Indien geen sneeuw, alternatieve uitstapjes?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Wij gaan in de laatste week van januari een aantal dagen naar Winterberg en zoals het er nu naar uitziet, zal er weinig tot geen sneeuw liggen. Niet snowboarden, maar andere activiteiten dus. Nu heb ik al enkele zwembaden in de omgeving Winterberg gevonden, maar hebben jullie verder nog tips over iets wat wij, een jong stel, kunnen doen indien er geen sneeuw ligt? Alle tips zijn welkom!

Waarschijnlijk gaan deze week de sneeuwkanonnen hun werk doen, dus kunnen we in ieder geval snowboarden eind januari. Positief blijven ;-)

Voor eind januari kan er nog van alles gebeuren hoor :P

Gang is alles

Zwembad in Willingen is zeker aan te raden. Tegenover het zwembad is ook een zeer grote overdekte schaatsbaan.
Door het gebrek aan sneeuw was de rodelbaan ook geopend in Winterberg.
Verder wandelen en de winkelstraat… Eiscafe cortina zeker is proberen, "spaghetti ijs" en andere zijn zeer lekker!

http://fortfun.de/de/

of een bezoekje aan de warsteiner brouwerij in warstein?

@bram82: Fort Fun is nog dicht tot het voorjaar. Alternatief zou het PanoramaPark in Kirchhunden kunnen zijn. Het attractie gedeelte is in de wintermaanden gesloten, maar het wild kan zover ik nog weet wel bezocht worden en dat is zelfs gratis. Verder een aanrader is AquaMagis in Plettenberg. Wel een stukje rijden, maar wel het mooiste zwembad van NRW met voor ieder wat wils. Van spannende glijbanen tot een groots Saunacentrum.

Maar mensen: Heb geduld… De sneeuwkanonnen zullen zeer snel met hun werk beginnen, zodra de temperatuur dat toelaat. Waarschijnlijk kan er vanaf zaterdag 18 december geskied worden. ;)

18 December???

@Gast485: Zat waarschijnlijk al met erg pessimistische gedachten in m’n hoofd. Had natuurlijk 18 januari moeten zijn. :)

@frans gaan de temperaturen echt onder de min 3 duiken zodat de kanonnen aan kunnen? Dat zou super zijn. Ik zie op de weer sites alleen maar temperaturen van rond het vriespunt voor winterberg.

Gr roel

Besuchersbergwerk Ramsbeck: met een treintje de berg in. Erg leuk wanneer je in techniek bent geïnteresseerd.

De druipsteen grotten Atta-Höhle in Attendorn zijn ook bijzonder om een keer mee te maken.
De ertsmijn in Ramnsbeck en om even lekker te winkelen is Soets heel leuk.

De druipsteen grotten Atta-Höhle in Attendorn zijn ook bijzonder om een keer mee te maken.
De ertsmijn in Ramnsbeck en om even lekker te winkelen is Soets heel leuk. Winterbergvakantie

Ik ben ook wel benieuwd naar leuke uitstapjes, ook voor een jongvolwassen stel.

Natuurlijk nog wel met de hoop dat de temperatuur nu snel gaat dalen, er wat sneeuw valt en de sneeuwkanonnen ook hun werk gaan doen. Wij gaan begin februari.

Ik ben ook wel benieuwd naar leuke uitstapjes, ook voor een jongvolwassen stel.

Natuurlijk nog wel met de hoop dat de temperatuur nu snel gaat dalen, er wat sneeuw valt en de sneeuwkanonnen ook hun werk gaan doen. Wij gaan begin februari.

Gast654 op 20 jan. 2014 13:51

Dit bericht had zo van mij kunnen zijn.
Hier exact hetzelfde, ben benieuwd naar leuke ideeën!

Een tijdje geleden dit topic geopend en komende week is het dan zover: een aantal dagen richting Winterberg. Of er gesnowboard kan worden vanaf dinsdag 28/ woensdag 29 januari is nog niet geheel duidelijk, maar er zijn enkele alternatieven voorhanden gelukkig. Zo wordt het zwembad in Willingen sowieso wel bezocht bij slecht weer (lees: geen sneeuw), maar alle andere uitstapjes die jullie hebben aangeraden zijn of gesloten (FortFun, druipsteengrotten) of niet echt handig voor een stel (bijv. bierbrouwerij). Nog mensen met andere ideeën? En zijn er aanraders qua restaurantjes om lekker te eten in de avond?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en laten we allemaal duimen voor sneeuw!

afgelopen zondag bij Benny’s Kartoffelkiste wezen eten en dat vond ik een leuke tent

http://www.eiscafecortina.de/

Misschien ook leuk, tegenover het zwembad van willingen de schaatsbaan.

gewoon skien dit weekend. Schneekanone aan en los. Hoop ik :')

We gaan 14mrt een weekend naar winterberg. Gaan de sneeuwkanonnen dan nog aan?

Mocht het nog koud genoeg worden om te kunnen besneeuwen dan doet dit hoogstens Möppi nog een keer. Alle andere exploitanten vieren zo langzamerhand na elkaar al hun seizoenssluiting. De Brembergkopf, QuickJet etc. houden het al definitief voor gezien.

Kijk af en toe eens op deze site http://www.uitstapjes-in-nederland.nl
af en toe hebben ze leuke acties en uitstapjes in nederland

Plaats een reactie