niet skiën

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

wij gaan voor de eerste keer naar Winterberg, mijn man en de kinderen gaan skiën; ikzelf echter niet. Kan ik dan op de pistes geraken om iets te drinken of moet ik beneden blijven als ik niet ski?

je kunt ook een fiets huren

Je hebt beneden aan de pistes gewoon hutjes staan. Ook zie je sommige soms ook wel op de pistes lopen.

Op de pistes lopen lijkt me niet zo verstandig, tenzij je goed langs de zijkanten loopt. Maar zelf zou ik dat niet zo snel doen, je wilt tenslotte niet het gevaar lopen aangeskied te worden. Als ze met een stoeltjeslift naar boven gaan, kan je natuurljk gewoon mee naar boven in de lift. En er zijn genoeg hutjes/restaurantjes, dus je hoeft je echt niet de hele dag in je eentje beneden te vermaken. Waar zitten jullie precies?

mama on a mission in the snow

bedankt voor de info; wij dachten dat de stoeltjeslift ook enkel was voor met skilatten aan en aangezien er geen gesloten liften zijn. Wij gaan naar hotel Hapimag.

groetjes,

Nancy

@Rachel:
Op de pistes lopen als niet skiër of snowboarder is verboden! Aan de zijkanten lopen lijkt me verder ook niet verstandig. Vooral niet als de pistes heel steil zijn!

Vandaag nog in Winterberg meegemaakt dat mensen die rodelen afval droppen op de piste. Als je over een stuk plastic gaat, dan kan je rekenen op een val. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van dat soort geintjes héél boos en agressief kan worden.

@nancy:
Inderdaad mag een wandelaar niet in de stoeltjeslift. Dat is eigenlijk in elk wintersport gebied zo. Heeft overigens in Winterberg ook weinig zin, omdat die liften toch niet zo hoog gaan, zoals men dat in de Alpen kent. Vaak staat het ook wel op bordjes dat alleen mensen met ‘Wintersportgeräten’ de liften mogen betreden.

Ik zou gewoon thuis blijven.

toch je 2e nuttige reactie in 2 minuten he johan :d

Plaats een reactie