Niet alle liften open?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Willingen - Ettelsberg

Ik zie op de website van Skigebiet Willingen dat niet alle liften open zijn (http://www.winterpark-willingen.info/liftinfos/). Betekent dit dat er op die hellingen niet genoeg sneeuw ligt of zijn ze niet open omdat er niet genoeg animo is?

Niet genoeg animo. Sneeuw ligt er namelijk meer dan genoeg! (50-100 cm)

Dat hoopte ik al een beetje, het lijkt er dus op dat de omstandigheden perfect zijn om morgen een dagje naar Willingen te gaan :)

Hetzelfde geldt ook voor Winterberg en andere kleinere skigebieden in het Sauerland. Overal ligt er genoeg sneeuw, maar er is nu gewoon nog niet genoeg animo om alle pistes te openen. Zeker niet van maandag t/m vrijdag.

In de weekenden maak je het meeste kans dat alles open is, maar dan is het vaak ook behoorlijk vol. Let wel op dat Willingen op zaterdag héél druk kan zijn. Dit komt omdat daar elke zaterdag (het gehele jaar door) een bierfeest bovenop de berg gehouden wordt. In dat opzicht (het klinkt misschien raar) is Winterberg op zaterdagen in december rustiger.

Ik ben afgelopen weekend in Willingen geweest en ga zaterdag weer, maar die pistes die nu dicht zijn waren afgelopen zaterdag ook dicht dus het heeft niets met het weekend o.i.d. te maken lijkt me… Het was afgelopen zaterdag namelijk ontzettend rustig!!

Harm, ga je dan voor één dag of overnacht je ook in Willingen? Als je overnacht, hoe heb je dit geregeld?

@ Harm Belemmeren de dichte liften ook het skiplezier? of kun je overal nog wel komen? Ik zag bijvoorbeeld dat de Köhlerhagen 2 lift dicht is maar Köhlerhagen 1 is wel open, kun je dan de afdaling nog wel maken?

@Harm:
Dan was zelfs het weekend gewoon nog te rustig om alle pistes open te doen. Winterberg was namelijk afgeslopen zaterdag ook rustig voor een zaterdag… Komt daar vaker voor in het voorseizoen. Pas vanaf januari gaan de remmen los en loopt Willingen samen met Winterberg vol.

Wij gaan altijd voor 1 dag. Ik woon in het oosten dus dan ben je al snel in Duitsland.

@ Koen: de Köhlerhagen 2 is dicht en da’s de korte lift. Doordat de 1 wel open is kun je de afdaling daar prima maken.

@ Frans: Da’s mooi, want zaterdag gaan we weer… De weersvoorspelling is niet zo goed (kans op wat regen) maar daar laten we ons niet door uit het veld slaan…

Ik ben afgelopen woensdag naar Willingen geweest. Echt een absolute topdag gehad, de sneeuwcondities waren uitmuntend en er waren erg weinig mensen, nog geen seconde in de rij gestaan! Ga komende week doordeweeks als je de kans hebt!

Door de weeks is het helemaal heerlijk ja. Heb de webcams in de gaten gehouden en dan is er echt geen kip! Ik stap morgen om 07.00 uur weer in de auto en dan sta ik voor 10.00 uur op de piste… Er is veel sneeuw gevallen t.o.v. afgelopen weekend dus we gaan weer een leuke dag beleven… De voorspelde regen lijkt mee te vallen en lijkt zich te beperken tot de vroege ochtend… Vanavond voorlopig eerst nog nieuwe sneeuw…

En er staat nu al een file van 2 kilometer op de A46 voor Bestwig. Dat betekend dat er veel meer verkeer het diepe Sauerland in komt dan normaal. Dit betekend dat het dit weekend aanzienlijk drukker gaat worden!

Ik hoop voor jullie dat het lekker rustig blijft! Nou ja, Willingen moet toch zeker morgen nog wel gaan. Het is slechts december…

Die drukte valt wel mee, het is meer het enorme pak sneeuw dat vandaag gevallen is dat het lastig maakt. Gisteren lag ons lopende bandje op de kinderwei nog een halve meter boven de piste, vandaag lag diezelfde band keurig vlak met de piste. Allemachtig… 70-75 cm natuursneeuw al. Komende nacht waarschijnlijk even natte sneeuw of zelfs regen, maar zoals het nu lijkt gaat dat morgen al voor de middag weer over in sneeuw.

Goede berichten Harry! We zien het morgen wel… :)

Raar gezicht toen we vanmorgen op de parkeerplaats kwamen in Willingen: hij was leeg!! Navraag leerde dat de grote lift voorlopig niet open zou gaan, omdat het te hard waaide… We hadden geen zin om naar Winterberg te rijden dus maar besloten om de auto bij Köhlerhagen neer te zetten en daar de dag door te brengen. Dat had bijna niemand bedacht, want ik denk dat er nog geen 50 mensen op de hele piste waren vandaag… :D Sneeuw was stroef maar was te doen… Regen gedurende de hele dag was minder maar desondanks prima vermaakt… :)

@Harry (Winterberg):
De A46 loopt heus niet vol van een beetje extra sneeuw hoor. ;-) Het is zelfs één van de rustigste snelwegen van Duitsland. Punt is dan dat het aanbod van verkeer veel te groot is wat door de dorpen heen moet, omdat de A46 ‘in het niks’ doodloopt bij Bestwig. En extra verkeer met sneeuwval erbij vraagt om filetjes.

@Harm: Jammer van de regen! En vooral dat de gondelbaan dicht was. Het overigens hier al van te voren voorspelt. Vanaf zondag middag gaat de temperatuur weer omlaag en komt de regen weer als grote sneeuwvlokken naar beneden. Volgend weekend waarschijnlijk uitstekende omstandig heden. Dan heeft het de hele week gesneeuwd, is het inmiddels -15 graden in de nacht en is het overdag een beetje zonnig. Wat wil je nog meer?

Er was regen voorspeld, dat klopt. Maar die regen zou alleen in de ochtend vallen en niet de hele dag… ;)

Weet iemand of het voor de kerst druk is in willingen?

Hou de webcams in de gaten, dan zie je het vanzelf… :) Volgens mij is het sowieso niet zo druk als in Winterberg maar er zullen ongetwijfeld veel mensen heen gaan…

Plaats een reactie