sneeuwtekort

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Aankomend weekend ga ik met een groepje naar Winterberg, wie weet of het dan goed skieeën is of verstandiger is om de boeking af te blazen?

Waarom afblazen? Volgens het weerbericht (http://www.winterberg-wetter.de/wettervorhersage-fuer-winter…) gaat het pas donderdag boven nul en daarvoor gaat het nog sneeuwen… Kan best zijn dat de pistes er prima bij liggen. Ik zou donderdag even aankijken en dan beslissen… Nu nog niet…

ik kom net terug uit winterberg en de sneeuwcondities waren afgelopen week perfect, een compliment voor de mensen daar dat ze ondanks 3 dagen boven nul en veel regen de pistes s’morgens er weer perfect bij hebben liggen, wel ben ik bang dat de komende week ze het niet tegen kunnen gaan dat het minder wordt. Een tip, ga s’morgens vroeg de piste op dan kun je in het eerste 1.1/2 uur volop genieten voordat het druk wordt en de pistes door hogere temperaturen slechter worden. Ik ben toevallig vanmorgen nog in Willingen wezen skien, stond al om 8.00 uur op een nog donkere piste, daar waren in tegenstelling tot Winterberg de pistes al hard achteruit gegaan door het dooiweer en waren er al diverse pistes gesperd.
kijk voor je gaat ewoon even goed op de webcams.

Op de webcams zie je niet al teveel natuurlijk. ook de site van willingen geeft nu nog gewoon goede condities aan…heeft iemand een idee of het volgende week nog een beetje de goede kant op gaat met het weer? Willingen of Winterberg?

Ben afgelopen weekend geweest.
Het was nog te doen als skier maar op een board word het al aanmerkelijk minder leuk.
Buiten Winterberg veel gaten met stenen en gras.
Mijn tip is als je gaat kies dan voor Winterberg en inderdaad zorg dat je om 9 uur op de berg staat en ga er rond 13 uur weer weg.

Tip: Doorrijden naar Oostenrijk en een hele week gaan! Laat je Ro heen rijden en gaat de rest met het vliegtuig!
HA! HA! HA! Adriaantju!

En in Oostenrijk ook gezellig tot 1800-2000 meter van de regen genieten?
Midden volgende week wordt kouder weer verwacht. Het grootste deel van de pistes in Winterberg gaan het wel redden komend weekend, met wellicht ook nog wat zon er bij!
Gebieden met minder beschutte pistes, zoals Willingen, Züschen en Neuastenberg krijgen het zwaar. Bödefeld redt het denk ik ook wel, de Sahnehang (W’berg-Kahler Asten) zeker.

Wij zijn gisteren teruggekomen uit Winterberg. Zondag en maandag hebben we in Winterberg geskied en gisteren in Willingen. Was allebei verassend goed te doen. harde pistes met een laagje van de sneeuwkanonnen erop. We hebben echt super geskied.

Vooralsnog zijn alle liften in Willingen open en ze zijn ook redelijk positief als ik zo de newsletter lees. Is dit ook ter plekke zo?? In Winterberg zijn nog maar 9 liften open,

Michel

De pistes in Winterberg worden gespaard voor het weekend, vandaar het geringe aantal liften dat open is, overigens komen die 9 liften vandaag ongeveer overeen met 1 lift per bezoeker. De Karussel verwacht dat komend weekend op de Herrlohpiste na vrijwel alle pistes open kunnen, nog even de resterende regen afwachten…

Ben afgelopen weekeinde in Winterberg en Willingen wezen skieen. Ik heb zaterdag maar een uurtje in Winterbeg geskied (we kwamen zaterdag laat aan) en zondag de hele dag in Willingen. In Winterberg hebben we alleen op de Bremberg geskied. De rest leek niet te doen. In Willing zijn we de hele dag vele keren met de gondel omhoog gegaan en hebben we de daarnaast gelegen Obererer Wilddieblift een paar keer gebruikt. Ik wel dat je vanaf de Happernhof en Ritzhagen nog naar beneden kon skieen maar dan moet je de auto pakken om er te komen. Was dus heel slecht allemaal, maar ik heb toch nog lekker kunnen skieen en was een gelukkig mens. Nu (ik ben weer thuis) zie ik dat het weer een beetje gesneeuwd heeft en dat de temperaturen aardig gedaald zijn. Ga 22 februari weer, maar dan een week. Duimen dus maar

Harry, ziet er precies vrij goed uit momenteel op de webcams? Vraag is enkel of het voldoende zal zijn wat er valt voor het weekend?

