Weekendje skieen half februari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hallo,

Wij verblijven van 15 tot 18 februari (vrij-zon) in Parkhotel Olsberg, dichtbij Winterberg. Als ik het goed begrijp is Winterberg het ‘grootste’ skigebied daar, maar ligt er uberhaupt genoeg sneeuw nu? Is het de moeite waard om ski’s en alles mee te nemen? En is het inderdaad zo druk in het weekend dat het eigenlijk niet meer leuk is?
Ik hoop dat deze twee factoren in ons voordeel zullen zijn!

En als laatste was ik wel benieuwd naar de apres-ski mogelijkheden? Hiermee bedoel ik gezellige kroegen met gluhwein oid! Moeten we dan dorpjes in?

Veel dank,
Claire

De drukte van Winterberg is een veel besproken thema op dit forum en elders op internet. Je kan er zeker in de maanden januari en februari ervanuit gaan dat het op zaterdag en zondag erg druk is in Winterberg en eveneens in Willingen.

Hoezo zou je qua sneeuw niet half februari kunnen skiën? Er valt deze week continu sneeuw en op de pistes ligt een dermate laag dat die het beslist nog een maandje kan uithouden. Hoe het weer zich verder ontwikkeld is natuurlijk de vraag, maar in principe zou je prima kunnen gaan skiën.

Qua après-ski heeft Winterberg en Willingen beiden wel het één en ander te bieden. Loop gewoon 's avonds in de weekenden over straat en je vindt beslist een gezellige kroeg. Vooral in de weekenden is er van alles geopend.

Ohh ja,
Inderdaad, ik zie nu dat er 65 cm ligt, nu pas gezien op deze site :). Vroeg het me af omdat ik meerdere vrienden heb horen zeggen ‘neem een boek mee want de kans op skieen is klein’, maar ik zie nu dat dat geen probleem moet zijn. Gelukkig.

Bedankt voor de info!

@gast024
De kans op skimogelijkheden tussen 20 december en 10 maart is 95%, de kans op uitgebreide ( 10 liften open in de Skiliftkarussell) en goede skimogelijkheden is ruim 80% in Winterberg.
Het zijn de jaren 90 niet meer, toen het warmer en minder sneeuwrijk was. Inmiddels is het kouder, veel sneeuwrijker en volgestouwd met sneeuwkanonnen.

Harry (Winterberg)

Plaats een reactie