Sahnehang al gesloten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Ik zie op de site dat de Sahnehang al gesloten is terwijl er ongeveer 80cm sneeuw ligt.
Weet iemand wat hier aan de hand is? Het skigebied is blijbaar ook te koop.

Op de site staat dat het gebied wel opent indien er een groep van minimaal 30 personen komt skiën. Schijnbaar komen er te weinig skiërs om het gebied continue open te houden.

Alleen in Winterberg en Wiilingen is het nog een beetje druk. Ook in Winterberg zijn op werkdagen minder liften open. Bijna alle pistes zijn echter ook dan wel open.
Voor kleine gebiedjes is het zinloos om na 10 maart nog open te zijn, zelfs voor de grotere gebieden rendeert het op werkdagen niet of nauwelijks. Tevreden zijn ze toch wel. Op 2 slechte weken rond oud&nieuw na is het al sinds 8 december heel goed wintersporten in het Sauerland
Harry (Winterberg)

Ik vind het alleen vreemd dat ze nu al gesloten zijn omdat ze altijd reclame hebben gemaakt dat er in april nog steeds geskied kan worden. Tevens is de opmerkingen van minimaal 30 personen van toepassing op het verlicht skiën en van toepassing op de start van het seizoen voor 15 december 2012.

Hmm, ik hoop toch echt dat er voldoende liften open zijn deze donderdag…

Ach, na de sneeuwdump vanmorgen (Kahler Asten 4 cm, maar in Winterberg bleef de bui urenlang hangen met ca. 10-15 cm vers) en et spuitwerk van de kanonnen afgelopen week, proberen ze nog tot in april te rekken ivn paasdagen. Lijkt me geen enkel probleem om een goed aanbod open te houden. Komende week blijft minimaal de as + de Kappe open, zodat ca. 32 van de 37 pistes open blijven

Gisterochtend nog even gekeken bij de sahnehang, het ziet er erg verlaten uit.
Maar van 80 cm is geen sprake hoor, dat heb ik afgelopen 2 dagen nergens kunnen ontdekken.

Met de komende week waarin wel wat sneeuw gaat vallen zal er nog voldoende skibare sneeuw zijn om het tot de Pasen vol te houden.
Gisteren kwam er aan het einde van de dag al behoorlijk veel gras door de piste heen…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Ferdinand,
Kijk even in Winterberg op pste 7. Onderin is een weg die normaal rechtdoor loopt. Daar ligt nu 4 meter sneeuw bovenop! Ook elders zeer grote sneeuwvoorraden, zoals bij Moppi. Zoveel als dit jaar aan kunstsneeuw heb ik nog niet eerder gezien en het lijkt er op dat de tactiek veranderd is: Er wordt na de aislaag in grote bulten gesneeuwd, daar blijft de kou langer in en je hebt reserves om slechte stukken dicht te schuiven.

Doorkomend gras is er alleen op zuidhellingen bij "de kom" en bovenin de oefenweide

aislaag= basislaag. touchscreen van Ipad is kwaliatief uitermate teleurstellend

@gast184: al zouden de sneeuwvoorraden 25 meter zijn, op de piste ligt geen 80cm zoals de website aangeeft. (Zowel wintersporters.nl als skiliftkarussell.de)
Dat bedoelde ik eigenlijk.

Maar dat zal sinds gisteren wel anders zijn, ik ben alweer thuis ;)

fijne site hè, dat wintersport.nl?

ik ben afgelopen zondag in Winterberg geweest,alleen op de Herloh oefenweide het gedeelte waar geen kanonnen staan komt er wat gras doorheen, voor de rest topdag gehad met perfecte condities. Het had ook weer een 5 tot 10 cm bijgesneeuw.Komende weken kan men nog echt vooruit. ps. helemaal geen wachttijden meer, ook niet in het weekend

@gast184: al zouden de sneeuwvoorraden 25 meter zijn, op de piste ligt geen 80cm zoals de website aangeeft. (Zowel wintersporters.nl als skiliftkarussell.de)

Ferdinand op 18 mrt. 2013 20:03

Doch, op de pistes met het meeste kunstsneeuw kom je daadwerkelijk nog tot de 80 cm sneeuw. Dit geldt echter voor de meeste skipistes natuurlijk niet en dat is een beetje misleidend.

Op de site staat dat het gebied wel opent indien er een groep van minimaal 30 personen komt skiën. Schijnbaar komen er te weinig skiërs om het gebied continue open te houden.

PaulE op 16 mrt. 2013 20:53

Exact. Het is financieel niet meer rendabel om de Sahnehang nog in het naseizoen open te houden. Ook de Kappe is nu doordeweeks zo rustig dat het nog een paar dagen verliesgevend draait, maar daarvoor was het afgelopen weekend nog druk genoeg om onder de streep winst te kunnen maken. Alle liften draaien nu doordeweeks sowieso op stroomspaarmodus.

Plaats een reactie