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@ Harry
Heb jij enig idee hoe het zit met de drukte in de week van 1 februari tot vrijdag 5 februari? In Nederland zijn er geen vakanties, delen in Duitsland wel benieuwd of het dan ook druk is in Winterberg

Op werkdagen zijn er meestal geen of weinig wachttijden. Ook in de vakantie zal het dit jaar meevallen, aangezien de krokusvakantie dit jaar over 4 weken gespreid is, een stuk gunstiger dus dan tussen kerst en oud en nieuw.

Gezien de weersvoorspelling en de sneeuw die gister is gevallen zou ik je boeking gewoon laten staan. Afgelopen dagen was het wel dramatisch met de sneeuwcoditie, maar er is gister sneeuw gevallen en het gaat niet meer dooien voor het weekend, dus de sneeuwkannonnen kunnen ook weer aan!!!

Hoe zijn de voorspellingen voor zaterdag? Voldoende sneeuw??

@Marloes:
Matig. In Winterberg noemen ze het allemaal geweldig, maar dat valt naar mijns inziens tegen. Echt goed skiën kan je pas als er ruim voor Winterberg ook al sneeuw ligt. Echter in Bestwig ligt er zo goed als niks, dus dat geeft al voldoende aan dat er in Winterberg ook niet zoveel ligt.

Je kan wel gaan skiën, maar ik zou pas een dagje gaan als er meer sneeuw ligt. Er komt beslist nog wel een moment in februari dat er meer sneeuw ligt. Als je niet anders kan, dan is het niet meer zo slecht als afgelopen week, maar reken zeker niet op goede omstandigheden.

Frans, ze geven blijkbaar vanaf deze namiddag tot en met zondag bijna continu sneeuw. Of is dat ook maar met een korreltje zout te nemen?

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Krostof:
Dat kan je gerust met een korreltje zout nemen. Welliswaar wordt er continu sneeuw aangegeven, máár als je kijkt hoeveel neerslag er verwacht wordt, dan is dat tussen de 0,3 en minder dan 0,1 mm. Zo goed als niks dus.

Ik zie het, op winterberg-wetter.de staat dat het actueel sneeuwt, terwijl de zon volle bak schijnt. Ach ja, toch geboekt voor het weekend dus we zijn sowieso van de partij!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Kristof:
Dan wens ik je in ieder geval veel plezier! :)

In ieder geval is het nu niet meer zo slecht als de afgelopen twee weken, dus je mag best wel van een beetje geluk spreken.

De informatie vind ik overigens van wetter.com wat completer als op winterberg-wetter.de. Dan kan je namelijk ook de verwachte neerslag zien in mm.

Ben net terug, en het was prima te doen!
Woensdag lekker sneeuw gehad, 10-15 cm.
Donderdag gingen om een uur of 5 de kanonnen aan en toen ik vandaag weg weg ging (9uur)stonden ze nog aan.
Is echt primma te doen!

Have fun!

Hmm… Duitsland krijgt weer een Nederlandse invasie. Vanavond in de gebruikelijke vrijdagavond file op de A44 stonden weer 50% Nederlanders, opweg naar Winterberg en/of Willingen.

Nou mij niet gezien, direct eerst volgende afrit genomen en lekker binnendoor gereden op wegen die heerlijk rustig zijn! :D

Er lag overigens verderop al een klein laagje sneeuw op de snelweg richting Brilon. Maar ach, daarom kon je nog prima 130 km/h rijden.

Plaats een reactie