Pistes Willingen tijdens FIS Weltcup druk?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

Wij hebben het plan om zaterdag 29 januari voor het eerst naar Willingen te rijden om een dagje te skiën in de buitenlucht. Nu zag ik alleen dat op die dag de FIS Weltcup in Willingen is. We vroegen ons af of de drukte daaromheen puur bij de schans is of zijn de pistes op die dagen ook enorm druk? Hopelijk kan iemand ons hier meer over vertellen :)

Willingen is in het weekend altijd extreem druk als de sneeuw en het weer het toelaten.

Bedankt voor je reactie RR. Ik houd de webcams al een aantal weken in de gaten op zaterdag en als het die drukte is, is het prima te doen voor ons. Ik vraag me alleen af of de FIS Weltcup ook de nodige extra drukte op de pistes, bovenop de standaard drukte op zaterdag, met zich meebrengt of dat het zich enkel beperkt tot de schansen.

Worldcup skispringen is dan in Willingen. Komen erg veel mensen op af. Parkeren in de buurt wordt moeilijk.
Drukte op de pistes normaal denk ik. Heel veel publiek te kijken bij de schans.

De schans van Willingen staat in het plaatsje Struyck. ca. 5 minuten met de auto van het centrum van Willingen gelegen. Mensen die deze wedstrijd bezoeken zullen niet parkeren of vertoeven in het skigebied van Willingen.

Weet je wel hoeveel mensen daar komen?
10 duizenden.

Tijdens de Weltcup kom je het dorp Willingen niet eens in. Je hebt daarvoor een speciale pas nodig. Ik zou een weekendje wachten als ik jou was…

Bedankt voor jullie reacties. We wachten inderdaad nog wel een weekje.

Vorig jaar geen enkel probleem gehad… Ben vorig jaar 1 dag in Willingen geweest van het WC weekend maar was prima te doen. Stuk rustiger zelfs op de pistes dan normaal… :)

@Harm Oke! Nu ga ik weer twijfelen haha. Je had ook geen problemen met parkeren of met een pas om het dorp in te komen?

Het Sauerland zal komend weekend overal erg druk zijn: zonnig, -1, poedersneeuw, weinig wind: beter kan een mens zich niet wensen, behalve dan 2000 meter hogere bergen.

@Marco: je hoeft het dorp haast niet in hè… Je komt aanrijden, komt voorbij het "Willingen" bord en dan ga je meteen naar rechts naar de parkeerplaats voor de gondel…

Heel goed te doen. Vorig jaar ook tijdens weltcup geweest en inderdaad rustig op de pistes. Dus ga lekker zou ik zeggen…

Morge word het aardig druk in willingen zelf ook!
en over die speciaale pas hoorde ik ook!

Ik ben zelf twee jaar geleden geweest tijden het schanspringen. Het is megadruk in het dorp en vooral s’avonds eten is best lastig. Op de pistes is er daarintegen niets te doen. Een superweek-end om te skieen.

Plaats een reactie