nog meer slechte ervaringen Skischool Semmler?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Rondom Oud en Nieuw in Winterberg geweest. Onze 2 kinderen hebben snowboardlessen genomen bij skischool Semmler. Twee dagen les: 's morgens 1 1/2 uur en 's middags 1 uur. Op de eerste dag kwamen we na de lunch terug, bleken onze kinderen geen les meer te krijgen, omdat ze 's morgens met zijn tweeen in het klasje zaten beschouwde de skischool dit als priveles. Dit was ons niet verteld, en volgens de leiding had de skileraar dit moeten vertellen.

De andere dag kwamen er wat kinderen bij, maar konden niet zo snel mee komen, waardoor onze kinderen telkens stonden te wachten en niet met de lift mee konden om de volledige afdaling te doen. Ook kregen ze geen oorkonde.

Hun website belooft van alles, o.a. “Niet tevreden, geld terug”, maar ze wilden op geen enkele manier naar een oplossing zoeken met ons.

Zijn er meer slechte ervaringen met Semmler?

Kinderen hebben paar jaar les gehad bij Semmler. Is wellicht niet de best georganiseerde school. Wij hebben ook situatie gehad dat onze 2 kinderen de enige waren. Dat is als priveles (dus duurder) van te voren verteld. Verder vonden wij de instructeurs enthousiast.

Een vriend van me heeft begin deze maand skiles gehad bij skischool Semmler. Dat was ook een privéles, welke hij kreeg van een hele leuke en aardige skilerares. Hij had nog nooit op de ski’s gestaan, maar na iets meer dan één uur kon hij al fatsoenlijk de piste af! Ik mocht gezellig meekijken en daarna meeskiën. Ik heb dus wel een goede ervaring met deze skischool:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Mijn moeder heeft afgelopen week heel netjes les gekregen. Echter de organisatie er omheen liet wel te wensen over. Wegens ziekte ineens andere lerares op de planning, die helaas niet Nederlands sprak, maar ze deed het heel goed. Helaas was intern die verandering niet doorgesproken, want we moesten echt op zoek naar de lerares en zij wist blijkbaar nog niet dat ze les moest geven op dat moment. De oudere man/ manager die er rondloopt gedraagt zich niet respectvol tegenover de skileraren/leraressen.
De volgende ochtend om 6 uur (!) kregen wij een smsje dat we nog niet betaald hadden voor de les. Dit hadden we voor de les gewoon gedaan, maar hebben ze zelf waarschijnlijk niet genoteerd. Nadat ik dat uitgelegd hadden, kregen we een smsje: ‘okay’. Het was wel netjes geweest als ze even excuses aangeboden hadden vindt ik.
Samengevat denk ik dat de leraren en leraressen prima hun best doen en goed lesgeven, maar de organisatie en administratie is voor verbetering vatbaar.

Erg slecht. Kortaf aan de telefoon. Onbeschoft tegen ons, andere klanten en ook het personeel. Priveles die we geboekt hadden een ramp. Inschrijving was eerst zoek en betaling zeer chaotisch. Lerares 20 minuten te laat en stelde zich niet eens voor (ze houden in hun planning duidelijk geen rekening met lunchtijd van hun medewerkers) en uiteindelijk hebben de jongens 1 afdaling gemaakt ondat er geen liftpassen waren (wisren wij niets van, zijn ook niet gebeld). De rest van het uur hebben ze in het kantoor op ons zitten wachten. Toen ik daar later achter kwam en beklag wilde doen moest ik buiten wachten. Deur werd voor mijn neus dicht gedaan terwijl er binnen twee bankjes waren. Uiteindelijk kwam er een jonge skileraar naar buiten, stak in mijn gezicht een sigaret op (sorry maar moet ook mijn pauze houden). Ik moest maar blij zijn met die afdaling voor 50 euro. Manager zat binnen gezellig te kletsen en keek lachend naar de deur. Wilde niet naar buiten komen. Er kwam een vrouw betalen voor de les. De leraar opende de deur en riep: deze wil betalen dus die laat ik door! We bleven aandringen op geld retour dus hij ging met manager praten. Was 1 minuut binnen. Even later kreeg ik 5 euro terug. Deze skischoolhouder moet zich schamen!

