Wanneer is skigebied Willingen open?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

Het onderwerp zegt het al. Aangezien er toch al wat sneeuw is gevallen vraag ik me af of jullie weten wanneer we weer kunnen skieen? Grtz J

Het skigebied heeft hierover nog geen informatie vrij gegeven. Mocht Winterberg open gaan, dan zal Willingen waarschijnlijk vrij snel volgen.

Is andersom niet mogelijk Frans?

Het gebeurt zelden dat Willingen open is en Winterberg niet, hoewel dat aan het begin van het seizoen nog wel eens zo is omdat Winterberg dan volop gaat besneeuwen en Willingen de eerste skidagen meepikt.

Dat Willingen zelden eerder opent dan Winterberg komt omdat Winterberg een stuk sneeuwzekerder is door betere besneeuwing en beschutte ligging van het overgrote deel van de pistes. De zware storm + regen zal komende nacht in Willingen aanzienlijk meer sneeuwsmelt geven dan in Winterberg, nog even afgezien van de hogere ligging van de Winterberger pistes.

Bedankt voor de reacties! Maandag ga ik naar Willingen en dan zou het leuk zijn als er geskiet kan worden. We zullen zien, als iemand al wat weet voor die tijd let me know…

De juiste info over Willingen is te vinden op:
http://www.winterpark-willingen.info/index.php?id=40#tpl_anc…
Groetjes vanuit een wit Sauerland @hofvanholland

Je kunt heerlijk skien in Willingen. De kohlerhagen is open, evenals de Sonnlift: de lekkerste pistes!

Plaats een reactie