Nog sneeuw voor einde 2013 ??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Nog maar eens wordt bevestigd dat winterberg absoluut geen sneeuw garanties
frustrerend als je binnen een week die richting uitgaat !

Volgens Winterberg Wetter sowieso tot en met de kerstdagen niet. Ziet er niet goed uit…

http://www.winterberg-wetter.de/wetter/vorhersage.html…

Temperatuur lijkt te dalen na Gaan dan eindelijk die sneeuwkanonnen aan?

na Donderdag

Op sommige plekken heb ze afgelopen nacht aangestaan ( oa postwiese).

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Zijn de skipas prijzen ook aangepast of worden de gewone prijzen gehanteerd?

Net terug uit het sauerland…
Zag er niet best uit, ik zou willen dat ik beter nieuws had voor jullie
Alles bruin en alleen poppenberg open

Maar niet gaan skiën, het heeft geen echt gevoel om op en witte sliert te staan tussen een bruin/groen landschap

Begreep wel dat dit toch ook wel uitzonderlijk is afgelopen jaren beter geweest

Advies:boeken als je op de webcam ziet dat het wit is!

Kerst is altijd tricky. Winterberg moet eerst een echte vorstperiode hebben gehad voordat het de rest van het seizoen uit kan zingen. medio maart is een stuk sneeuwzekerder dan eind december

Overigens heeft iedereen dit weekend op 4 pistes (waarvan 3 in redelijke tot goede conditie en met moderne stoeltjesliften) zonder wachttijden kunnen skiën. Komende dagen wordt echter kritiek, maar sluit een winterse verrassing nog niet uit!

Hmm dat wordt niks om in de kerstvakantie nog een dagje te gaan naar Winterberg… dan maar niet :P

Gang is alles

Maar niet gaan skiën, het heeft geen echt gevoel om op en witte sliert te staan tussen een bruin/groen landschap

Jeroen1977 op 22 dec. 2013 20:32

Maar dán kan je niet over de sneeuw oordelen. Die is namelijk op de Poppenberg nog prima in orde, ook al ski je verder door een bruin landschap.

Hmm dat wordt niks om in de kerstvakantie nog een dagje te gaan naar Winterberg… dan maar niet

Jesper op 22 dec. 2013 23:08

Dat is in de kerstvakantie ook bij goede condities niet zo’n geslaagd idee voor een dagje, aangezien het dan mega druk kan worden. ;)

Wij gaan zaterdag met een leuke groep en als er geen sneeuw ligt dan tot ziens in de kroeg.

@Frans Nee klopt maar we dachten dat dat het wel waard zou zijn als er wat meer open was…

Gang is alles

Ze hebben hun uiterste best gedaan om iets open te krijgen. Jammer dat het nu reeds 3 jaar met Kerst niet echt wil lukken.

Dat valt wel op: de laatste 5 seizoenen waren grandioos, met elk meer dan 100 dagen, 1x zelfs 127 dagen, goede skimogelijkheden, maar die morgen voor de 4e keer op rij de zondvloed op Heiligenabend (24 dec) bij bizar hoge temperaturen. Het Weinachtstauwetter is van oudsher beroemd en berucht.
De Amerikaanse weerdiensten geven in de nacht van donderdag op vrijdag even kansen om wat bij te sneeuwen, maar daarna pas vanaf 2 januari echt winterweer (droog), met uitgebreide maar, nog erg ver
Hopen dat Möppi het vohoudt. Die heeft vandaag al de 24e dag van het seizoen!

Harry (Winterberg)

Naar het begin van volgende week zitten ze er toch met nachtvorst en overdag rond het vriespunt, dus dan zouden de machines toch moeten draaien. (hopelijk) Heb al geinformeerd en het zwembad in Willingen is geopend. En onze Belgian Bullets gaan we ook aanmoedigen dus we zullen ons wel bezighouden daar, sneeuw of geen sneeuw.

Als ik zo naar de weerberichten kijk zie ik toch wat sneeuw zou ik dan toch geluk hebben.

Winterberg here we come.let it snow , let it snow, let it snow

Help dit wordt een hel nog 3 dagen te gaan voor ons vertrek,
Veel te warm!!!

is 0° genoeg voor sneeuwkanonnen??

nachtvorst wel, dus als het 's nachts nu een beetje zou vriezen…

Net terug van een week winterberg za 21 was goed op 4 pistes en ma 23 dec ok op 2 pistes ! Overige dagen regen .Prijzen gewoon t hele bedrag .

Kortom: met tripjes Winterberg moet gewoon gewacht worden. Helaas.

Ga toch aankomende zaterdag, gelukkig niet perse om te skien want dat zit er toch niet in

Rogier, wat zijn jou plannen dan zoal? Wij gaan van 02/1 een 4d, alles was al betaald daarom. Hebben dagje zwembad, WK bobslee, maar dan??

Nou waarschijnlijk hetzelfde, zwembad, beetje uit eten en relaxen.
Wk bobslee was mij nog niet eens bekend.

Zie net wk bobslee, dan zijn wij alweer weg. Blijven t/m nieuwjaarsdag.

Blijkbaar is er zaterdag 28/12 wel een redbull downhill skating contest. Geheel ter info. http://www.redbullcrashedice.com/registration

Zie toch de temperatuur dalen.

De Brabander op zegt ook dat het kouder gaat worden met in de nachten lichte vorst. Hopelijk is dit voldoende voor de sneeuwkanonnen. Als dat zo is hebben ze in een paar nachten een aanzienlijk gedeelte open. Even afwachten wat het gaat worden.

Plaats een reactie