Tips whistler erg welkom

Dit onderwerp gaat over de bestemming Whistler

Hallo allen…ik ga 30 jan.ri whistler en verblijf daar 2 weken.
Nu is mijn eerste vraag,kan je makkenlijk biodschappen doen in het dorp zelf?of moet je een ander winkelcentrum opzoeken die mischien goedkoper is?
Nog meer tips over uitgaan?
En offpiste…local vragen?touristinfo vragen?waarop letten als je daar treeruns gaat maken?
Mijn dank is groot!!
Michiel

In het centrum zit een grote AGU supermarkt op de Marketplace. Goed gesorteerd, maar er is weinig andere keus, dus de prijzen zullen anno 2016 niet aan de lage kant zijn. Verder is er nog een kleine supermarkt. Minder gesorteerd en waarschijnlijk even duur.

@ronaldski bedankt voor je informatie.
Ja wij dachten ook al dat er weinig keus zou zijn en we aangewezen zijn op het dorp zelf.Wallmart zit ook niet in de buurt helaas…naja komt goed!!
Hebben er zin in…

Ik neem aan dat je via Vancouver vliegt. Op welke wijze reis je verder naar Whistler. Is dat met een transfer bus/minivan of met een eigen huurauto.

Als je met een huurauto rijdt kan je onderweg in Squamisch stoppen. Daar heb je wel een grote Wallmart en wat andere supermarkten om inkopen te doen.

Waar bij tree-rus vooral op moet letten zijn de bomen. Die zijn nogal hard… :)

Wij vonden Whistler een leuke plaats. Wij waren er afgelopen zomer. Bij de Old Spaghetti Factory kan je voordelig pasta en pizza eten.
En tegenover de ingang/uitgang van de Gondola-lift zit de Garibaldi bar and grill. Daar hebben ze betaalbare grote hamburgers en heerlijke wraps.

Ik zou er ook graag eens in de winter heen willen gaan.

Veel plezier daar.

jaloers!!!

Gotta go fast

Zal de komende weken wat tips op het forum zetten incl. andere ervaringen. Vertrek volgende week richting Whistler :-)

@zenith wij vliegen idd op vancouver maar hebben geen eigen auto,gaan met een geboekte bus /transfer.Zullen de chauffeur overhalen in squamish vragen te stoppen.Ook maar kijken of we vanuit whistler een keer naar die winkel kunnen.
Ehh de bomen zullen we ontwijken dan maar hahahaha…
Thanx voor de restaurant tips…
@lucas5270 anders volgendjaar mee…?gaan we gewoon met een groep van het forum erheen.

Eten bij de Mongolia grill! Ben niet vaak zo goed uit eten geweest

@Andries thanx voor de tip!!gaan we zeker kijken…!!

@michielmulder: check eens http://www.opensnow.com daar kan je behalve de sneeuwvoorspelling nu ook in de news rubriek een artikel vinden met insidertips over Whistler. Tree-runs? Let vooral op de zogenaamde tree-wells! Als je daarin komt overleef je het vaak niet. Zoek maar eens op via Google. Mijn eerdere ervaring in zowel Canada als in de VS is dat je vaak duurder uit bent met zelf koken in vergelijking met uit eten gaan. Heb van de verhuurders van ons appartement de tip gehad het lokale krantje te halen voor alle acties/coupons van winkels en restaurants. Kan leuk schelen weet ik.

In het centrum zit een grote AGU supermarkt op de Marketplace. Goed gesorteerd, maar er is weinig andere keus, dus de prijzen zullen anno 2016 niet aan de lage kant zijn. Verder is er nog een kleine supermarkt. Minder gesorteerd en waarschijnlijk even duur.

Ronaldski op 3 jan 2016 20:49

Trouwens de AGU supermarkt heet IGU zijn en met de kleine supermarkt bedoelde ik de Grocery Store op de Village Square. Dat is een klein stukje lopen vanaf de Skier’s Plaza via The Village Stroll.

@michielmulder:

Tree-runs? Let vooral op de zogenaamde tree-wells! Als je daarin komt overleef je het vaak niet. Zoek maar eens op via Google.
.