Het is niet zonder reden dat meerdere skischolen niet op de website van het skigebied worden vermeld. Vanuit het skigebied worden de volgende drie skischolen aanbevolen:

  • Neue Skischule Winterberg (DSV-skischool)
  • Skischule Winterberg (DSV-skischool)
  • Skischule Poppenberg

Er bestaat echter nergens een samenwerkingsverband tussen het skigebied en de skischolen. Iedereen mag in principe iets voor zichzelf starten. Persoonlijk zou ik uitsluitend voor erkende DSV-skischolen kiezen, dan weet je zeker dat het met het niveau van de skileraren en hun service in orde is.

Zoals in een ander topic al reeds gezegd, kan ik van skischool Semmler alleen maar afraden. Heb al eens leraren van hun betrapt op een uitermate slechte skistijl. Dat vind ik voor een skischool onacceptabel.

@frans
Een DSV skischool is prima. Der Brabander staat ook goed bekend en werkt met het DSLV, maar is niet door het DSLV gecertificeerd als Profischule (dat is alleen Flasche-Neuastenberg). Een DSV-erkenning hadden wij bij de oprichting kunnen krijgen, maar wij kozen niet voor de amateurtak (DSV), maar voor het Berufsschilehrerverband. Ik kom al sinds 1992 bijna jaarlijks bij de DSLV bijscholen doen ook mijn opvolgers en een heleboel leraren krijgen daar hun (vervolg-) opleidingen .

Vorige bericht was met haperende autotext van Harry (Winterberg), met de groeten uit en groen Kaprun (pistes zijn goed)

[verwijderd]

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

@Skischool-Semmler-Wi , SPAM?

Birdheart op 7 nov 2014 09:39

Tja, het nieuwe seizoen komt er denk ik aan voor ze. Dus zijn ze denk ik eens gaan googelen op recenties ;-).

Ik heb geen enkele ervaring met deze skischool in kwestie, maar ik vind het wel tekenend dat ze (ondanks enkele zeer kritische recenties) op geen enkele manier excuses maken voor het ognemak; alleen een tip hoe het in het vervolg (hopelijk) beter kan. Er kunnen best dingen verkeerd lopen in het leven, maar excuses en een correcte houding richting de klant kunnen dan al veel frustraties helpen voorkomen. Het ontbreken hiervan zou voor mij dan ook een reden zijn om direct voor een andere skischool te kiezen, mocht ik mijn techniek willen bijschaven in Winterberg.

If you snooze, you loose!

natuurlijk is dit geen spam! Lijkt mij logisch dat hij in verweer gaat, om het een en ander uit te leggen.

Ken Semmler niet en bovenstaande reactie belooft niet veel goeds maar laten we vooral ook niet doen alsof alle klanten onschuldig zijn. Zeker Nl’s kunnen aardig de tokkie uithangen…

Ken Semmler niet en bovenstaande reactie belooft niet veel goeds maar laten we vooral ook niet doen alsof alle klanten onschuldig zijn. Zeker Nl’s kunnen aardig de tokkie uithangen…

Userd op 7 nov 2014 11:09

Uiteraard zal de waarheid ergens in het midden liggen. Desondanks, of juist daarom, zou het de skischool sieren om excuses te maken in het kader van “de klant is immers koning”. Je wilt toch immers voorkomen dat dit soort topics constant over je ontstaan? Of zie ik het dan verkeerd?

If you snooze, you loose!

Ken Semmler niet en bovenstaande reactie belooft niet veel goeds maar laten we vooral ook niet doen alsof alle klanten onschuldig zijn. Zeker Nl’s kunnen aardig de tokkie uithangen…

Userd op 7 nov 2014 11:09

Uiteraard zal de waarheid ergens in het midden liggen. Desondanks, of juist daarom, zou het de skischool sieren om excuses te maken in het kader van “de klant is immers koning”. Je wilt toch immers voorkomen dat dit soort topics constant over je ontstaan? Of zie ik het dan verkeerd?

Jeff op 7 nov 2014 11:20

Nee hoor, dat zie je op zich goed. Het is alleen voor sommigen zo lastig te accepteren dat ‘nee’ soms het enige juiste antwoord is, helemaal als men meent ‘koning’ te zijn! ;)

Skischool Semmler in een 3 Sterne Skischool met DSV en DSLV Skilereren

Skischool-Semmler-Wi op 7 nov 2014 09:08

Bron?! Dit beweren is makkelijk, maar bewijzen is een tweede. Er zijn in Winterberg twee officieel gecertificeerde DSV-skischolen, namelijk Skischule Winterberg en Neue Skischule Winterberg. Een door de DSLV erkende skischool is Skischule Neuastenberg, en bevindt zich daarmee niet direct in Winterberg.

de ts maar thumbs up gegeven want zie niet in waarom dat -1 zou moeten zijn

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Voorlaatste zin is absoluut spam.

