskitobar in het dorp

@Erik,

Moskitobar!!

Karatbar was laatste keer dat ik er was niet veel te beleven maar is misschien verbeterd. Gerry’s Inn bij de oefenweide komt een bepaald slag volk waar je van moet houden…

Moskito is eigenlijk altijd gezellig alleen komt soms wat laat op gang… Maar als het eenmaal loos gaat, gaat ie goed :)

Saskia en skibroekkie bedankt voor de tips… superrrr nu hopen op wat aangename temparaturen en zon!!

Wij rijden vrijdag richting Westendorf, heerlijk een weekje met vrienden skiën!

Is het handig om een vignet te kopen? Volgens mij is het maar een klein eindje binnendoor rijden, wellicht is dat erg druk en kun je beter de snelweg nemen.

Wij rijden vrijdag richting Westendorf, heerlijk een weekje met vrienden skiën! Is het handig om een vignet te kopen? Volgens mij is het maar een klein eindje binnendoor rijden, wellicht is dat erg druk en kun je beter de snelweg nemen.

Gerwin op 5 feb. 2012 10:13

2 jaar geleden reed ik niet zelf maar met een kennis mee naar brixen. Hij vond het niet nodig een vignet te halen omdat hij wel een tussendoor weggetje wist. Eenmaal in Oostenrijk (net voorbij Kufstein) waren de wegen vernieuwd en was zijn tomtom nog niet up to date. Borden gevolgd en kwam op de snelweg uit… Hij had zoiets van nou ja is maar klein stukkie, naar 300m stond er al een vignet controle :) 160 euries handje contantje aftikken. Voor hem zuur voor mij grappig…

Vorig jaar reed ik zelf, voor die 11,50 euro heb ik er toch maar eentje aangeschaft. Achteraf geen controle gehad maar daar ga ik geen 160 euro voor vergokken.

Plaats een reactie