Mooi skigebied Canada/Amerika

Dit onderwerp gaat over de bestemming Whistler

Zoek je nog een plek om te overnachten?
Mijn zwager Hans, http://www.alpineguesthouse.ca heeft in Field een appertement in de verhuur.
Misschien is het nog vrij,en de ligging is super.

Succes met jullie reis

peet3972

Ben zelf in Lake louise geweest en in Banff, allebei leuk en leuke gebieden. Als je nog een mooie lodge wil hebben om te slapen kan ik je de Emerald Lake Lodge echt enorm aanraden, heel bijzonder en helemaal off grid op een eiland in een blauw(of wit) meer. Is eventueel te combineren met skiën in Lake Louise of Banff en omgeving.

Echter denk ik dat ik wellicht toch een periode eerder zou gaan… In april heb je al echt lente skien en heb je in steden als Calgary en Vancouver al smeltende sneeuw. Hierdoor wordt het eigenlijk een grote modderpoel met rommel op straat, niet altijd het mooiste qua beleving…

Zoals iemand eerder al zei, Edmonton vliegen is ook een optie. Wij hebben zelf de Ice-Field parkway genomen, een weg van Edmonton de Rocky’s in met een weg over de gletsjers heen, check wel van te voren of deze open is in jouw reisperiode want deze sluit in de extreme winter.

Vancouver zou ik eerlijk gezegd niet skippen, prachtige stad met een heerlijke sfeer. Eventueel kun je Seattle ook meteen aandoen aangezien dit niet ver reizen is. Beide steden zijn erg mooi en de mogelijkheden in die steden is eindeloos.

Plaats een reactie