❄️

@Frans
Semmler is net als Der Brabander en de meeste andere Winterberger skischolen een 3*** gecertificeerde skischool vanuit de DSV-standaard. Deze classificatie houdt in dat er minimaal 9 gecertificeerde (min. Anwärter, DSV-Grindstufe, DSLV-Level1, maar NSL-opleiding wordt niet erkend) skileraren in de skischool aanwezig zijn. Dit zegt helaas weinig over het niveau van een hele skischool…en al helemaal niets over een fatsoenlijke omgang met de gasten. Hoogste graad heeft de Skischule Neuastenberg. Wat betreft Winterberg, daar moet ik zeggen dat de Neue Skischule Winterberg (Rauher Biusch) en Der Brabander letterlijk “de beste papieren” hebben.

Komend seizoen heb ik gelukkig wat meer tijd, dus zal je het lerarenteam van Der Brabander vooral op dinsdagmiddag en woensdagavond (en vaak 'ochtends, 3 kwartiertjes voor de lessen aan) zien trainen!

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De hierboven geplaatste post is volgens mij ook in strijd met de forum regels.

Het beïnvloeden van derden, door te schrijven dat de skischool in kwestie beter uit de verf komt dan de skischool genoemd in dit Topic.
ik vind het niet eerlijk. klaar!

@snowboard
Ik geef weer wat ik weet en wat ik zie. Als je in de buurt Der Brabander zit, neem je daar les bij Der Brabander of Winterberg. Ga je naar piste 12, dan is Neue Skischule Winterberg prima. Zit je in Landal, dan kan je goed bij Popppenberg terecht, zit je in de buurt van de Kappe, dan kan je kiezen tussen Semmler (die een kinderlift recht onder(!) een stoeltjeslift plaatste, je moet er niet aan denken dat één van de 3.000 passagiers per uur een ski verliest: te gek voor woorden) bij de Schneewittchenhang en Der Brabander bij de Käppchensleeplift. Keus genoeg…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

De hierboven geplaatste post is volgens mij ook in strijd met de forum regels.

Het beïnvloeden van derden, door te schrijven dat de skischool in kwestie beter uit de verf komt dan de skischool genoemd in dit Topic.
ik vind het niet eerlijk. klaar!

Snwobaord op 7 nov 2014 22:51

Het is niet zonder reden dat meerdere skischolen niet op de website van het skigebied worden vermeld. Vanuit het skigebied worden de volgende drie skischolen aanbevolen:

  • Neue Skischule Winterberg (DSV-skischool)
  • Skischule Winterberg (DSV-skischool)
  • Skischule Poppenberg

Er bestaat echter nergens een samenwerkingsverband tussen het skigebied en de skischolen. Iedereen mag in principe iets voor zichzelf starten. Persoonlijk zou ik uitsluitend voor erkende DSV-skischolen kiezen, dan weet je zeker dat het met het niveau van de skileraren en hun service in orde is.

Zoals in een ander topic al reeds gezegd, kan ik van skischool Semmler alleen maar afraden. Heb al eens leraren van hun betrapt op een uitermate slechte skistijl. Dat vind ik voor een skischool onacceptabel.

Frans op 28 feb 2014 11:22

Zonder afspraken met piste-eigenaren kom je in Winterberg niet aan de bak. De oefenweide is bijvoorbeeld pachtgrond en dit houdt in dat daar alleen door Winterberg en Der Brabander beginnersles gegeven mag worden. Ooit is hier een rechtszaak over geweest met een skischool die niet meer in Winterberg actief is, waarin de rechter zeer stevige dwangsommen heeft opgelegd in geval van hernieuwde overtreding.

Skischule Poppenberg is eigendom van de eigenaren van de Poppenbergliften (en Ruhrquelle), Der Brabander is mede-eigenaar van de middelste lift op de oefenweide, dus enige connectie tussen het skigebied en sommige skischolen is er wel. De andere skischolen hebben contracten en/of afspraken met de eigenaren van de pistes waar aangemeld wordt en waar beginnersles gegeven wordt. Gevorderde groepen kunnen van alle skischolen uiteraard over alle pistes.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zo te zien krijgt iedereen die kritisch is over Skischule Semmler duimpjes omlaag, hoe zou dat nou komen?