MrSKi op 4 jan 2016 21:46

Je kan er niet alleen in ‘verdrinken’ maar de beren schijnen in dit soort holen ook hun winterslaap te houden. Daar wil je niet naast wakker worden… :)

Zal gaan letten op de tree-wells @mrski…en mocht ik op een beer belanden @zenith dan zal ik er een mooi kleedje van maken voor bij de openhaard ok…hahaha…
Weer sneeuw bijgevallen…begin nu toch echt de winterspanning te voelen hehe…

De tree-wells zijn inderdaad enorm gevaarlijk. Twee jaar geleden was ik een week in Whitefish (Montana) en in die week is iemand in een tree-well omgekomen. Tree-wells zijn wel herkenbaar. Het is een iets ingezakte kuil met poedersneeuw rondom een boom. Als je er voorover induikt en als er niemand in de buurt is, dan lukt het nagenoeg niet om er uit te komen. Resultaat: door door verstikking. Advies is ruim om de bomen te skiën en nooit alleen tree runs doen.
Dat er beren in de tree-wells slapen heb ik nog nooit gehoord. Eerlijk gezegd geloof ik het niet. Een tree-well biedt te weinig bescherming aan een slapende beer. Die zoeken voor hun winterslaap een holte op, bijvoorbeeld in een rots of onder omgevallen bomen. Een fors aantal jaren geleden was ik in Sun Peaks (Canada) met een oud-olympisch kampioene tussen de bomen aan het skiën. Plotseling stonden we voor een zogenaamde “bear den” met een slapende beer. Ik zou het zelf niet hebben herkend. Ik vond het wel apart om zo dicht en zonder hek bij zo’n wild dier te staan. Dat hij sliep was ook wel een geruststellende gedachte.

@ronaldski nu hoop ik dan maar dat de beer niet los gaat daar…hahaha…
We zijn zowiezo met z’n 3’n en hebben alles bij ons voor offpiste.
Nu gaan we kijken om met een local mee aftespreken voor wat treeruns eerst.
We zien idd. Ook de supermarkt IGU op loopafstand voor ons dus zal wel goed komen…tja is meestal zo dat je aangewezen bent op de locale winkels en die gooien de prijzen omhoog zodra de toeristen komen.Zo zag ik dat ook in frankrijk eens dat de locale bevolking een kortingspasje hebben en de toeristen de vollemep betalen…pff.
Anders uiteten scheelde ook niet veel met zelf koken.
Nu aftellen maar ri. De vakantie!

Thanx voor de tips iedereen.!!

Toch nog een vraag…wij zijn met een paar man,en zoeken een goedkope manier om contact te zoeken voor als wij elkaar kwijt zouden raken.Hebben jullie ervaring met sim kaartjes/prepaid kaarten in canada? @zenith @ ronaldski @mrski

Helaas geen ervaring mee. Inmiddels staat hier alles ingepakt voor de komende trip naar Whistler. Onwijs zin in. Zal de komende weken regelmatig wat pics en tekst posten.

Is goed @mrski…maar…komende WEKEN…!!!hoelang ga jij??ik arriveer de 30ste,ben jij er nog dan?..

Have fun!!

Wij hebben de afgelopen zomer een rondreis door West Canada gemaakt. We hebben op diverse plekken hikes in de bergen en dalen gemaakt.

Op veel plekken (en zeker in de nationale parken) hadden we geen bereik met onze telefoon.
We hebben ook in Whistler en Blackcomb twee lange bergwandelingen gemaakt, maar ik kan me niet meer herinneren of we daar wel of geen bereik hadden.

Ik vertrek morgen richting Whistler en ga de 29ste weer richting NL.

@mrski dan kan ik weer verse tracks zetten achter die van jou hahahaha…
Enjoy!!!

MrSKI en Michielmulder,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen m.b.t. pistes, off piste en de village. Ik ga met een groep begin maart dus alle tips en handigheidjes zijn welkom !!

Alvast bedankt.

@Hanshamster Check mijn reisverslag maar eens. Staat sinds enkele dagen op het forum.

Wat een weids gebied hier!!heerlijk offpiste mogenlijkheden…!!
Dorp zelf is alles goed te belopen!
Aanrader als er verse poeder is…ga catskiing!

Plaats een reactie