Wie helpt ons aan een prive skileraar Westendorf

Dit onderwerp gaat over de bestemming Westendorf

We gaan in week 8 skien in Westendorf. Wegens een chronische ziekte van mijn neefje (8) zoeken we een prive skileraar zodat we als klein groepje op maat skiles kunnen krijgen en iedereen maximaal van de skivakantie kan genieten. Nu hebben we alle drie de skischolen in Westendorf al verschillende mails gestuurd. Bij The Reds kunnen we niet terecht, bij skischool Ideal verwijzen ze ons door naar de twee grote skischolen (Top en Reds). Bij Top kunnen we slechts 2 dagen 3 uurtjes les krijgen. Heel jammer. Waarschijnlijk een tekort aan skileraren? Heeft iemand een idee waar we een prive skileraar kunnen reserveren. Voorkeur 4 dagen en dan 3 uurtjes in de ochtend. Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

https://www.kitzbueheler-alpen.com/de/westendorf/winter/skis…

Even ‘Privat Lehrer Skifahren Westendorf’ ingetikt et voilà. Hopelijk lukt lukt het hiermee?

Was het maar zo gemakkelijk. Dan kom je uit bij Ideal. Ik heb al telefonisch contact gehad met Ideal en zij verwijzen me naar The Reds en Top.

De nummer 2, 3 en 4 op die lijst verwijzen allemaal naar IDEAL die je vervolgens naar TOP/Reds sturen? Balen zeg.

Verblijf je in een hotel/appartement/pension? Kan de verhuurder misschien iets voor je betekenen?

Ik weet niet op welke manier je neefje beperkt is maar is een groepsles zeker niet mogelijk of gewoon niet ideaal?

Het is wel nodig dat er een ouder bij is. Het is even afwachten hoe lang hij lessen vol kan houden. We hebben een appartement gehuurd in Westendorf. Ik heb er geen goed gevoel bij om met de kinderen (8, 11, 11 jaar) zonder les van de berg te skien. Zelf ben ik ook maar een matige skier. Dus een skileraar is wenselijk.

In ieder geval bedankt voor het meedenken Marieke!

In ieder geval bedankt voor het meedenken Marieke!

Wat ik nog bedacht; in ieder geval die uurtjes bij TOP afnemen, liefst in het begin van je vakantie en dan kijken hoe het met je neefje gaat. Lukt het hem prima om die drie uur vol te houden dan kun je misschien na die twee dagen privéles alsnog aansluiten bij een skiklas. Er zijn altijd wel kinderen die van groep wisselen of er mee stoppen.

Andere mogelijkheid is dat ze meteen in een skiklas komen en dat één van de ouders met de leraar afspreekt in de buurt te blijven van het klasje. Ik begrijp dat het beginners zijn? Dan zullen ze waarschijnlijk de eerste dag(en) op de lesweide blijven. Zoek een restaurantje op, drink een ochtend warme choco en houd van een afstandje de boel in de gaten. Zelfs als ze toch hogerop de piste opgaan kun je eventueel meegaan. Wel op gepaste afstand natuurlijk want het blijft vet stom als je als ouder zichtbaar in de buurt bent ;-)

Plaats een reactie