❄️

en uiteindelijk hebben de jongens 1 afdaling gemaakt ondat er geen liftpassen waren (wisren wij niets van, zijn ook niet gebeld).
Alhoewel ik het idee krijg dat een deel van de klachten terecht kan zijn, ik vind deze klacht toch de mooiste. Skiles zonder skipas, wat had men verwacht?

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Zonder afspraken met piste-eigenaren kom je in Winterberg niet aan de bak. De oefenweide is bijvoorbeeld pachtgrond en dit houdt in dat daar alleen door Winterberg en Der Brabander beginnersles gegeven mag worden.

Harry(Winterberg) op 8 nov 2014 08:24

Er zit nogal een groot verschil tussen het verlenen van toestemming om een skischool te mogen runnen als ook daadwerkelijk een samenwerkingsverband en dat laatste bestaat in Winterberg niet, ook al zou achter een skischool dezelfde eigenaar zitten als van een skilift. Beide zaken zijn strikt gescheiden. In principe kan iedereen in overleg een skischool openen.

Er worden in naam van het skigebied alleen de drie eerder genoemde skischolen aanbevolen, welke tevens ook op de website van het skigebied staan. Meer is dat niet.

Wat betreft Winterberg, daar moet ik zeggen dat de Neue Skischule Winterberg (Rauher Biusch) en Der Brabander letterlijk “de beste papieren” hebben.

Komend seizoen heb ik gelukkig wat meer tijd, dus zal je het lerarenteam van Der Brabander vooral op dinsdagmiddag en woensdagavond (en vaak 'ochtends, 3 kwartiertjes voor de lessen aan) zien trainen!

Harry(Winterberg) op 7 nov 2014 21:32

ik mis de “dit is niet ok” knop. want ik vind dit toch wel verborgen promotie voor een dienst of product.

wat ik lees in de forum regels:

Geen reclame

  • Niemand zit te wachten op reclame of (verborgen) promotie voor jouw dienst of product. Zelfs bij een geringe verdenking gaan wij over tot direct verwijdering.
  • Ons forum is niet bedoeld voor bedrijven. Wil je als bedrijf toch je boodschap kwijt? Neem dan contact met ons op. Bedrijven die toch berichten plaatsen, betalen 500 euro per bericht.
  • Als persoon kun je natuurlijk wel je oude ski’s, kleding, etc. aanbieden.

Het gaat er toch om dat wanneer iemand(potentiële klant) op google zoekt naar “Skischool X” en dit topic tegenkomt, en dan moet lezen dat “Skischool Y” beter is omdat deze zelf zegt dat ze beter zijn.
Wat je aan het doen bent is: je concurrentie op een manier zwart te maken zodat je er zelf profijt van hebt.

Voorbeeld:

dan kan je kiezen tussen Semmler (die een kinderlift recht onder(!) een stoeltjeslift plaatste,

Als Medewerker van Skischool Brabander (geen idee wat je daar doet) vind ik dat je ook wel op een andere manier kan laten zien dat je Skischool beter is.

Doei!

Daar ben ik het dan wel weer mee eens.

@snowboard
Laat ik het zo zeggen: in Winterberg-Skiliftkarussell is een keuze voor de skischolen Winterberg, Neue Skischule Winterberg, Der Brabander en Poppenberg aan te bevelen. Verder zou je de tekst van Frans nog eens goed kunnen lezen…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Frans
Der Brabander wordt wel op de pistekaart vermeld… zal eens kijken waarom we niet op de website staan. De verstandhouding met de Skiliftkarussell is prima.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Heb je Harry Winterberg weer met zijn zogenaamd objectieve berichten.

❄️

Hoe bepaal je of iets wel of niet objectief is? Werken bij is hier al snel “niet objectief”

Ik stel voor dat je eerst flink googled voor je roept dat iets wel of niet objectief is. Niet omdat iemand er aan verbonden is.

Als het begint te sneeuwen willen we allemaal van Harry weten wat de condities zijn om vervolgens te melden dat hij te positief is. Het is ook nooit goed.

Plaats een reactie